Gud, hvor har I meget
Dejligt... vi var lidt længere tid om det første gang...
jeg kan umiddelbart komme på følgende ting, som jeg tror I kan blive glade for (ikke fordi I skal have det før fødslen)
- Babyalarmer
- et tæppe/legetæppe/babytæppe, som den lille kan ligge på - i starten er dynen fin
- en lille bamse/krammedyr, som er blødt og nemt for de små fingre at få fat i - der er mange der bliver glade for den tryghed det kan give... (du kan eventuelt sove med den et par nætter, så den lugter lidt af dig - det kan give tryghed for den lille når den skal putte i barnevogn/vugge)
- jeg var rigtig glad for en bryst-pumpe... det kan være rart, enten for at stimullere mælken til at løbe til (hvis man eventuelt har ammeproblemer) og lige de første dage, når mælken løber til, fordi man kan få de vilde smerter under armene, og det kan forebygge brystbetændelse, hvis man har tendens til den slags... (nu skal jeg ikke gå ind i en amme-debat, for det er jo nærmest religiøst...)
- mht tøj, så kan I sikkert regne med at I får en del... vi valgte dog at købe et enkelt set til at putte den lille i på vej hjem fra sygehuset... det er lidt hyggeligt at købe et sæt sammen
Og måske er det en god ide, med en lille cardigan til at tage på på kølige dage/aftener... ellers kan man jo købe undervejs... det er også rart at have lidt til gode...
og så er det en god ide at vaske stofbleer, håndklæder og sengetøj nogle gange inden brug, så det er dejlig blødt...
god shoppelyst
kram Stine
Anmeld