Hvad mangler vi ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

MyLove E

Hej

Vi venter vores først barn til Maj (11 Maj).

Vi har fået købt en del fordi vi kunne få meget på tilbud lige efter jul. Men har vi alt? Vi har :

Barnevogn m lift

Pusletaske *2

Pakke med ekstra madrasser til både vogn og lift, sengetøj, lagner, dyne, pude.

Ekstra Dyne/pude sæt

2 ekstra senge

Vugge

Tremmeseng  uden madras (men skal jo heller ikke bruge det lige med det samme når vi har vugge)

Autostol m isofix base

Puslebord

Badekar med stativ + badestol der til

Bæresele

Det er de "store" ting

Mindre ting

Håndklæder og en morgenkåbe

Stofbleer har vi 2 pk af ( skal man ha flere?)

Vi har ikke rigtig noget tøj endnu, men ved min mor har købt en del bodystockinger i forskillige små str.Og en masse andet tøj til både pige og dreng. (vi ved ikke kønnet)

Hvad siger i tror i at vi har alt??

Knus Tanja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Stine Raaholt

Gud, hvor har I meget Dejligt... vi var lidt længere tid om det første gang...

jeg kan umiddelbart komme på følgende ting, som jeg tror I kan blive glade for (ikke fordi I skal have det før fødslen)

- Babyalarmer

- et tæppe/legetæppe/babytæppe, som den lille kan ligge på - i starten er dynen fin

- en lille bamse/krammedyr, som er blødt og nemt for de små fingre at få fat i - der er mange der bliver glade for den tryghed det kan give... (du kan eventuelt sove med den et par nætter, så den lugter lidt af dig - det kan give tryghed for den lille når den skal putte i barnevogn/vugge)

- jeg var rigtig glad for en bryst-pumpe... det kan være rart, enten for at stimullere mælken til at løbe til (hvis man eventuelt har ammeproblemer) og lige de første dage, når mælken løber til, fordi man kan få de vilde smerter under armene, og det kan forebygge brystbetændelse, hvis man har tendens til den slags... (nu skal jeg ikke gå ind i en amme-debat, for det er jo nærmest religiøst...)

- mht tøj, så kan I sikkert regne med at I får en del... vi valgte dog at købe et enkelt set til at putte den lille i på vej hjem fra sygehuset... det er lidt hyggeligt at købe et sæt sammen  Og måske er det en god ide, med en lille cardigan til at tage på på kølige dage/aftener... ellers kan man jo købe undervejs... det er også rart at have lidt til gode...

og så er det en god ide at vaske stofbleer, håndklæder og sengetøj nogle gange inden brug, så det er dejlig blødt...

god shoppelyst

kram Stine

Anmeld

8. marts 2011

MyLove E

Hej

Mange tak for dit svar. Så tror jeg faktisk vi har alt hvad vi skal havde

For babyalarm har vi faktisk, havde bare glemt det. Det var det første vi købte vi fandt et par brugte Super nova  til 200kr. Men det var i okt vi købte dem. Og min svigermor har lavet et lege/ligge tæppe :-)

Brystpumpe mangler jeg. Men vil da lige overveje det :-)

Men bamser er det ikke også noget man får i barselsgave, sammen med en masse tøj?

Jeg syntes også det er svært at købe noget tøj for jeg ved jo ikke og jeg får en lille baby eller en ordenligt en :-)

Knus Tanja

Anmeld

8. marts 2011

Stine Raaholt

Det erogså svært at købe tøj til den første... men jeg synes det var endnu sværere at lade være

Så jeg købte lidt på udsalg (havde termin i februar første gang)

denne gang bliver min trejde fødte sikkert inden for an uge fra min anden piges fødselsdag (hmmm mærkelig sætning, håber du forstår) Så jeg tror har helt styr på hvad jeg skal have hvornår - hun var en ordentlig basse, så jeg kommer selvfølgelig lidt i vanskelligheder, hvis jeg får en lille spirevip...

men så tager vi det med...

Stine

Anmeld

8. marts 2011

MyLove E

Jeg har købt et sæt, kunne ikke stå for det Et par stribet bukser i grå, rød og blå og en bluse i samme farver hvor der står Daddys littel hero :-) Det koste 30kr så var bare nød til det

Anmeld

8. marts 2011

kaka4

hej,

hvad med et aktivitetstæppe - det kan du selvfølgelig vente lidt med at købe, men det er guld værd. Bæresele eller slynge, modermælkserstatning, hvis du får problemer med at mælken løber til i starten + et par flasker.

kram kaka4

Anmeld

8. marts 2011

Stine Raaholt

rigtig god ide med aktivitetstæppe, det fik vi af min mands arbejde, da vi fik vores første...

det kan også være en god ide at tænke på om nogle i ens omgangskreds gerne vil have ønsker... fx familie og arbejde mv.

Ellers får man 20 bamser og tøj, tøj som tit er vildt sødt men ikke altid så praktisk...

Anmeld

8. marts 2011

MyLove E

Ja tror også jeg syntes det kunne være et godt ønske :-)

Vi har lige været i bilka hvor vi fik købt nogle små ting til baby, de havde nogle bluser i en lyser brun farve, ikke vildt kønne men kostede 5 kr :-) Vi fik også købt nogle sokker. Men syntes godt nok det er svært at få noget tøj i neutral farver. Ikke engang hagesmække kan jeg finde uden de er drenge/ pige farvet.

Men det var hyggeligt at gå sammenmed manden og kigge på baby tøj. Han har ikke rigtig villet.

Anmeld

9. marts 2011

Stine Raaholt

Ja, jeg kan huske at jeg sytes det var underligt at min mand ikke interesserede sig for indkøb rigtig, før til allersidst - og slet ikke i samme grad som mig... men det er nok bare sværere for dem at mærke graviditeten og selvfølgelig glæder de sig, men de har jo ikke den samme proces...

så derfor er jeg holdt op med at forvente at han engagerer sig i graviditet på samme møde som mig - det gjorde jeg første gang og kunne slet ikke frostå ham... men jeg ville bestemt ikke bytte... så faktisk er det mest synd for ham, at han går glip af det...

har vidst hver gang hvad det blev... og ja, det gør det lidt nemmere at købe tøj og måske også for manden at involvere sig...

kh Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.