Reaktion på tandfrembrud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.738 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Eliza/lykke

Hvordan reagerer jeres unger på tandfrembrud?

De første to tænder i undermunden mærkede vi ikke så meget til, kun at hun salvede mere og var en LILLE smule pivet. Men så denne gang................ de to fortænder i overmunden....... puha......................................

Del jeres erfaring med mig om dette. Takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Mathilde

Puh vi var ret plagede af de første to i undermunden. Celina var meget ked af det, men det stod kun på i to dage... De andre tænder har vi ikke mærket på samme måde. Hun er som regel blevet rød i numsen og så har hun ikke villet spise og været lidt mere pyldret og morsyg...

Hun har lige fået de fire hjørnetænder og der har ikke været nogen særlig reaktion på dem

Anmeld

7. marts 2011

babymusen3

har faktisk ikke mærket meget til det... heldigvis hun har fået de to miderste i undermunden, to hugtænder i overmunden, og nu de to fortænder dem er hun så lidt pjevset over og pylre lidt. Men heldigvis ikke det store..

Anmeld

7. marts 2011

Bom

Her mærker vi ikke meget til dem..

Matilde har lige fået 3 tænder i overmunden på 4 dage..  Torsdag havde hun lidt røde kinder og fredag lidt rød numse, ellers er hun helt "normal".. Så det er bare rigtig skønt.. Så ingen gode råd fra mig af..

Anmeld

7. marts 2011

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Hvordan reagerer jeres unger på tandfrembrud?

De første to tænder i undermunden mærkede vi ikke så meget til, kun at hun salvede mere og var en LILLE smule pivet. Men så denne gang................ de to fortænder i overmunden....... puha......................................

Del jeres erfaring med mig om dette. Takker

Min datter har fået 6 på 2½ måned Og yes vi har mærket noget til dem. Når jeg tænker tilbage tror jeg faktisk fortænderne i overmunden var de værste, der var hun rigtig ked af det. De øvrige tænder har vi mærket ved at hun har haft nogle dage hvor hun har været meget vågen om natten.

Hvordan går det med ører og kiropraktor?

Anmeld

7. marts 2011

maria_wlt

Tristan fik høj feber da de første 6 kom.. Nu er vi oppe på 14 og han har haft MEGA rød numse med små sår de sidste snart 14 dage pga der kom 4 kindtænder på samme tid.. 

Anmeld

7. marts 2011

oo

vi har ikke mærket noget til tandfrembruddene. Der har været een aften med 37,8 i temperatur og så blussende kinder, men udover det er der absolut intet at mærke på Sol. Hun har en kindtand i venstre side, begge hjørnetænder i overmunden og nu en fortand i undermunden fremme

Anmeld

8. marts 2011

linemus

Sofie fik de først to tænder (fortænderne i undermunden), da hun var 3,5 måned. Det mærkede vi intet til - de kom faktisk som lidt af en overraskelse

Nu har hun så lige været ramt af 4 tandfrembrud, mellemørebetændelse på det ene øre, høj feber og efterfølgende udslet (tredagesfeber el. reaktion på penicillin) på én gang, så det var bestemt ikke sjovt

- Line

Anmeld

8. marts 2011

misslea

Wilma har kun fået de 2 midterste i undermunden...!! Vi mærkede INTET til det! Faktisk så opdagede vi helt tilfældigt, at at hun havde fået 2 tænder, da hun var lidt over 4 mdr.!!

Nu er hun knap 5 mdr. og der er ikke kommet flere endnu!!

Anmeld

8. marts 2011

misslea

Tjuhl skriver:

vi har ikke mærket noget til tandfrembruddene. Der har været een aften med 37,8 i temperatur og så blussende kinder, men udover det er der absolut intet at mærke på Sol. Hun har en kindtand i venstre side, begge hjørnetænder i overmunden og nu en fortand i undermunden fremme

EEEJJ vildt Trine... har Sol allerede fået kindtænder!!!?? Det troede jeg først de fik, når de var meget ældre... jøsses

Wilma har fået de 2 midterste i undermunden, og dem har vi INTET mærket til...! Vi opdagede dem faktisk helt tilfældigt.. hehe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.