Hjælpe barn til at sove igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Bryndis

Kan man godt hjælpe sit barn til at skulle sove igennem om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

BabyThilde

Tror det desværre ikke, men følger lige med her 

Anmeld

7. marts 2011

Tulle28

Bryndis skriver:

Kan man godt hjælpe sit barn til at skulle sove igennem om natten?

Nogen gylden opskrift tror jeg ikke man kan få - men hvis du finder den, er det vist den sikre vej til rigdom

Men man kan give sit barn nogle gode og trygge betingelser for at sove, ren ble, mad, tryghed, en dejlig seng et roligt sted, og derfra er det op til barnet. Og lige som man synes det går fremad, er der udviklingsspring, tænder, sygdom, seperationsangst, jaaa.... så tror jeg det er svært at få rolige nætter. Det er ihvertfald min erfaring indtil nu.

Tulle, mor til en trold på snart 1 år

Anmeld

7. marts 2011

Kaufie

Som allerede nævnt er der vist desværre ingen guldrandet opskrift på at få baby til at sove igennem - men første skridt må være at spotte hvad der får baby til at vågne.... og så kan man MÅSKE afhjælpe dette allerede inden puttetid..... 

Vågner baby:

fordi h*n fryser - måske en idé med sovepose af en slags, så dynen ikke kan sparkes af.

fordi h*n er sulten - mere amning evt flaske før sengetid - og så give en ekstra gang mens h*n sover inden du selv går i seng. 

fordi h*n spjætter i søvne/ligger uroligt - svøb barnet - enten i dynen eller endnu bedre (fastere) i et svøb af bomuld.

Derudover er det også et spørgsmål om at lære barnet at falde i søvn selv -alt efter alder.... Man kan ikke regne med at spædbørn - specielt brystbørn - sover igennem, da brystmælk er let fordøjeligt og ryger lige gennem systemet - derfor skal de ofte spise hyppigere. Sut, nusseklud, stofble, der lugter af mor, bamse - der er mange ting, der kan skabe tryghed og derved gøre det nemmere at falde i søvn selv.

..............og så en portion tålmodighed til forældrene - for der VIL være perioder med afbrudt søvn...... og ingen søvn......

Held og lykke - og husk lige at skrive hvis du finder den der opskrift, ikke???

Anmeld

7. marts 2011

Bryndis

Mange tak for svarene Jeg forventer bestemt heller ikke at min lille dreng på knap 4 måned skal sove igennem endnu. Men man kan vel altid prøve og få dem til at sove nogle flere timer af gangen Og han bliver også ammet fuldt ud så han spiser åbenbart oftere end flakebørn.
Jeg prøvede dog og give ham en flake i går inden han kom i seng og han drak hele flasken med 200 ml i og han vågnede stadig som han plejer. Men når han heller ikke er ældre så klager jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.