sundere og billigere mad!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Ni-ko-li-ne

jah, det er hvad jeg skal lære at lave!!

så i aften er det kartoffel-porre suppe med flüte og ristet bacon,,,

piger, hvad er jeres billigste og sundeste opskrift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

ChatH

Ni-ko-li-ne skriver:

jah, det er hvad jeg skal lære at lave!!

så i aften er det kartoffel-porre suppe med flüte og ristet bacon,,,

piger, hvad er jeres billigste og sundeste opskrift?

MUMS hvor lyder det bare godt i aften skal pigerne spise hos en legekammerat så mig og manden skal have tomat tærter

Anmeld

8. marts 2011

Ni-ko-li-ne

CVVE skriver:

MUMS hvor lyder det bare godt i aften skal pigerne spise hos en legekammerat så mig og manden skal have tomat tærter

lyder også lækkert!

det skal så bare helst være uden tomat, æg og appelsin:0)

Anmeld

8. marts 2011

Dictes mor

Igår fik vi spansk tortilla med chorizo, mums. Jeg ved ikke, hvad vi skal have i aften, der er det Per og Dicte, som står for det.

Anmeld

8. marts 2011

AnneBJ

Jeg ville have nævnt kartoffelsuppe, men den har du jo... Skal man lave til flere end to, og spare lidt på baconprisen, kan man også riste rugbrød og skære det i små tern. Smager suverænt i suppen, men dog ikke bedre end bacon

Ellers får vi "tit" æggekage med rugbrød, hjemmelavet pizza (dejen behøver ikke hæve, så  her tager det max 3 kvarter fra start, til der er mad), kartoffelmos med bacontern og cocktailpølser, rugbrød med fiskepålæg, da vi ikke er så gode til fisk på andre måder... 

Hm, jeg tænker videre, og vender tilbage hvis der kommer flere forslag..

Pitabrød forresten..

Anmeld

8. marts 2011

Ni-ko-li-ne

AnneBJ skriver:

Jeg ville have nævnt kartoffelsuppe, men den har du jo... Skal man lave til flere end to, og spare lidt på baconprisen, kan man også riste rugbrød og skære det i små tern. Smager suverænt i suppen, men dog ikke bedre end bacon

Ellers får vi "tit" æggekage med rugbrød, hjemmelavet pizza (dejen behøver ikke hæve, så  her tager det max 3 kvarter fra start, til der er mad), kartoffelmos med bacontern og cocktailpølser, rugbrød med fiskepålæg, da vi ikke er så gode til fisk på andre måder... 

Hm, jeg tænker videre, og vender tilbage hvis der kommer flere forslag..

Pitabrød forresten..

rigtig gode forslag

Anmeld

8. marts 2011

otlitrom

Du kom jo selv med et formidabelt tip til mig engang, så nu får du det tilbage fra mig

Lasagne eller kødsovs.. Masser af revne gulerøder og faktisk også revne kartofler i kødet.. Masser af fylde, mætter rigtig godt, og så kan du komme lidt længere med kødet, for det er det jeg synes er dyrt!

Bulgursalaten som jeg lavede den anden dag var også god. Og der var til to dage, så på den måde er det også meget praktisk..

Koteletter i fad med ris til. De kan sagtens laves uden tomat, som mange bruger...

Frikadeller... synes ofte jeg finder kød på tilbus. Så køber jeg nok, og fryser det ned i portioner, så jeg kun tager det op af fyseren jeg skal bruge...

Sæsonens grøntsager.. Der er masser af kål fremme nu, er der ikke? Det giver god gang i maven, men det er altså også billig mad

Kan du husle bøftærten jeg snakkede om en gang? Dét er kræs, og bjørnen ÆLSKER det!

Der var lige lidt forskelligt...

Anmeld

8. marts 2011

anna-jonas

Jeg har en rigtig billig og god ret, jeg lærte at lave da jeg boede i England for 22 år siden.

Det er (tuna-pasta casserole) pastagryde med tun.

Til 4 pers.

500 g. fuldkornspasta.

1 ds. tun i vand.

1 ds. majs.

1 stort løg.

250 g. champignon i skiver.

1/2 tsk. karry.

salt og peber efter smag.

Pasta'en koges efter anvisning.

Løget sauteres i lidt olivenolie med karry, og champignon kommes i, og steger ved middel varme.

Majs og tun vendes i, og varmes kortvarigt. Tilsidst vendes pasta'en i, og smages til med salt og peber.

Bon appetit.

Anmeld

8. marts 2011

Ni-ko-li-ne

anna-jonas skriver:

Jeg har en rigtig billig og god ret, jeg lærte at lave da jeg boede i England for 22 år siden.

Det er (tuna-pasta casserole) pastagryde med tun.

Til 4 pers.

500 g. fuldkornspasta.

1 ds. tun i vand.

1 ds. majs.

1 stort løg.

250 g. champignon i skiver.

1/2 tsk. karry.

salt og peber efter smag.

Pasta'en koges efter anvisning.

Løget sauteres i lidt olivenolie med karry, og champignon kommes i, og steger ved middel varme.

Majs og tun vendes i, og varmes kortvarigt. Tilsidst vendes pasta'en i, og smages til med salt og peber.

Bon appetit.

nemt og sikkert også lækkert:0)

Anmeld

8. marts 2011

sarahb

Kylling og kartofler i pakistansk krydderi

1 kg kartofler og 3 kyllinge filetter eller lørdags kylling.
Drys med allround krydderi så det dækker, og drys et lag tandori masala kryderi over. Tilsæt lidt olie og så et glas vand og rør sammen i et ildfast fad. I ovnen ved 200grader og vend det jævnligt.
spises med tzaziki eller mynte chutney. SÅ nemt og billigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.