vandbakkelser..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Bambii

Majdahls skriver:

jaaa gør mine os... og når man tager dem ud, - nogen gange... andre gange puster de sig selv op... jeg har lavet det 15 gange i løbet af vinteren og de er alle faldet sammen både i ovnen og udenfor ovnen... 1 enkelt gang har de pustet sig op da de kom ud..

Jeg har også lavet dem rigtig mange gange.. og enten er det dejen der ikke vil som jeg vil eller så falder de sammen og ligner noget der er løgn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

JuelZ

Bambii skriver:

Jeg har også lavet dem rigtig mange gange.. og enten er det dejen der ikke vil som jeg vil eller så falder de sammen og ligner noget der er løgn

hehe jeg håber ihvertfald at det lykkedes for dig - og os mig på et tidspunkt

Anmeld

6. marts 2011

Bambii

Majdahls skriver:

hehe jeg håber ihvertfald at det lykkedes for dig - og os mig på et tidspunkt

ja, vi må krydse fingre

Anmeld

6. marts 2011

Nettemor

Bambii skriver:

falder dine aldrig sammen?

kun når det er kagemand.. fordi den er så stor.. men har ikke oplevet at de er faldet sammen inde i ovnen..

Anmeld

6. marts 2011

Bambii

nettemor skriver:

kun når det er kagemand.. fordi den er så stor.. men har ikke oplevet at de er faldet sammen inde i ovnen..

okay.. men det er godt nok irriterende.. Sender du opskriften her eller i en pb..?

Anmeld

6. marts 2011

Nettemor

kommer her :

500 g vand (½L)

250 g margarine

250 g mel

500 g æg(opskrift fra bager derfor i gram)

vand og fedtstof koges. det sigtede mel tilsættes, ristes indtil det slipper kedlens sider. æggene røres i lidt efter lidt. massen skal være glat når den er færdigrørt. jeg rører der sammen med håndmikseren. dejen skal kunne holde faconen uden at flyde ud.

bages ved 200 grader  på næstenederste rille i 20-25 min ovndøren må ikke åbnes de første 15-20 min

Anmeld

6. marts 2011

Bambii

nettemor skriver:

kommer her :

500 g vand (½L)

250 g margarine

250 g mel

500 g æg(opskrift fra bager derfor i gram)

vand og fedtstof koges. det sigtede mel tilsættes, ristes indtil det slipper kedlens sider. æggene røres i lidt efter lidt. massen skal være glat når den er færdigrørt. jeg rører der sammen med håndmikseren. dejen skal kunne holde faconen uden at flyde ud.

bages ved 200 grader  på næstenederste rille i 20-25 min ovndøren må ikke åbnes de første 15-20 min

Det lyder som en bedre opskrift end den jeg prøvede i dag

De 500g. æg hvor mange æg er det ca. ?

Anmeld

6. marts 2011

Nettemor

Bambii skriver:

Det lyder som en bedre opskrift end den jeg prøvede i dag

De 500g. æg hvor mange æg er det ca. ?

det kan jeg desværre ikke huske.. men plejer at sille en skål på vægten og så slå æggene ud i den.. så sker jeg nogenlude hva det passer med.. komme jo også an på hvor store de er..

Anmeld

6. marts 2011

Bambii

nettemor skriver:

det kan jeg desværre ikke huske.. men plejer at sille en skål på vægten og så slå æggene ud i den.. så sker jeg nogenlude hva det passer med.. komme jo også an på hvor store de er..

okay.. når jeg lave det på kogepladen skal den vel stå på lav varme? Ellers bliver det ved brændt?

Anmeld

6. marts 2011

Zafir

Når du først har fundet fidusen ved vandbakkelser, så er det PISSE NEMT og får aldrig galt. (man skal bare lige finde fidusen først og det er lige det svære ved vandbakkelser)

Det der oftest er årsagen til at de falder sammen, er hvis man ikke får konsistensen på dejen 110% i orden. - Jeg gør det at jeg tager en mel-ryster og putter mine æg i, så ryster jeg dem sammen og det er nemmere at dosere æggen. For tit er det jo ikke lige 4 æg eller 5 æg der skal i, men enten 4,75 æg eller noget i den stil ik?... Så er det med konsistensen i hvertfald i hus.

Derudover giver jeg mine lidt mere varme end der står. Jeg tager den på FORVARMET 190 grader varmluft også er det VIIIIGTIGT at man IKKE åbner ovnen før tidligst efter 25 min, for så falder de sammen. Hvorfor ved jeg ikke... Men det gør de

Så har jeg også erfaret at de skal være GODT gyldne inden man tager dem ud af ovnen.

Tilsidst kan man snyde, ved at putte en liiiille smule bagepulver i, så tager det den sidste risiko.

- HÅBER de her gode råd, kan få dine vandbakkelser til at strutte. Herhjemme ææææælsger vi vandbakkelser Laver dem tit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.