Hvor meget sover jeres babyer om dagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

stig

Først og fremmest tillykke med alle de dejlige babyer herinde, jeg har fulgt med på sidelinien, men har endnu ikke deltaget i debatterne.

Men som overskriften antyder, har jeg en lille dreng, som ikke sover, så meget om dagen. Og jeg er lidt nysgerrig efter at høre, om der er andre, som har samme udfordring...

Han er fra den 23. januar, så han er kun lige godt 6 uger, men jeg sukker efter mere tid til mig selv om dagen.

Det skal dog så siges, at han sover fra omkring kl. 20 om aftenen til kl. 6, hvor han kun er "vågen" for at spise. Hvilket er super dejligt.

Men om dagen bliver det kun til meget korte lure på max. ½ time, medmindre barnevognen triller med ham. Og jeg ville så gerne have lidt tid til mig selv, og praktiske gøremål i løbet af dagen.!!!

Hvordan sover jeres små lækre babyer? Har I nogle gode råd til, hvordan jeg får ham til at sove lidt længere lure? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Diana...

Nadia er også begynd at sove mindre om dagen hvad jeg synes er lidt tidligt, men jeg tror simpelt hen det er at lære dem at de skal sove længere FX når han vågner efter 1/2 så skal du ikke tage ham op men få ham til at sove igen og til sidst lære de at de skal altså sove lidt længere. Det kan godt være mega hård i starten men det hjælper altså. 

Jeg ved ikke lige hvor længe hun sover men de skal jo sove en 3 gange om dagen i 2-3 timer hver gang så vidt jeg har læst mig til. 

Håber det lykkes for dig for JA man trænger bare til lidt tid til sig selv og hjemmet. 

KRAM Diana 

Anmeld

8. marts 2011

CA

Jeg ved ikke hvor lang tid han sover, for det er godt nok som vinden blæser... Han er begyndt at ville op kl. 4, ikke til t få til at tage lange lure om dagen og tilgengæld sove hele aftenen. Måske jeg skulle prøve Dianas metode

Anmeld

8. marts 2011

stig

Hej Diana

Tusind tak for dit svar, og jeg prøver også, som du skriver, at undgå at tage ham op, når han vågner, men synes det er en hård proces... Og der er meget lang til en lur på 2-3 timer, når han kun sover max. 20 min. og derefter skal jeg derud stortset hele tiden, men indtil videre er det blevet til to lure på henholdsvis 1 time og 1½ time i dag, og nu prøver vi så igen.

Jeg prøver samtidig at vende ham til at sove i barevognen, eller det vil sige, han har hele tiden sover i barnevognen, men indtil i går har den stået indenfor, men nu prøver jeg at putte ham i den uden for, hvor jeg så håbede at han ville sove længere, men det synes jeg nu ikke lykkes så godt endnu.

Kan af den anden tråd se, at du også er gået i gang med dette med Nadia.

Men ved heller ikke om han bare ikke er gammel nok endnu, men nu har jeg besluttet, at det må være ugens fokus, da det bestemt ville være rart med mere sammenhængende tid i løbet af dagen.

Anmeld

8. marts 2011

Diana...

stig skriver:

Hej Diana

Tusind tak for dit svar, og jeg prøver også, som du skriver, at undgå at tage ham op, når han vågner, men synes det er en hård proces... Og der er meget lang til en lur på 2-3 timer, når han kun sover max. 20 min. og derefter skal jeg derud stortset hele tiden, men indtil videre er det blevet til to lure på henholdsvis 1 time og 1½ time i dag, og nu prøver vi så igen.

Jeg prøver samtidig at vende ham til at sove i barevognen, eller det vil sige, han har hele tiden sover i barnevognen, men indtil i går har den stået indenfor, men nu prøver jeg at putte ham i den uden for, hvor jeg så håbede at han ville sove længere, men det synes jeg nu ikke lykkes så godt endnu.

Kan af den anden tråd se, at du også er gået i gang med dette med Nadia.

Men ved heller ikke om han bare ikke er gammel nok endnu, men nu har jeg besluttet, at det må være ugens fokus, da det bestemt ville være rart med mere sammenhængende tid i løbet af dagen.

Det er nemlig en proces men det er sgu rart når man er ovre. Ja jeg er selv i gang med Nadia og sjovt nok lige som jeg får lavet den anden tråd kommer jeg i tanke om hvordan jeg gjorde med Lucas typisk. 

Jeg tror bestem han er gammel nok. Jeg fik at vide af min SP med Lucas at de skulle lære at sove så længe ud i en køre og det er jo vigtigt de får sovet så meget i den alder. og jo bedre de sover om dagen jo bedre sover de også om natten så det bare at køre på. 

Held og lykke med det jeg håber det lykkes for jer. 

KRam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.