Ovariecyste?? HJÆLP - jeg er forvirret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.215 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg er lige kommet hjem fra vagtlægen, da jeg har nogle ret slemme smerter i min venstre æggestok.

Jeg er ikke gravid, men min mens er nu på 2. måned udeblevet, på trods af at den har været stabil i over et halvt år efter at jeg stoppede med p-piller.

Så vagtlægen mente at smerterne nok ville komme af ovariecyster. Og så sidder jeg her og ligner et stort spørgsmålstegn  For hvad betyder det lige??? Ja - at der nok er en cyste på min æggestok, som han så arrogant sagde ...

Det kunne jeg godt selv regne ud, men hvad betyder det sådan rent praktisk? Er det kræft, PCO, vand eller??? Jeg er dødforvirret - og har stadig ret ondt

Jeg håber der er nogle af jer søde piger, der har noget viden eller erfaring jeg kan trække på? For jeg synes der er lang tid til på torsdag, hvor jeg allerede har en tid ved lægen mht den udeblevne menstruation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Anonym trådstarter

6. marts 2011

Anonym trådstarter

Er der virkelig slet ingen, der kan komme med lidt råd her??

Anmeld

6. marts 2011

MissGeoh

Pco vil jeg mene..

Men du må ikke hænge mig op på det..

Anmeld

6. marts 2011

Holbæktrunten

Synes du skal prøve at lade være med at flippe ud - det er højst sandsynligt bare en vandcyste - smertefuld, men sprænger forhåbentlig snart af sig selv så du kan blive smertefri.

Hvis du fortsat har ondt, så se at få ringet til vagtlægen og bed om noget smertestillende - måske kan du så også få et bud på hvd den anden tumpede vagtlæge monstro kunne mene...

Anmeld

6. marts 2011

nielsen80

Anonym skriver:

Jeg er lige kommet hjem fra vagtlægen, da jeg har nogle ret slemme smerter i min venstre æggestok.

Jeg er ikke gravid, men min mens er nu på 2. måned udeblevet, på trods af at den har været stabil i over et halvt år efter at jeg stoppede med p-piller.

Så vagtlægen mente at smerterne nok ville komme af ovariecyster. Og så sidder jeg her og ligner et stort spørgsmålstegn  For hvad betyder det lige??? Ja - at der nok er en cyste på min æggestok, som han så arrogant sagde ...

Det kunne jeg godt selv regne ud, men hvad betyder det sådan rent praktisk? Er det kræft, PCO, vand eller??? Jeg er dødforvirret - og har stadig ret ondt

Jeg håber der er nogle af jer søde piger, der har noget viden eller erfaring jeg kan trække på? For jeg synes der er lang tid til på torsdag, hvor jeg allerede har en tid ved lægen mht den udeblevne menstruation.

Først og fremmest er jeg ret sikker på det ikke er kræft!. Det er meget muligt, det er en vandcyste, som kan gå i sig selv igen. Derudover fordi du har en cyste er det ikke ensbetydende med PCO!!! Du vil nok skulle igennem en del undersøgelse. hvis du får andre symptomer, men cyster er som jeg har forsået ret normalt, man kan bare være uheldig, at de sætter sig steder, hvor det er smertefuldt.

Anmeld

6. marts 2011

oerbaek

Anonym skriver:

det er ikke for at skræmme dig men jeg har selv prøvet det...

jeg var i en alder af 16 år ved lægen og i forbindelse med at jeg havde haft p piller skulle jeg have en GU. Han gav mig samme besked at jeg havde en cyste, og jeg anede jo ikke lige hvad det ville sige.

jeg kom så på sygehuset og blev undersøgt, det viste sig at jeg havde en syste siddende fast på min venstre æggestok som var på størrelse med en amerikanskfodbold.

Jeg skulle så opereres for at få den fjernet, og ja æggestokken tog de så også med da cysten var blevet så stor... cysten blev sendt til undersøgelse men det viste sig at det kun var en vand cyste... men jeg fik så at vide dengang at jeg nok vill ehave sværere ved at få børn da jeg jo mangler den ene æggestok, men i dag venter jeg nr. 3 i en alder af 28år og det har overhovedet ikke været svært for mig at blive gravid

Hvad sagde vagtlægen ellers til dig, skal du ikke til andre undersøgelser???  

Anmeld

6. marts 2011

Anonym trådstarter

oerbaek skriver:

Hvad sagde vagtlægen ellers til dig, skal du ikke til andre undersøgelser???  

Han skrev i systemet at jeg havde været der, så at min egen læge kan følge op på det på torsdag, når jeg skal derop.

Jeg håber så at  hun vil sende mig videre til gynækolog Ellers bliver jeg nok nødt til at banke lidt i bordet.

Jeg er på ingen måde pivet, når det kommer til smerter. Men jeg synes, det er lidt vildt at jeg bare skal gå her og have så ondt uden at vide hvad det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.