Blop 28+6

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej piger som høre til i 2. kvartal!

Så vil jeg da også lige bidrage til at der kommer lidt snak i hjørnerne.

Vi har været til skanning her den 3. Marts, da de følger extra meget op på vores lille søn, da jeg fik konstateret ALT for meget fostervand i Januar måned.

Han vokser fint, og vandet er ikke voldsomt for meget længere, så nu bliver jeg kun tjekket hver 4 uge og så lang tid er der jo heller ikke til den 20. maj.

han vejede ved sidste skanning 1584gram, så ud fra hvad jeg kan se, mangler han bestemt ikke vægt

vil da lige vise billederne frem fra skanningen, de er ikke SÅ fantastisk gode, men de er der, og jeg kan selv se hvad der er hvad men det også noget andet når man var til skanningen

poster billederne herunder sammen med det papir vi får hjem for hver gang, om hvor stor han er og alt det

-Skovrup

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Stine Raaholt

Hvor fint - det må være dejligt at blive fulgt tit og kigge ind til baby... der er virkelig lang tid fra MD til man ser dem live...

hvor mange skanninger har du så fået i alt??

vi har været heldige at få tidlige skanninger hver gang, fordi vi var under behandling ved første graviditet... det har været dejligt at se tidligt at der var noget... og så har jeg de første to gange fået en ekstra skanning - første gang fordi jeg tilfældigt blev tilbudt en skanning og et kort interview, da jeg var til jordemoder omkring 30. uge og anden gang blev jeg kontrolskannet i 32. uge, for at tjekke om moderkagen lå for (hvilket den heldigvis ikke gjorde)

Så denne gang synes jeg at der er virkelig langt tid til fødslen fra sidst jeg så hende

Men tillykke med veloverstået skanning og dejligt at alt er ok... virker da bestemt som om han får nok at leve af

kram Stine

Anmeld

7. marts 2011

Skovrup

Stine Raaholt skriver:

Hvor fint - det må være dejligt at blive fulgt tit og kigge ind til baby... der er virkelig lang tid fra MD til man ser dem live...

hvor mange skanninger har du så fået i alt??

vi har været heldige at få tidlige skanninger hver gang, fordi vi var under behandling ved første graviditet... det har været dejligt at se tidligt at der var noget... og så har jeg de første to gange fået en ekstra skanning - første gang fordi jeg tilfældigt blev tilbudt en skanning og et kort interview, da jeg var til jordemoder omkring 30. uge og anden gang blev jeg kontrolskannet i 32. uge, for at tjekke om moderkagen lå for (hvilket den heldigvis ikke gjorde)

Så denne gang synes jeg at der er virkelig langt tid til fødslen fra sidst jeg så hende

Men tillykke med veloverstået skanning og dejligt at alt er ok... virker da bestemt som om han får nok at leve af

kram Stine

puha, hvor mange skanninger.... hmm, finder lige min kalender frem

blev skannet:

9. uge - pga. kraftig blødning
22. uge - pga. ALT for meget fostervand (fik billeder)
24. uge - Opfølgning på fostervandet 
25. uge - pga lægebesøg
28. uge - Opfølgning på fostervandet igen (fik billeder)

og skal til skanninge den 31. marts igen, for at se igen

Så kender du jo alt til alle de ekstra skanninger vi havde én i familien der fortalte mig alle mulige fif til hvordan man kunne få tilbudt flere skanninger end dem der ligger som standard, men det har jeg slet ikke haft brug for, synes jeg fiser og fare rundt til alle mulige undersøgelser i tide og utide.... og faktisk synes jeg det er ved at være for meget.. men er nu glad for de holder øje med mig

Det der ærger mig mest er at den overlæge der skanner mig, hun er fantastisk til at skanne og der er ingen tvivl om hun ved hvad hun laver! men nøj hvor er hun dårlig til at fange lillemanden i maven så man kan se hvad det er hun har taget billede af

-Skovrup

Anmeld

7. marts 2011

Stine Raaholt

uha, hvor mange skanninger... så kender du jo den lille rigtig godt efterhånden

Jeg kan godt mærke denne gang at jeg meget gerne ville se hende en gang til - men de andre gange har det været fint... måske er det også fordi da fik MD-skanning var skanningsjordemoderen meget hurtig og hun skannede bestemt ikke for vores skyld... hun tonsede rundt og sagde, det er fint og det er fint... men vi kunne slet ikke følge med i hvad hun ledte rundt efter...

så pludselig sagde hun: 'det var det' og tørrede maven af... så sagde min mand - 'Som vi sagde ville vi jo meget gerne vide kønnet hvis du kunne se det'

'Jamen, det er en pige!' sagde hun så bare... 'Øhhh, nå!!' sagde vi så!!

vi havde bestemt ikke præferencer for kønnet, men det var lidt underligt, fordi hun ikke viste os det mens vi blev skannet - men det er vel rigtigt nok, når nu hun sagde det så overbevisende...

Jeg er bare glad for at det ikke er første graviditet, for så tror jeg, at jeg havde været endnu mere skuffet... jeg overvejede lige en gang en kønsskanning, men synes så at det er lidt spild af penge, når nu alt er ok... det er jo det vigtigste...

nå, det blev pludselig en lang historie...

kram Stine

Anmeld

7. marts 2011

Skovrup

Stine Raaholt skriver:

uha, hvor mange skanninger... så kender du jo den lille rigtig godt efterhånden

Jeg kan godt mærke denne gang at jeg meget gerne ville se hende en gang til - men de andre gange har det været fint... måske er det også fordi da fik MD-skanning var skanningsjordemoderen meget hurtig og hun skannede bestemt ikke for vores skyld... hun tonsede rundt og sagde, det er fint og det er fint... men vi kunne slet ikke følge med i hvad hun ledte rundt efter...

så pludselig sagde hun: 'det var det' og tørrede maven af... så sagde min mand - 'Som vi sagde ville vi jo meget gerne vide kønnet hvis du kunne se det'

'Jamen, det er en pige!' sagde hun så bare... 'Øhhh, nå!!' sagde vi så!!

vi havde bestemt ikke præferencer for kønnet, men det var lidt underligt, fordi hun ikke viste os det mens vi blev skannet - men det er vel rigtigt nok, når nu hun sagde det så overbevisende...

Jeg er bare glad for at det ikke er første graviditet, for så tror jeg, at jeg havde været endnu mere skuffet... jeg overvejede lige en gang en kønsskanning, men synes så at det er lidt spild af penge, når nu alt er ok... det er jo det vigtigste...

nå, det blev pludselig en lang historie...

kram Stine

ej, det er da rart at føle man får en god behandling.

Da vi var til nakkefoldsskanning, blev vi behandlet virkelig godt, hun tog sige masser af tid til at forklare hvordan skanneren virkede og hvad hun kiggede efter.

Det samme oplevede vi med misdannelses skanningen, det var den samme der skannede dér og hun tog sig også masser af tid til at forklare hvad hun kiggede efter og hvordan den lille så ud og drillede os lidt med at den lille havde en stor næse

Det er da lidt vigtigt man føler at der bliver taget hånd om én, og at man føler sig tryg i situationen, og især under første graviditet.

Håber klart at min næste graviditet kommer til at gå lige så godt som denne, mht hvordan de er over for én

Desuden ville vi slet ikke have kønnet at vide, men da jordemoderen sendte mig til extra skanning første gang, satte overlægen skanneren på maven, og der var så alt det som definere en fyr og vi fik ikke lige kigge væk

-Skovrup

Anmeld

7. marts 2011

Tanja1234

Fru. Skovrup skriver:

Hej piger som høre til i 2. kvartal!

Så vil jeg da også lige bidrage til at der kommer lidt snak i hjørnerne.

Vi har været til skanning her den 3. Marts, da de følger extra meget op på vores lille søn, da jeg fik konstateret ALT for meget fostervand i Januar måned.

Han vokser fint, og vandet er ikke voldsomt for meget længere, så nu bliver jeg kun tjekket hver 4 uge og så lang tid er der jo heller ikke til den 20. maj.

han vejede ved sidste skanning 1584gram, så ud fra hvad jeg kan se, mangler han bestemt ikke vægt

vil da lige vise billederne frem fra skanningen, de er ikke SÅ fantastisk gode, men de er der, og jeg kan selv se hvad der er hvad men det også noget andet når man var til skanningen

poster billederne herunder sammen med det papir vi får hjem for hver gang, om hvor stor han er og alt det

-Skovrup

Hvor sjovt.. Som nævnt i en anden tråd, har vi jo lige netop det modsatte problem af jer - altså for lidt fostervand.

Vi går til kontrolscanning hver uge i Næstved og vi får lige præcis det samme stykke papir med hjem

Kan bestemt godt følge dig i at det er ved at væe for meget med alle de scanninger og undersøgelser. Jeg ville i hvert fald ofte ønske at min kæreste kunne være gravid i stedet for mig

Tanja

Anmeld

7. marts 2011

Stine Raaholt

Det er en skanning ud af mange, hvor vi synes hun var en sær snegl... så pyt skidt... vi har alle andre gange oplevet skanningsjordmødre, der bare har været super sødeog forklarende og printet masser af billeder (også af pung og tisser hos min søn og 'de tre streger' hos min pige)

så hun havde nok bare en dårlig dag

synes det er synd for jer at I skal gå til alle de kontroller... håber I kan gldæe jer og slappe af alligevel... der er jo lidt mere fokus på problemerne når man skal tjekkes hele tiden... øv, øv - men det er selvfølgelig rart at blive tjekket...

Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.