Jeg er bare så træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Svane83

Hej Piger

Ja jeg undskylder på forhånd for et lidt brokket indlæg.

Jeg har faktisk absolut ikke noget at brokke mig over, jeg har jo haft det SÅ nemt hele graviditeten faktisk, men indenfor den sidste uge er jeg nu begyndt at synes, at nu er det godt nok bare ikke sjovt længere. Og idag har jeg så bare en rigtig øv dag så den får I lov til at få lidt brok over.

For det første så er jeg godt nok træt af at jeg sover så dårligt nu.

Enten skal jeg op en million gange og tisse, eller også så er jeg oppe og lige pludselig kl. 2.30 eller 4.00 om natten så kan jeg sørme ikke falde i søvn igen når jeg kommer ind igen.

Nogen gange bare fordi jeg simpelthen ikke kan falde i søvn, andre gange fordi jeg bare ikke kan finde en stilling hvor jeg bare ligger nogenlunde. - det er altså bare træls at ligge i flere timer og glo mens manden bare sover stille og roligt ved siden af.

Så jeg er bare kronisk træt fortiden.

Derudover så er jeg bare øm allevegne, mine led, mine fødder, mine ben og lænd - alt er bare så ømt det er sgu da belastende at det gør ondt i fødderne at gå som om man har løbet et maraton barfoedet.

Nå ja så har jeg hovedpine hver anden dag hvilket nok skyldes alle mine spændinger i ryggen eller den manglende søvn... ikke mangel på vand i hvertfald for jeg er kronisk tørstig for tiden så væske får jeg masser af.

og sidst men ikke mindst så er jeg vidst bare træt af at være stor, tung i kroppen, klodset og konstant føle at mine arme er for korte. Det er nu ikke fordi at jeg har taget vanvittigt på under graviditeten.. 8 kg. siger vi nu så det er jo fint nok, men de kan altså sagtens mærkes alligevel skal jeg hilse og sige.

Så er jeg ved at få SPAT af min søster som konstant skal spørge til om hun ikke snart kommer ud ( hvor fanden skal jeg vide det fra der er jo ikke en timer på vel) og hvis hun ikke spørg om det så får jeg konstant at vide at hun er sikker på at hun kommer før tid... hvor ved du det fra?

oveni det så læser hun til sygeplejerske og af en eller anden grund så ved hun ALT om babyer, modermælkserstatning osv. for hun er jo færdig næste år  men min JDM eller den JDM vi havde til eksempelvis ammeundervisning de er da helt galt på den på trods af at de har 20 års erfaring! 

LUK nu røven

Jeg er uddannet jurist men derfor ved jeg sgu da ikke alt om jura, jeg ved f.eks. ikke en skid om lejeret, tilgengæld så har jeg speciale i SKAT så det ved jeg noget om. Åhhhhhh hvor bliver jeg dog træt af hende en gang imellem......

Nå men jeg undskylder igen for et brok indlæg, men havde lige brug for at læsse af og synes ikke det skulle gå ud over min dejlige mand i denne omgang..

Så nu vil jeg ligge mig og se om jeg måske kunne få en lille lur på sofaen og være lidt mindre træls når jeg vågner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

AnneBJ

Du skal ikke undskylde du brokker! bare fordi du har haft det nemt indtil nu, må du jo gerne synes det er træls nu her!!

Jeg kan sagtens forstå du bliver irriteret på din søster, min svigerfamilie ved også bare ALT! Især om (vaginale) fødsler, trods det ingen af dem har prøvet det men "kun" fået kejsersnit...

Håber du får dig en lur, og verden er lidt lysere når du vågner! Inden du ser dig om, har lillepigen valgt sin fødselsdag og du er blevet mor! 

Anmeld

7. marts 2011

Sofia

Brok dig bare alt hvad du vil!!! Jeg har også en af de der dage! Jeg gider bare ikke mere!

Kan ikke undgå lige at kommentere på den der med at være uddannet jurist - det er jeg også på vej til at blive - mangler to eksaminer og mit speciale, men stadig irriterer det mig når folk tror jeg ved alt om alt, der har med jura at gøre. Spørgsmål ala: jamen hvornår kan vi så regne med Peter Lundin kommer på fri fod igen? Eller hvordan kan det være strafferammen er sådan og sådan og åhhhh, ja nu skal du høre, jeg ved simpelthen alt så fyr bare løs

Ej men summasumarum jeg kender alt til de irriterende dage, jeg sover også mega dårligt om natten, eller ja jeg sover stort set ikke, og er derfor også kronisk træt. Jeg er øm over det hele og glæder mig bare til at føde og se hvad der gemmer sig i maven. Og det bliver DEJLIGT at få sin krop igen, selvom jeg dog ikke regner med den kommer lige med det samme. Synes det er helt vildt flot du kun har taget 8 kilo på. Her siger vægten +20 .... shiiiit det er meget. Der bliver noget at arbejde på inden bikinisæsonen ankommer!!

Jeg ved ikke hvad jeg kan sige for at bringe lidt godt humør på din vej.. Men sender dig et knus og så må jeg sige at det hos mig hjælper EN HELT DEL at det er dejligt forårsvejr, det nyder jeg så meget. Jeg har netop smidt mig i en blød sofa på Baresso, med en chai latte og en brownie med creme fraish og en masse af mine yndlings magasiner - og nu har jeg ikke tænkt mig at flytte mig herfra foreløbigt. Det er sådan en god "slap af-bliv glad"- kur, som jeg kun kan anbefale. Balsam for sjælen ... eller noget

Knus og forår til dig

Anmeld

7. marts 2011

CA

Åh hvor jeg dog bare forstår dig! Har liige været der og hvor er det bare hårdt! Det er helt okay at brokke sig. Specielt til os 

Anmeld

7. marts 2011

Svane83

For søren hvor er I bare dejlige tøser!!!!

Bare det at vide at man ikke er alene med at synes at det bare er en smule træls lige nu gør jo bare humøret bedre.

Luren hjalp selvfølgelig også

Heldigvis er der da flest gode dage, men lidt for mange dårlige i træk og så falder korthuset altså bare sammen når man er gravid og undskyld udtrykket PISSE træt.

Tak fordi i bare er så søde og det var lige hvad jeg trængte til.

Så overlever jeg nok at min ryg er dum og mine fødder er så ømme.... ihvertfald lige et par dage endnu og så kommer lillepigen jo forhåbentlig også snart ud til os.

Carina

Anmeld

7. marts 2011

Svane83

Sofia skriver:

Brok dig bare alt hvad du vil!!! Jeg har også en af de der dage! Jeg gider bare ikke mere!

Kan ikke undgå lige at kommentere på den der med at være uddannet jurist - det er jeg også på vej til at blive - mangler to eksaminer og mit speciale, men stadig irriterer det mig når folk tror jeg ved alt om alt, der har med jura at gøre. Spørgsmål ala: jamen hvornår kan vi så regne med Peter Lundin kommer på fri fod igen? Eller hvordan kan det være strafferammen er sådan og sådan og åhhhh, ja nu skal du høre, jeg ved simpelthen alt så fyr bare løs

Ej men summasumarum jeg kender alt til de irriterende dage, jeg sover også mega dårligt om natten, eller ja jeg sover stort set ikke, og er derfor også kronisk træt. Jeg er øm over det hele og glæder mig bare til at føde og se hvad der gemmer sig i maven. Og det bliver DEJLIGT at få sin krop igen, selvom jeg dog ikke regner med den kommer lige med det samme. Synes det er helt vildt flot du kun har taget 8 kilo på. Her siger vægten +20 .... shiiiit det er meget. Der bliver noget at arbejde på inden bikinisæsonen ankommer!!

Jeg ved ikke hvad jeg kan sige for at bringe lidt godt humør på din vej.. Men sender dig et knus og så må jeg sige at det hos mig hjælper EN HELT DEL at det er dejligt forårsvejr, det nyder jeg så meget. Jeg har netop smidt mig i en blød sofa på Baresso, med en chai latte og en brownie med creme fraish og en masse af mine yndlings magasiner - og nu har jeg ikke tænkt mig at flytte mig herfra foreløbigt. Det er sådan en god "slap af-bliv glad"- kur, som jeg kun kan anbefale. Balsam for sjælen ... eller noget

Knus og forår til dig

Åh gud Jura spørgsmål fra familie og venner er til at få pip af.

Især når folk ikke fatter at cand.jur altså ikke er ensbetydende med at man ved ALT.

Jeg ved ikke hvem der arver dig, jeg kan finde ud af det, fordi jeg ved hvor jeg skal kigge og hvordan loven skal læses - men jeg ved det ikke lige nu og jeg gider sådan set heller ikke finde ud af det for arveret raver mig en høstblomst.  strafferet siger mig heller ikke noget og du skal da slet ikke spørge mig om familieret. Jeg har haft det på første år det er 4 år siden og jeg har ikke kigget i bogen siden.

Nå men du har jo læst skat ikke - jo siger jeg så... jamen kan så ikke lige hjælpe mig med min selvangivelse? ØH nej jeg er jo ikke revisor for helvede  jeg ved hvornår du kan sælge dit hus skattefrit, hvor mange penge du må modtage om året skattefrit fra dine forældre. hvor meget du kan trække fra hvis du er en virksomhed, men jeg kan altså ikke udfylde din selvangivelse.

og ig jeg kunne blive ved for søren hvor kan det pisse mig af en gang imellem. 

MEN bortset fra det så mer det fedt når folk spørg om noget som jeg faktisk ved en masse om og kan bruge mine svar til noget. f.eks. har jeg sørget for at min mand og jeg fik 14.000 kr. tilbage i skat fordi vi betalte ejendomsværdiskat for det hus vi ikke bor i i slagelse.... det er jo bare dejligt.

ps. tak for rådet med forårvejret har siddet og nyt solen fra min sofa med en kop cacao og det hjalp også på humøret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.