Jeg har en fødselsdepression:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. oktober 2008

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder var jeg hos lægen i dag. Vi skulle blot tale om hvorfor jeg pludselig har taget så meget på og vedr min trøstespisning.

Pludselig gik der hul på bylden og alt kulminerede bare.

Jeg kom i stedet ud fra konsultationen med en melding om jeg har en fødselsdepression og en recept på nogle antidepressive piller.

Jeg er på nuværende tidspunkt ikke i tvivl om min læge har ret. Jeg forstår nu mit reaktions mønster og min tørste spisning. Det giver pludeselig mening.

Jeg har brug for nogle erfaringer med disse piller. Jeg har fået af vide de gør tingene meget værre men også at de skulle hjælpe.

Jeg er lidt lorst nu da jeg egentlig ikke har sat mig det fjernste ind i disse ting da jeg troede det aldrig ville ske for mig.

Knus mig:$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2008

Bastian

Kære anonym
Der er ingen grund til den flove smiley. Du har en fødselsdepression, og det kan du ikke gøre for. Det bedste der kunne ske var, at det kom frem i lyset, og det er nu sket. Jeg kender intet til anti-depressive piller, men hvis lægen har ordineret dem, så vil stole på hans/hendes dømmekraft. Det kan kun gå fremad. Held og lykke med behandlingen og hold hovedet højt - der er INTET at skamme sig over.

KH Lise

Anmeld

8. oktober 2008

MorCamilla

Hvor er det dejligt for dig at du i samarbejde med din læge har fundet ud af det. Jeg ved ikke noget om de piller du omtaler, men ville bare lige give dig et ord med på vejen...

Skam dig aldrig over det, du kan ikke selv gøre for det...
Og rigtig go bedring til dig

Knus fra Camilla.

Anmeld

9. oktober 2008

Mathilde

Jeg har taget antidepressiv medicin og der kan da være en del bivirkninger men det hjælper altså! Der går desværre ofte 4-6uger før de virker optimalt... De bivirkninger der var værst for mig var øget appetit og dermed vægtstigning og mindre lyst til sex, samt problemer med at få orgasme. Man bliver ikke lykkelig af at tage dem, men de hjælper helt sikkert én med at holde næsen ovenvande og klare hverdagen noget nemmere....

Så der er pludser og minuser ved dem, men det kan jo være nødvendigt i en periode. Det er jo ikke resten af livet!

Jeg håber du snart får det bedre og husk, du skal ikke skamme dig!

(H)Mathilde

Anmeld

9. oktober 2008

Anonym trådstarter

Tak for de søde kommentar.

Umiddelbart ved jeg godt jeg ikke må være flov over det, eller skamme mig over det. Det syntes jeg bare er en smule svært pt da det ligger så langt fra mig.

Jeg har endnu ikke vennet mig til tanke om jeg har en fødsels depression. MIG...?? Jeg har læst om symtonerne og de hæfter jeg har fået af min læge og selvom jeg godt forstår det så vil jeg alligevel ikke helt indse det og går lidt med naive skyggeklapper på.

Kh...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.