Hjælp til babys motorik.... 5½ mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Mai-pigen

Hvordan kan jeg støtte Peter til at vende sig fra ryg til mave, han er på vej, han mangler bare det sidste ben....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

sismofutten

Politeken har skrevet en super bog om leg med din baby.
Her står bl.a. lidt der måske kan hjælpe dig :-)

- Læg barnet på ryggen
- Sæt dig i barnets hovedende
- Rasl med legetøj i barnets synsfelt, så dets interesse vækkes, men så barnet lige netop ikke kan nå det
- Kryds barnets ene ben ind over det andet, og flyt så langsomt legetøjet ud til den ene side, mens barnets hoved følger det
- Sæt en finger på barnets hofte og pres let - så vil barnet automatisk rulle rundt

Håber at det kan bruges - giv gerne melding tilbage :-)

Held og lykke :-)

Anmeld

7. marts 2011

rikke minimotion

Når han ligger på ryggen og drejer sig/kigger bagud kan du hjælpe ham ved at lægge hånden under hans lænd/hofte på modsatte side end den han drejer imod, løfte op og bøje hans ben ind foran det andet, og på den måde hjælpe ham med at komme rundt i bevægelsen. Dvs. hvis han er i gang med at dreje sig mod sin højre side, tager du fat om venstre lår/hofte og hjælper ham med at komme rundt,

Der er meget stor forskel på hvornår og hvor meget børn triller. Det, du kan gøre for at hjælpe ham på vej, er simpelthen at hjælpe ham med dét han ikke selv kan, så i stedet for at løfte ham op og vende ham, når han skal placeres på maven, så hjælp ham i gang med bevægelsen, som beskrevet ovenfor. 
Held og lykke :-)
KH//RIKKE

Anmeld

9. marts 2011

Zeus

Cajsa vendte sig for første gang fra mave til ryg i sidste uge, så havde egentlig ikke regnet med mere i denne omgang.. Men så igår havde jeg en bamse i den ene hånd, som jeg holdt lidt væk fra hendes venstre side, så hun skulle strække sig for at nå den, og sørme om hun ikke vendte fra ryg til mave  Jeg prøvede senere igen, men der kunne hun ikke.. Men det er da et lille tip

Anmeld

9. marts 2011

Mai-pigen

Zeus skriver:

Cajsa vendte sig for første gang fra mave til ryg i sidste uge, så havde egentlig ikke regnet med mere i denne omgang.. Men så igår havde jeg en bamse i den ene hånd, som jeg holdt lidt væk fra hendes venstre side, så hun skulle strække sig for at nå den, og sørme om hun ikke vendte fra ryg til mave  Jeg prøvede senere igen, men der kunne hun ikke.. Men det er da et lille tip

Ja, helt sikkert.. Det prøver jeg også...Han mangler lige det sidste ben...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.