Karierretanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Kaufie

Altså ikke mine egne - men på børnenes vegne....

Jeg tænker ofte på hvad William mon får lyst og evner til at arbejde med som voksen..... Jeg tror fx ikke han får en sportskarierre, da hverken jeg eller hans far er specielt sportslige eller ser en masse sport.

Han går meget op i detaljer - alt skal være korrekt - de rigtige farver til bilerne i Cars-malebøgerne, Bumles forlygter skal fx være forskellige, da den ene er smadret. Når han bygger med lego fra æsker, skal vi lave de forskellige opstillinger fra æskerne helt korrekt. Perlepladeblomsten kan også KUN være rød "for det er den på billedet"... 

Desuden har han altid været god (og haft tålmodigheden) til at lave puslespil. Han er oppe på 100 brikker, som han klarer selv efter vi har hjulpet et par gange. I malebøgerne er han også god til at blive indenfor stregerne og bliver sur på sig selv hvis han kommer til at male udenfor....

....så mon ikke han blive et eller andet, hvor man skal have sans for detaljer?

Hvad tænker I om jeres børns fremtidige levevej i fht deres nuværende interesser og evner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Mary

God tråd - tror den blive sjov at læse 

Jeg tror at Juliane bliver 'noget med mennesker'. Hun minder ekstremt meget om mig med det følsomme og medmenneskelige instinkt, hehe. Er god til at ae eller give en spontan krammer. En umiddelbar tanke vil være sygeplejerske.

Annika er i en lidt anden boldgade. Der hvor alle tre piger har haft vuggestueplads, forventer de at Annika vil bestige et bjerg en dag, eller tage på rygsækrejse jorden rundt. Det er jeg nu heller ikke langt fra at tro. Jeg tror ikke hun bliver en som slår sig ned med en mand og får børn før hun har prøvet alt muligt af....lidt modsat Juliane, som vi regner med hellere vil tilbringe sine teenageår med mor og far på sofaen end at tage i byen fredag aften  Men Annika bliver nok ingeniør af en eller anden slags. Noget med detaljer og en masse tænken og få ting til at gå op i en højere enhed. 

Dicte.....er nok lidt for lille til at jeg kan gætte på noget. MEN hun er dog meget magelig og får tingene lidt - for meget - serveret  Jeg vil umiddelbart tro hun kommer til at komme nemt til tingene, og så er hun sindsygt dygtig til det finmotoriske, så måske noget kreativt?

Anmeld

8. marts 2011

Mary

Ekstra kommentar, så kunne Juliane godt blive frisør og Annika kok/bager. Her har de særlige interesser 

Anmeld

8. marts 2011

Grynt

God sjov tråd

Daniel (min ældste): har altid troet på han ville have med mennesker at gøre. Hans sans for retfærdighed er stærk - politimand. Han søger ind som ergo terapeut /fysiterapeut

Christina (nr 2): Har altid vidst hun har sans for forretning, ser muligheder i mange ting. Hun læser på HG nu og har store planer om at nå til tops i forretningens verden

Aske: Han er enormt matematisk og klog. Måske ingeniør?

Freja: Hun er meget musikalsk og har et fint udviklet gehør. Måske går hun i faderens spor og bliver musiker

Grynt

Anmeld

10. marts 2011

Kaufie

Sjovt at høre jeres tanker....

Med hensyn til Williams nyopdagede evner for at reproducere tegninger, og hans allerede fhv veludviklede fantasi, så tænker jeg han måske kunne ende i reklamebranchen - eller måske lave tegneserier.....

Må lige fremvise et par af hans bedste tegninger, som er hhv en and og en kylling, der lige er kommet ud af sit æg....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2011

Grynt

Kaufie skriver:

Sjovt at høre jeres tanker....

Med hensyn til Williams nyopdagede evner for at reproducere tegninger, og hans allerede fhv veludviklede fantasi, så tænker jeg han måske kunne ende i reklamebranchen - eller måske lave tegneserier.....

Må lige fremvise et par af hans bedste tegninger, som er hhv en and og en kylling, der lige er kommet ud af sit æg....

totalt fede billeder!! Han er godt nok dygtig  

Anmeld

11. marts 2011

..

Kaufie - hold nu op.. Hvor er han dog dygtig!!!

Smilla: Hun er meget tænkende, og meget interesseret i alt hvad der har med læger og hospitaler at gøre, vil gerne se alt om den slags på tv, måske fordi vi har været så meget indlagt med Mikas. Min tanke er at hun bliver læge, Martins første bud var at hun kunne blive journalist, hun er voldsomt nysgerrig og observerende og har altid en god historie at fortælle.

Mikas: Har faktisk ingen ide endnu, mon ikke det kommer når han begynder at snakke

Anmeld

13. marts 2011

Nadi

Mega god tråd

Har da selvfølgelig gjort mig nogle tanker, men det vigtigste er selvfølgelig at de begge laver noget de brænder for. Og jeg vil støtte dem i deres valg, ved hvor meget det betyder at få støtte fra sine forældre når der skal træffes karriere valg..

Mht Oliver så kunne han helt sikkert godt blive noget ved musikken, han har så meget rytme i kroppen og skal nærmest bare høre en sang én gang og så kan han den.. men ellers er der ikke lige et erhverv hvor jeg bare tænker, det er da dét han skal være!

Frida er allerede en pige med ben i næsen, hun vil lege med de store drenge i dagplejen.. så tror hun får et job hvor hun skal mase sig lidt frem og bevise at hun godt kan. Hun er også fyldt med rytme i kroppen som sin storebror.. men nu må vi se, der er jo mange år til. Og hvis de ligner mig vil de være alt fra bilmekaniker til damefrisør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.