enlig mor til to??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

132319

hvordan får du hverdagen til at hænge sammen? og ikke mindst weekenden??? 

Jeg vil på ingen måde ligge skjul på at det er vanvittigt hårdt! Jeg bor på 2. sal og har ikke bil så det gør det bestemt ikke bedre.

Det tager mig 1 time at aflevere og en time igen at hente Hjalte fra børnehaven. Heldigvis kombinerer jeg som regel den ene vej med indkøb, når jeg alligevel er ude af døren.

Jeg føler aldrig at jeg har fri, for når Kamille sover skal jeg hænge vasketøj op, rydde op, gøre rent osv. Når begge unger sover om aftenen skal jeg rydde op efter maden og lægge vasketøj sammen. Jeg føler aldrig at jeg har fri. At Kamille er et lille hængeøre, er også smadder hårdt, jeg har nærmest aldrig mine hænder fri.

Deres far kommer 2-3 gange om ugen og hygger med os men han har sent fri, så det er sjældent han kan tage Hjalte med hjem fra børnehave.

Jeg glæder mig til at han skal begynde at have dem hver 2. weekend og en fast uge dag!!

Hvordan klarer du det? Har du lidt bedre forhold end jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

bette

MHK skriver:

Jeg vil på ingen måde ligge skjul på at det er vanvittigt hårdt! Jeg bor på 2. sal og har ikke bil så det gør det bestemt ikke bedre.

Det tager mig 1 time at aflevere og en time igen at hente Hjalte fra børnehaven. Heldigvis kombinerer jeg som regel den ene vej med indkøb, når jeg alligevel er ude af døren.

Jeg føler aldrig at jeg har fri, for når Kamille sover skal jeg hænge vasketøj op, rydde op, gøre rent osv. Når begge unger sover om aftenen skal jeg rydde op efter maden og lægge vasketøj sammen. Jeg føler aldrig at jeg har fri. At Kamille er et lille hængeøre, er også smadder hårdt, jeg har nærmest aldrig mine hænder fri.

Deres far kommer 2-3 gange om ugen og hygger med os men han har sent fri, så det er sjældent han kan tage Hjalte med hjem fra børnehave.

Jeg glæder mig til at han skal begynde at have dem hver 2. weekend og en fast uge dag!!

Hvordan klarer du det? Har du lidt bedre forhold end jeg?

puha ja lyder også hårdt er også selv i fuld gang med at skaffe mig en dyt at køre rundt i.. ellers magter jeg det da slet ikke.. 

jeg er enke derfor er jeg enlig mor.. så har ingen far der kan komme og hente dem eller noget som helst.. så det er sku hårdt. 

men kunne forstille mig jeg endte som dig.. at jeg aldrig har fri.. og at der altid er noget at rydde op og gøre rent osv.. suk

Anmeld

9. marts 2011

Mie A

bette skriver:

puha ja lyder også hårdt er også selv i fuld gang med at skaffe mig en dyt at køre rundt i.. ellers magter jeg det da slet ikke.. 

jeg er enke derfor er jeg enlig mor.. så har ingen far der kan komme og hente dem eller noget som helst.. så det er sku hårdt. 

men kunne forstille mig jeg endte som dig.. at jeg aldrig har fri.. og at der altid er noget at rydde op og gøre rent osv.. suk

Hej Bette

Hvis du har mulighed for det, så kunne du muligvis lave en fast aftale med bedsteforældrene om at de engang imellem har Simone og Mikkel?

Tror at det er meget vigtigt at du får "luft" engang imellem, så du kan være Heidi og lægge moren på hylden - bare for en stund!

Knus Mie

Anmeld

9. marts 2011

Lise

Mie A skriver:

Hej Bette

Hvis du har mulighed for det, så kunne du muligvis lave en fast aftale med bedsteforældrene om at de engang imellem har Simone og Mikkel?

Tror at det er meget vigtigt at du får "luft" engang imellem, så du kan være Heidi og lægge moren på hylden - bare for en stund!

Knus Mie

Det var da en udmærket ide

Hvordan er forholdet til deres farmor og farfar? Og har de tid og lyst?

Anmeld

9. marts 2011

bette

Mie A skriver:

Hej Bette

Knus Mie

jo det har vi også snakket om.. men som jeg sagde til dem så er de jo også i dyb sorg.. derfor har jeg kontaktet kommunen hvor de finder en aflastnings familie til når det hele brænder på. 

forholdet med mikkel og simones farmor og farfar er rigtig godt så det er dejligt. 

Anmeld

9. marts 2011

Ina33

bette skriver:

hej piger.. jeg er jo som de fleste ved blevet enke..  

ville lige høre om der er andre herinde som er mor til to små.. 

jeg har min dreng mikkel på¨3½år og simone på snart 6 måneder-.-

Det gør mig virkelig ondt at du har mistet din mand, hvor er det bare uretfærdigt!

Jeg er ikke enke, men jeg er enlig mor til en pige på 10 og en dreng på 5. Forskellen fra dig, er jo så at jeg selv har valgt det. Jeg kunne forestille mig at det er nogle noget andre tanker og følelser du står med som ikke-selvvalgt-enlig-mor.

I bund og grund tror jeg bare det handler om at have faste rutiner, og så ellers bare tage tingene som de kommer. Jeg håber at du har et godt netværk der kan støtte i den første svære tid.

Louise

Anmeld

9. marts 2011

Mie A

bette skriver:

jo det har vi også snakket om.. men som jeg sagde til dem så er de jo også i dyb sorg.. derfor har jeg kontaktet kommunen hvor de finder en aflastnings familie til når det hele brænder på. 

forholdet med mikkel og simones farmor og farfar er rigtig godt så det er dejligt. 

Det lyder som en rigtig god ide med en aflastningsfamilie - for selvfølgelig sørger de over tabet af deres søn. Men du sørger jo også over tabet af din mand.

Så dejligt at vide at du er helt obs på at der hjælp at få - for der er ingen der forventer at du klarer det hele alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.