Feber, hvornår skal man ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Anonym trådstarter

Min søn fik feber i går og havde 38,2, i dag har han 39,7. Han har haft feber on/off i snart 2 måneder, og lægen bliver ved med at sige det er fordi han er lidt rød i ørene. Har fået en henvisning til ørelæge men har haft ringet hver dag i 10 dage og har endnu ikke kunne komme igennem (endte optaget eller telefonsvare)

Ville i ringe til vagtlægen? De andre gange har den ikke været over 38,5 når det var ørene... Han har fået panodil at sove på, men ellers virker han relativt glad og normal...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Ja jeg ville ringe til vagtlægen.

Man behøver ikke at få en henvisning til en ørelæge dem kan man altid kontakte. Hvis ørelægen ikke tager telefonen, så mød op på addressen og bank på den ørelæges dør eller find en anden ørelæge. 2måneder er længe og ha øreproblemer i.

Anmeld

5. marts 2011

Halbschön

Nej, så længe han drikker og har våde bleer samt er som han plejer, så gør vagtlægen ingenting.. Som du selv siger har han haft feber on/off det sidste stykke tid, og så kan du ligeså godt vente til mandag og ringe til din egen læge.. Bliver du utryg så ring endeligJe har selv en dreng der har været meget syg det sidste stykke tid, og jeg måtte i tirsdags ty til vagtlægen da han fik 40,8, blev fjern og ligeglad.. Næste dag var han okay igen, og så tog jeg til min egen læge og fik ham tjekket i hoved og r**

Anmeld

5. marts 2011

maria_wlt

merethe skriver:

Man behøver ikke at få en henvisning til en ørelæge dem kan man altid kontakte. Hvis ørelægen ikke tager telefonen, så mød op på addressen og bank på den ørelæges dør eller find en anden ørelæge. 2måneder er længe og ha øreproblemer i.

Ja der behøves ingen henvisning.. 2 mdr er jo direkte LATTERLIGT..

Jeg ville ringe til den vagtlæge og ikke accepterer et nej...

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg tror jeg ser tiden an til på mandag. Han fik henvisningen forig uge har ikke været noget de sidste 2 ugers tid, så har egentlig bare tænkt jeg nok kom igennem. Min læge ville bare lige sikre en anden læges mening om hans trommehinder så fine ud. Han har været til læge 5 gange siden han fyldte et år (er næsten 14 måneder) Og det eneste jeg har fået har været næsedåber mod stoppet næse... SUK...

Han virker heldigvis ikke rigtig påvirket af det, kun når feberen er rigtig høj og plejer den ikke være. Men ville virkelig godt han snart kom over det, for både hans og min skyld for blir snart smidt ud af skolen pga fraværd

Tror jeg tager til ørelægen og bestiller tid på kontoret i næste uge...

Anmeld

5. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg tror jeg ser tiden an til på mandag. Han fik henvisningen forig uge har ikke været noget de sidste 2 ugers tid, så har egentlig bare tænkt jeg nok kom igennem. Min læge ville bare lige sikre en anden læges mening om hans trommehinder så fine ud. Han har været til læge 5 gange siden han fyldte et år (er næsten 14 måneder) Og det eneste jeg har fået har været næsedåber mod stoppet næse... SUK...

Han virker heldigvis ikke rigtig påvirket af det, kun når feberen er rigtig høj og plejer den ikke være. Men ville virkelig godt han snart kom over det, for både hans og min skyld for blir snart smidt ud af skolen pga fraværd

Tror jeg tager til ørelægen og bestiller tid på kontoret i næste uge...

Nå et så lillebarn pludseligt får høj feber, og du på forhånd ved, at han har noget med ørerne, så kan det have udviklet sig til mellemøresbetændelse og det skal behandles.
Så afsted til vagtlægen med dig og trolden

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.