Er så bange...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.815 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

malenecl

Er så bange for at vi ikke må beholde vores lille pige når hun bliver født! Vi skal have taget en forældreevne test tror jeg det hedder, for at se om vi er egnet til at være forældre. Grunden til det er fordi jeg er skizofren og min forlovede har en stofpsykose.

Men det skærer sån i mit hjerte at vi kan miste vores lille pige! jeg elsker hende af hele mit hjerte og vil gøre alt for hun bliver ved os! Men jeg græder næsten hverdag over det.. Der er jo en chance for at de ikke ser os egnet

Ville ikke noget specielt med dette indlæg, skulle bare lige ud med det. Tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Zafir

Der er jo ingen der vil tage jeres pige fra jer uden grund. I den forstand, bliver man jo nødt til at tænke på barnets tarv. I sidste ende, ville det jo heller ikke være i din og din kærestes interesse, hvis I ikke magtede opgaven og først opdagede det efter det var gået galt?

er det så ikke bedre at få forebyggende hjælp?

HVIS I mister jeres datter og det sker i 'mindelighed', vil I jo være en stor del af jeres datters liv, selvom hun ikke kan bo hjemme hos jer.

Krydser fingre for den bedste løsning for jer alle!!

Anmeld

7. marts 2011

mortil3trustrup

malenecl skriver:

Er så bange for at vi ikke må beholde vores lille pige når hun bliver født! Vi skal have taget en forældreevne test tror jeg det hedder, for at se om vi er egnet til at være forældre. Grunden til det er fordi jeg er skizofren og min forlovede har en stofpsykose.

Men det skærer sån i mit hjerte at vi kan miste vores lille pige! jeg elsker hende af hele mit hjerte og vil gøre alt for hun bliver ved os! Men jeg græder næsten hverdag over det.. Der er jo en chance for at de ikke ser os egnet

Ville ikke noget specielt med dette indlæg, skulle bare lige ud med det. Tak fordi du læste med.

Kan godt forstå dig men de gør det kun for at gøre det bedste for jeres barn husk det. Ved godt at bare tanken om at de vil tage barnet er så skræmmende men husk der er jo steder hvor man kan komme hen og bevise at man godt kan i tilfælde af at testen skulle vise i ikke er egnet.

Kæmp med næb og klør og bevis i er gode nok. Og tag imod alt den støtte og hjælp i kan få det gør kun det hele bedre.

Anmeld

7. marts 2011

afrobabies

malenecl skriver:

Det må godt nok være hårdt, men på den anden side kan jeg godt forstå at i skal have taget den test, fordi din sygdom kan jo gøre at du kan komme til at gøre noget ved dit barn. Jeg kender ikke så meget til din kærestes sygdom. Jeg håber så bare hvis det værste skulle ske, at i skal have hende fjernet, at i så kan se hende ofte. Jeg håber da også at du har forståelse for beslutningen, tænk hvordan du ville have det, hvis du kom til at gøre dit barn ondt.

Anmeld

7. marts 2011

monzemussen

forstår udemærket godt din følelse og angst. Jeg/vi har været igennem det samme, jeg var egnet, far var ikke, men vi fik lov til at beholde ham alligevel. send gerne en pb, hvis du vil snakke om din bekymring så kan jeg jo fortælle dig min positive historie.

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Kan meget godt forstå du er bange, og håber da i bliver erklaret egnet som forældre, hvis det ellers er det i er...

I sådan en sitiuation så bliver der heldigvis først og fremmest tænkt på jeres ufødte datter, og det er dælme yderst positivt....

Nu skal jeg ikke lyde som om jeg er på nakken af dig, men kan man ikke blive erklaret egnet som forældre INDEN man bliver gravid, så man ikke sætter et barn til verden som så alligevel måske bliver fjernet fra sine biologiske forældre??? Håber det er okay jeg spørger, men undre mig nemlig hvorfor man venter til "det er for sent"

Anmeld

8. marts 2011

monzemussen

Fru Nielsen skriver:

Kan meget godt forstå du er bange, og håber da i bliver erklaret egnet som forældre, hvis det ellers er det i er...

I sådan en sitiuation så bliver der heldigvis først og fremmest tænkt på jeres ufødte datter, og det er dælme yderst positivt....

Nu skal jeg ikke lyde som om jeg er på nakken af dig, men kan man ikke blive erklaret egnet som forældre INDEN man bliver gravid, så man ikke sætter et barn til verden som så alligevel måske bliver fjernet fra sine biologiske forældre??? Håber det er okay jeg spørger, men undre mig nemlig hvorfor man venter til "det er for sent"

det vil mnan jo aldrig kunne. Man kan være noget så syg psykisk om man så må sige, men for det første så når man bliver gravid så kan det faktisk helt forsvinde. Ja ved det lyder underligt. og for det andet kan de jo hellere ikke se, hvordan hun er / reagere med barnet inden hun blir gravid, først når man har født. mange kommer på mor barn hjem når de får lavet undersøgelsen så der er opsyn

Anmeld

16. marts 2011

merle2010

jeg har selv diagnosen borderline og svær depression.. de fulgte mig ekstra tæt under min graviditet, og da jeg havde født, skulle jeg ligge en uge på børneafdelingen så de kunne observere mig og min datter.. det hele endte med at vi fik 2 støttepersoner fra kommunen der kom 2 gange om ugen.. de kom i 14 dage, og sagen blev derefter afsluttet, da de sagde at vi klarede forældrerollen perfekt.. tror ikke du skal være så nervøs, i får nok højst nogle støttepersoner fra kommunen, der skal komme og observere jeres kontakt med barnet og om i kan klare forældrerollen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.