Jeg har ingen erfaring med mine børn og bøjle, men jeg har erfaring fra mig selv. Jeg fik bøjle på da jeg var 6 år, og jeg fik den af igen da jeg var 19 år!!!!!! Jeg har haft ALLE slags bøjler - det har været et mareridt. Det har medført smerter, og mine tænder har i hele min barndom været utrolig dårlige.
I perioder spiste jeg slet ingenting, fordi jeg havde så mange smerter i mine tænder og gummer.
Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at mine børn ikke skal have bøjle på. MEN bliver det helt nødvendigt, så må jeg selvfølgelig give mig.
Min egen datter har også krydsbid, og der har været snakket bøjle, jeg gjorde klart for dem, at for mig er bøjle sidste udvej, og jeg ville vide fordele og ulemper ved ikke at tage imod tilbuddet om bøjlen. Vi endte med takke nej, og i dag er hun næsten vokset fra sit krydsbid (10 år). Tandlægen siger at hun stadig har lidt krydsbid, men det er så lidt, at det ingen betydning har. Jeg er glad for at jeg ikke bare hoppede på idéen med bøjlen, men faktisk var lidt kritisk.
Og dette synes jeg faktisk er noget vi som forældre generelt skal huske, det er vores ansvar, og vi har ALTID et valg! 
Louise
Anmeld