Er bange for at dele min søn med den anden..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

louise8723

Puha.. sidder her med en lille klump i halsen.

Sagen er den at x'en og jeg gik fra hinanden her for 1½ måned ca. Hvilket er helt fint, da det havde været under opsejling længe.

Men nu har han så mødt en ny, hvilket er fint for mig - og jeg er glad på hans vegne ( Det skal siges at jeg selv snakker lidt med en, så det er ikk der problemet ligger)

Anyways - Jeg havde nok aldrig troet at jeg skulle stå i en situation hvor min søn en dag muligvis ville have en stedfar/mor.

Så mine tanker går meget på, at hvis det nu blev seriøst mellem dem.. Hvordan ville hun så behandle mit barn? ville hun mon prøve at overtage min rolle osv.

Får helt ondt  i maven ved tanken. så alle i andre enlige mødre derude hvor x'en har fundet en ny.. Hvad gjorde i jer af tanker, og hvad gjorde i ellers?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

henh01

Jeg har stået i samme situation som du. Det var super hårdt de første par gange jeg så min datter tage farens kæreste i hånden da hun skulle hos dem, første gang det var hende der alene hentede i inst osv. Men i dag har de været sammen i 5 år og har fået et barn sammen også, og jeg er glad for at min datter har fars kæreste også. Det er en berigelse i hendes liv at der er lidt kvindelig forståelse når hun er hos sin far.

Der er ingen tvivl om at din dreng alrtid vil elske dig mere end nogen som helst anden og der er ingen kærester eller des lign der kan nærme sig at overtage din plads.

Anmeld

7. marts 2011

louise8723

henh01 skriver:

Jeg har stået i samme situation som du. Det var super hårdt de første par gange jeg så min datter tage farens kæreste i hånden da hun skulle hos dem, første gang det var hende der alene hentede i inst osv. Men i dag har de været sammen i 5 år og har fået et barn sammen også, og jeg er glad for at min datter har fars kæreste også. Det er en berigelse i hendes liv at der er lidt kvindelig forståelse når hun er hos sin far.

Der er ingen tvivl om at din dreng alrtid vil elske dig mere end nogen som helst anden og der er ingen kærester eller des lign der kan nærme sig at overtage din plads.

Jaeh jeg ved jo godt at jeg altid vil være hans mor osv..

Men puha hvor jeg bare mange tanker om det os.. Men frygter os at min x måske er lidt for hurtig til at lade vores søn møde den han nu engang dater. I tilfælde af at det nu ikk sku holde. Men så igen Det har jo absolut intet med mig at gøre  ak ja

Anmeld

7. marts 2011

henh01

louise4060 skriver:

Jaeh jeg ved jo godt at jeg altid vil være hans mor osv..

Men puha hvor jeg bare mange tanker om det os.. Men frygter os at min x måske er lidt for hurtig til at lade vores søn møde den han nu engang dater. I tilfælde af at det nu ikk sku holde. Men så igen Det har jo absolut intet med mig at gøre  ak ja

De bekymringer du har kan du desværre ikke gøre andet ved end bare at være en stabil forælder for din søn. Så kan far dumme sig nok så mange gange, men mor hun er stabil og hende kan jeg regne med og stole på. Du skal ikke stå ansvarlig for hvordan din x vælger at håndtere situationen på. Men jeg kan sagtens følge dig, uden tvivl. Man vil jo helst passe så godt på sine børn og gøre alt det rigtige, men alle fejler og ingen er perfekte. Og hvad ikke dræber os gør os stærkere.

Mit eneste råd er at når tingene flyver lidt flyvsk ved din x så sørg for at tilbyde din søn stabilitet og tryghed,

Min datters far er lige rejst på en frivillig praktik i udlandet og er først tilbage om 5 uger, det er sådan noget jeg virkelig kan blive irrieteret over, bl.a. også fordi han overfor vores datter, har formuleret sig således at hun tror 5 uger er flere år. Men jeg er ikke ansvarlig for hans fortagende, jeg kan eller skal blande mig i hans liv og hans måde at have samvær på. Jeg kan kun handle ud fra at give vores datter al den tryghed hun har brug for.

Anmeld

10. marts 2011

anja89

Hej..

Kan godt følge dig, det er ikke en tanke man lige sidder med når man bliver gravid.

Min store datter fra okt ´07 er dele barn og det har hun været siden hun var 6 måneder.

Både hendes far og jeg har begge fundet nye partnere men har ikke lade dem gå ind og tage "rollen" fra den rigtige mor/far.

Vi har heldigvis (nu) et godt forhold til hinanden og har mødt hinandens kærester..

Jeg havde det lige som du selv har i starten da jeg hørte han havde fundet en ny, men heldigvis har mig og hans kæreste det rigtig godt sammen og har nærmest et veninde forhold nu

Så vær ikke bange for hun skal tage din rolle, mød hende evt en dag hvor sønnen skal afleveres og få sagt hej så du ved hvem din dreng er hos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.