Sove ude i barnevognen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Diana...

Hvor gode er jeres til at sove i barnevognen? Sover de alle deres lure der ude eller kun middagsluren? 

Vi har ikke haft en bestemt rytme her hjemme endnu pga af alt det sygdom Men nu vi ikke syge mere HÅBER jeg he he så nu skal der altså noget rytme ind her jeg ved at blive skør af det andet (som om jeg ikke er skør nok 

Hun er god til at tage en lang lur i barnevognen når hun først sover men hun skal også virkelig sove. Hun skal trilles i søvn det er også ok det skulle Lucas også til at starte med men det fik vi vendt ham stille og roligt af med. 

Men Nadia hun er altså en lille bandit i største delen af hendes lure der ude vågner hun så snart vognen holder stille og jeg gider altså ikke gå med hende 2-3 timer 3 gange om dagen så hun kan sove ude he he. Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde med Lucas jeg tror bare det hele kom helt automatisk med ham han var så dejlig nem. 

Hvordan gør i? 

Kram Diana der ellers ELSKER at gå i dette smukke vejr men sgu ikke 6-9 timer om dagen he he.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Angelspot

Diana... skriver:

Hvor gode er jeres til at sove i barnevognen? Sover de alle deres lure der ude eller kun middagsluren? 

Vi har ikke haft en bestemt rytme her hjemme endnu pga af alt det sygdom Men nu vi ikke syge mere HÅBER jeg he he så nu skal der altså noget rytme ind her jeg ved at blive skør af det andet (som om jeg ikke er skør nok 

Hun er god til at tage en lang lur i barnevognen når hun først sover men hun skal også virkelig sove. Hun skal trilles i søvn det er også ok det skulle Lucas også til at starte med men det fik vi vendt ham stille og roligt af med. 

Men Nadia hun er altså en lille bandit i største delen af hendes lure der ude vågner hun så snart vognen holder stille og jeg gider altså ikke gå med hende 2-3 timer 3 gange om dagen så hun kan sove ude he he. Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde med Lucas jeg tror bare det hele kom helt automatisk med ham han var så dejlig nem. 

Hvordan gør i? 

Kram Diana der ellers ELSKER at gå i dette smukke vejr men sgu ikke 6-9 timer om dagen he he.

Hihi, kan godt følge dig i at det nok ikke lige er så sjovt at bruge så mange timer på at gå ture, der er jo andet at give sig til også

Jeg har ikke haft Oliver ude i barnevogn endnu, så jeg følger lige med her. Har nemlig planer om at prøve i dag da vejret er super godt, selvom han kun er knap to uger, så har sygeplejersken fra patienthotellet sagt at vi sagtens kan starte med det.

Jeg forestiller mig han kommer i en køredragt og i hans slee-bee og så ned i barnevognen. Men ved ikke lige om man skal have regnslaget over eller hvad man gør. Og så blir det kun en enkelt lur her til at starte med, vi har endnu ikke nogen fast rytme, så det blir lige så snart han ser ud til at tage en 4 timers lur, hvilket han gør en eller to gange om dagen.

Anmeld

8. marts 2011

Marco2

Jamen smilla er så nem. Hun er stort set faldet i søvn inden hun overhovedet er kommet ud i barnevognen. bare det at hun bliver pakket i alt hendes hebbengut, så er hun segnet. Og så har hun taget 3-4 timer derude. Men hun har altså kun sovet i barnevognen siden i torsdags... Så jeg har fået noget mig-tid igen

Men med Emily var det en heeelt anden sag. Hun skulle trilles i søvn (kunne tage op til 2 timer) og så sov hun maks 45 minutter derude. Så jeg fik en masse frisk luft

AG

Anmeld

8. marts 2011

Diana...

Angelspot skriver:

Hihi, kan godt følge dig i at det nok ikke lige er så sjovt at bruge så mange timer på at gå ture, der er jo andet at give sig til også

Jeg har ikke haft Oliver ude i barnevogn endnu, så jeg følger lige med her. Har nemlig planer om at prøve i dag da vejret er super godt, selvom han kun er knap to uger, så har sygeplejersken fra patienthotellet sagt at vi sagtens kan starte med det.

Jeg forestiller mig han kommer i en køredragt og i hans slee-bee og så ned i barnevognen. Men ved ikke lige om man skal have regnslaget over eller hvad man gør. Og så blir det kun en enkelt lur her til at starte med, vi har endnu ikke nogen fast rytme, så det blir lige så snart han ser ud til at tage en 4 timers lur, hvilket han gør en eller to gange om dagen.

Hvis det ikke regner hos jer så lad vær at tage regnslag over for det er MEGA varmt for dem inden i. Jeg bruger slet ikke regnslag men jeg har så også overdækning, og de må heller ikke bruge det i DP og VS. 

Ja ja sagtens kan de komme ud når de er 2 uger det var min store søn mener jeg. Held og lykke med det, det er SKØNT når de tager en god lang lur uden for selv om man lige skal vende sig til de ikke er ved siden af en 

KRAM 

Anmeld

8. marts 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Jamen smilla er så nem. Hun er stort set faldet i søvn inden hun overhovedet er kommet ud i barnevognen. bare det at hun bliver pakket i alt hendes hebbengut, så er hun segnet. Og så har hun taget 3-4 timer derude. Men hun har altså kun sovet i barnevognen siden i torsdags... Så jeg har fået noget mig-tid igen

Men med Emily var det en heeelt anden sag. Hun skulle trilles i søvn (kunne tage op til 2 timer) og så sov hun maks 45 minutter derude. Så jeg fik en masse frisk luft

AG

Ja sådan var Lucas også dejlig nem. Men det tyder på det virket alligevel jeg har da nået at få ryddet op efter morgen maden he he 

4 timer det var godt nok længe DEJLIGT. Det kunne Nadia sgu godt lære lidt af. 

Anmeld

8. marts 2011

CA

Ville ønsk jeg ku svare at han sover derude 3 timer til middag! Men nej... 

Han var på et tidspunkt ve at have en nogenlunde fast dagsrytme, men den er gået fløjten! 

Jeg startede med at putte ham i barnevognen kl. 11.30 i dag med meget kort gåtur. Han sov og jeg gik ind. 10 min efter var han lysvågen! Kom ind, fik mad og tør numse.

kl. 12.30 prøvede jeg igen - denne gang med længere gåtur, men ikke lang for mine tæer gør ondt i dag(har erhvervet mig nedgroede negle under den her graviditet)

kl. 13.00 skriger han. Får sutten og jeg triller i haven til han sover igen.

kl. 13.15 skriger han igen og jeg tar ham ind. NU sover han i mine arme! Hvorfor vil du ikke sove i barnevognen lille skat??

Det passer så heller ikke helt, for i går eftermiddags efter en rigtig møg dag kom Martin hjem og vi gik sammen en tur med barnevognen i det dejlige vejr. Vi var hjemme kl. 19 og Johannes sov, så vi lod ham stå i haven. Jeg vækkede ham kl. 22!! Fordi vi gerne ville i seng. Hvad sker der lige? 4 timer i barnevognen mens vi er to til at tage os af ham og huset. Hvorfor ikke 4 timer i barnevogn når jeg er ene mand om det hele??? 

Anmeld

8. marts 2011

Diana...

Carina87 skriver:

Ville ønsk jeg ku svare at han sover derude 3 timer til middag! Men nej... 

Han var på et tidspunkt ve at have en nogenlunde fast dagsrytme, men den er gået fløjten! 

Jeg startede med at putte ham i barnevognen kl. 11.30 i dag med meget kort gåtur. Han sov og jeg gik ind. 10 min efter var han lysvågen! Kom ind, fik mad og tør numse.

kl. 12.30 prøvede jeg igen - denne gang med længere gåtur, men ikke lang for mine tæer gør ondt i dag(har erhvervet mig nedgroede negle under den her graviditet)

kl. 13.00 skriger han. Får sutten og jeg triller i haven til han sover igen.

kl. 13.15 skriger han igen og jeg tar ham ind. NU sover han i mine arme! Hvorfor vil du ikke sove i barnevognen lille skat??

Det passer så heller ikke helt, for i går eftermiddags efter en rigtig møg dag kom Martin hjem og vi gik sammen en tur med barnevognen i det dejlige vejr. Vi var hjemme kl. 19 og Johannes sov, så vi lod ham stå i haven. Jeg vækkede ham kl. 22!! Fordi vi gerne ville i seng. Hvad sker der lige? 4 timer i barnevognen mens vi er to til at tage os af ham og huset. Hvorfor ikke 4 timer i barnevogn når jeg er ene mand om det hele??? 

Præcis samme nr gjorde Nadia også i går aftes hvad sker der lige for det he he. Vi måtte dog vække hende kl 20 da hun skulle ind og i bad he he. 

Anmeld

8. marts 2011

Mettemus

Her har barnevognen en magisk effekt! Laurits sover ikke ret meget inde og max en time i træk med ganske få undtagelser. I barnevognen sover han til gengæld lisså snart den triller. Jeg har prøvet at lade ham stå ude efter gåturen, men med skiftende held. Nogle gange vågner han med det samme jeg er nået af overtøjet og har sat mig i sofaen, andre gange snupper han tre timer i træk. Sundhedsplejersken siger at det er helt ok. Når de er så små kan de have dage hvor de nærmest ikke sover og andre dage hvor de nærmest ikke er vågne. Det er for tidligt at køre rutiner ind, og forsøg vil føre til frustrationer når det ikke virker. Det vil jeg så rette mig efter, selvom jeg sukker efter en mere stabil døgnrytme... Men altså: Jeg prøver at sætte ham ude omkring middag efter en god travetur.

Anmeld

8. marts 2011

MorEllen

Jeg går også rundt og længter efter en viss rytme i hverdagen, men den lar vente på sig... Overskudd, hvor er du???

Jeg går en tur hver formiddag, så Marie kan få middagssøvnen ude, de ande gange sover hun indenfor, med mindre vejret er godt og det frister at gå tur også om eftermiddagen
Det varierer meget hvor længe hun sover, nogle ganger er det kun en times tid, mens vi går, andre gange sover hun 2-3 timer.
Det hele bliver nok mer stabilt efterhånden...

Anmeld

8. marts 2011

Bette81

Asger har sovet ude siden vi havde besøg af sundhedsplejesken første gang, det var i tirsdags hvor han om søndagen var blevet 1 uge. Han havde taget fint på efter fødslen, og hun sagde han gerne måtte begynde at komme ud. Han er rigtig god til at tage en formiddags-/middagslur på 3-4 timer i barnevognen, er lige ude og trille lidt frem og tilbage indimellem. Om eftermiddagen har jeg også forsøgt, men uden held. Vi bor op af en meget trafikeret vej, hvor der om eftermiddagen er noget mere støj end om formiddagen. Tror ikke helt han har kunnet finde ro om eftermiddagen. Så idag endte det med jeg tog ham ind igen, og han faldt i søvn med det samme indenfor, da han lige havde fået tøjet af igen.

Mht. temperatur, så er de altså ret varme i barnevognen, når vejret er som det har været idag. Så jeg tror bestemt man skal droppe regnslaget, med mindre det regner, det vil blive ligesom at være i en plasticpose.. Min babyalarm viste 17 grader i vognen idag, og vognen stod i skyggen. Men herligt vejr for de små at putte ude i ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.