Stine Raaholt skriver:
uha, hvor mange skanninger... så kender du jo den lille rigtig godt efterhånden
Jeg kan godt mærke denne gang at jeg meget gerne ville se hende en gang til - men de andre gange har det været fint... måske er det også fordi da fik MD-skanning var skanningsjordemoderen meget hurtig og hun skannede bestemt ikke for vores skyld... hun tonsede rundt og sagde, det er fint og det er fint... men vi kunne slet ikke følge med i hvad hun ledte rundt efter...
så pludselig sagde hun: 'det var det' og tørrede maven af... så sagde min mand - 'Som vi sagde ville vi jo meget gerne vide kønnet hvis du kunne se det'
'Jamen, det er en pige!' sagde hun så bare... 'Øhhh, nå!!' sagde vi så!!
vi havde bestemt ikke præferencer for kønnet, men det var lidt underligt, fordi hun ikke viste os det mens vi blev skannet - men det er vel rigtigt nok, når nu hun sagde det så overbevisende... 
Jeg er bare glad for at det ikke er første graviditet, for så tror jeg, at jeg havde været endnu mere skuffet... jeg overvejede lige en gang en kønsskanning, men synes så at det er lidt spild af penge, når nu alt er ok... det er jo det vigtigste...
nå, det blev pludselig en lang historie...
kram Stine
ej, det er da rart at føle man får en god behandling.
Da vi var til nakkefoldsskanning, blev vi behandlet virkelig godt, hun tog sige masser af tid til at forklare hvordan skanneren virkede og hvad hun kiggede efter.
Det samme oplevede vi med misdannelses skanningen, det var den samme der skannede dér og hun tog sig også masser af tid til at forklare hvad hun kiggede efter og hvordan den lille så ud og drillede os lidt med at den lille havde en stor næse 
Det er da lidt vigtigt man føler at der bliver taget hånd om én, og at man føler sig tryg i situationen, og især under første graviditet.
Håber klart at min næste graviditet kommer til at gå lige så godt som denne, mht hvordan de er over for én 
Desuden ville vi slet ikke have kønnet at vide, men da jordemoderen sendte mig til extra skanning første gang, satte overlægen skanneren på maven, og der var så alt det som definere en fyr
og vi fik ikke lige kigge væk 
-Skovrup