mad til 8 mdr gammel baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.150 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

MinWilliam

Vi har siden William var ca 5 mdr tilbudt ham kartofelmos/grønsagsmos men han vil bare ikke have det..

Det er lige meget hvordan vi laver det..

Har også prøvet at holde pause med det og så han får grød i stedet, det vil han gerne have..

Men så når vi prøver kartofel/grønsags mos igen vil han ikke spise det..

Han vil heller ikke have kød..

Håber der er nogen der har nogen gode råd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Caroline86

har I prøvet at give ham et stykke han kan sidde og gnaske på i stedet for at mose det?

Laura har aldrig været den store fan af mos.. hun ville hellere have et stykke broccoli som hun selv kunne holde og mærke og proppe ind i munden

Vores sp sagde at det var helt fint at gøre sådan, så længe hun kunne styre det.. og det kunne hun altså

Ellers har det været et hit herhjemme med en gratineret grøntsagsmos.. altså.. lav en mos af f.eks. porrer, blomkål og kartoffel, op i en fad og så drys med revet ost og ind i ovnen...

Anmeld

8. marts 2011

Jutta

Hej!

Min søn har fået kartoffelmos med alle mulige slags grøntsager siden han var 6 måneder, og han var vild med det, specielt kartoffel/gulerod. Men så da han var ca.8 måneder ville han bare ikke have kartofler og han vil stadig ikke spise kartofler, han spytter det bare ud igen. Men så er jeg begyndt at koge ris og bulgur og det kan han rigtig godt lide. Så det blander jeg med grøntsager og så kyllingefrikadeller eller rejer som tilbehør.

Men jeg har hørt at bønner også er godt, det har jeg bare ikke prøvet endnu.

Håber du finder et eller andet han kan lide

Anmeld

8. marts 2011

Caroline86

Jutta skriver:

Hej!

Min søn har fået kartoffelmos med alle mulige slags grøntsager siden han var 6 måneder, og han var vild med det, specielt kartoffel/gulerod. Men så da han var ca.8 måneder ville han bare ikke have kartofler og han vil stadig ikke spise kartofler, han spytter det bare ud igen. Men så er jeg begyndt at koge ris og bulgur og det kan han rigtig godt lide. Så det blander jeg med grøntsager og så kyllingefrikadeller eller rejer som tilbehør.

Men jeg har hørt at bønner også er godt, det har jeg bare ikke prøvet endnu.

Håber du finder et eller andet han kan lide

undskyld jeg lige kaprer tråden, men hvor er det skægt med det kartoffel!

Det har været PRÆCIS det samme med Laura... hvor gammel er din dreng? Laura elskede kartofler i sommer da hun var 6 måneder men pludselig her i efteråret gad hun dem ikke mere og vi har undret os meget.. nu gider hun dem så småt igen, og hun er lige blevet et år... vi troede bare det var hende der var lidt underlig og kun ville have kartofler der var skjult i f.eks. sådan en gratineret mos af alt muligt...

Anmeld

8. marts 2011

B&J

Det lyder om min dreng....

han er dog 1år nu og spiser stadig ikke kartofler han vil ikke have det, men istedet vil han gerne have ris og pasta med sovs på, han vil gerne spise tingene selv med fingerne det giver noget fanden grisseri men han spiser ris kan vi få lov med en ske engang i mellem ellers spiser han det med fingerne dog spiser han med ske selv nu og det samme ´med pasta...

har du prøvet af give ham pølser uden skind på???? det kan min dreng lig og han gider heller ikke kød men er begyndt af smage på det tror det hele nok skal komme en dag og min dreng smed først grøden da han var 11mdr

kæmpe krammer til dig

Anmeld

8. marts 2011

Fru Nielsen

Herhjemme gider Mathias heller ikke spise kartofler og hans grønsager MEDMINDRE jeg laver sovs til.... Hvilket jeg selvfølgelig gladeligt står og gør!

Nu spiser han stort set det samme som os, men får vi alligevel noget en dag han ikke kan spise, så laver jeg boller i karry til ham, eller en opbagt hvid mælkesovs også enden med persille eller purløg i.... Også glider det!

Også laver jeg af og til en ordenlig omgang kødboller (logesom til boller i karry) også fryser jeg dem ned, og tager hver dag en op til hans aftensmad....

Anmeld

8. marts 2011

MinWilliam

Mange tak for jeres svar..

Hvor meget sovs må de enlig få nu her..

Nej har ikke lige prøvet det med pølserne..

Det var en overgang han godt gad det men nu gider han slet ikke igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.