10 mrd og kravler ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Eliza/lykke

Elizabeth blir 10 mrd i næste uge. Hun lægger helt fladt på maven med sine arme ud til siden når vi lægger hende på maven. Så skriger hun helt vildt, når man prøver.

Hun kan med nød og næppe krybe sig frem, men det foregår med skrig og meget gråd. Det er synd, så vi vil ikke lade hende være på maven.

Hun har lige fået dræn i, og går til kiropraktor. Men kiropraktoren mener ikke, at det har noget med hendes krop at gøre. Lægen mener heller ikke, at der er noget anderledes ved Elizabeth...

Men VS kan ikke forstå, at hun slet ikke kan finde ud af at ligge på maven.

Hun er tilgengæld mega god til at gå, hvor vi kun holder i en hånd. Hun står rigtig flot, og spiser næsten selv med bestik. Og bruger sit pinceptgreb.

Er vi de eneste, som ikke har et kravlebarn som 10 mrd????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Krabben

Hej

Alle børn er forskellige, og min datter på lidt over 11 måneder kan heller ikke kravle. Hun ruller til begge sider og kan stå og gynge på knæene, men det er også det. Hun kan heller ikke gå endnu, men kan stå når vi holder hende i hænderne og vralte nogle enkelte skridt. SÅ ja, hun er ikke den hurtigste baby i skoven, men jeg tror bestemt ikke der er noget galt.. Hun er glad og tilfreds og pludrer og snakker i vildskab. Vuggestuen har heller ikke sagt noget skulle være galt, så hun lærer det vel engang i eget tempo.

Så bare tag det roligt, det skal nok komme, når din datter selv er klar.

Mvh

Krabben

Anmeld

5. marts 2011

BabyThilde

Min datter er præcis 10 måneder og 1 dag, og hun NÆGTER at ligge på maven, der sker præcis det samme hos dig og vi har kæmpet i mange måneder. Har talt med SP og hun ved hvordan vi har kæmpet kampen og hun siger det er okay, vi må nok desværre bare indse at vores lille pige ikke kommer til at kravle, men der imod varer det sikkert ikke længe før hun begynder at gå

Min mand kravlede heller ikke men begyndte at gå først, så ja børn er bare forskellige.

Anmeld

5. marts 2011

Senia

Hvordan havde hun det med at ligge på maven som mindre?

Vil lige sige - nu du siger hun gerne vil gå. At jeg som ligge slet ikke kravlede, jeg gik først og legede så lidt med kravleriet bagefter. Ikke alle børn kravler

Anmeld

5. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Min datter var 9 mdr da hun kunne GÅ , det er Sååå forskelligt fra barn til barn, det skal nok komme. : ) Hvad sagde SP ?

Anmeld

5. marts 2011

SussieThyssen

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth blir 10 mrd i næste uge. Hun lægger helt fladt på maven med sine arme ud til siden når vi lægger hende på maven. Så skriger hun helt vildt, når man prøver.

Hun kan med nød og næppe krybe sig frem, men det foregår med skrig og meget gråd. Det er synd, så vi vil ikke lade hende være på maven.

Hun har lige fået dræn i, og går til kiropraktor. Men kiropraktoren mener ikke, at det har noget med hendes krop at gøre. Lægen mener heller ikke, at der er noget anderledes ved Elizabeth...

Hun er tilgengæld mega god til at gå, hvor vi kun holder i en hånd. Hun står rigtig flot, og spiser næsten selv med bestik. Og bruger sit pinceptgreb.

Masser af børn kravler ikke før de forlængst er begyndt at gå.
Så tag du det bare roligt...det skal nok komme.
Hun har åbenbart focuseret på andre ting i sin udvikling end det kravleri, og det er altså meget forskelligt fra barn til barn.
Træn lidt med hende, men lad hende ikke fortvivle.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. marts 2011

132319

Eliza/lykke skriver:

Hjalte nægtede at ligge på maven da han var baby så han var 10 måneder før han krøb, 14 måneder før han kravlede og 18 måneder før han gik.

Jeg var også frustrerert og bekymret, mest fordi alle andre havde så travlt med at deres børn jo nærmest kunne gå og tale fra den dag de blev født 

Anmeld

5. marts 2011

Malene84

MHK skriver:

Hjalte nægtede at ligge på maven da han var baby så han var 10 måneder før han krøb, 14 måneder før han kravlede og 18 måneder før han gik.

Jeg var også frustrerert og bekymret, mest fordi alle andre havde så travlt med at deres børn jo nærmest kunne gå og tale fra den dag de blev født 

Anmeld

6. marts 2011

Eliza/lykke

Jeg synes, at det virker så om, at hun blir nemt utilfreds og utålmodig når hun ikke selv kan komme frem.

Hun prøver at komme ned på alle 4, men kan ikke og bliver rigtig sur. Så når vi rejser hende op, går det stærkt med at gå - og vi får begge ondt i ryggen, hvis vi skal gå rundt med hende hånd i hånd. Hun har en gåstol, som hun elsker - men den er hun begyndt at bliver sur på nu. Den forhindre hende i at komme helt hen til tingene.......... og hun kan ikke helt holde balancen.

Øv - det er så frusternede, når hun bliver så utålmodig og utilfreds, det er nærmst hvert 5 minut, at hun vender på en tallerken.

Hendes to fortænder er næsten fremme, kan det spille ind med hendes utilfredshed?

Anmeld

6. marts 2011

Fru'Rugaard

Min datter startede med at møve sig frem- og det lærte hun ved at hendes bedstemor legede med hende, hun lagde hende på maven og trak hende stille frem ad i hendes arme, også fandt hun hurtig ud af at man kunne komme frem på den måde Prøv at gør det til en leg at ligge på maven, når hun skriger så fang hendes opmærksomhed, måske kilde hende, og prøv at trak hende stille frem af i armene og se om hun syntes det er sjov Da min datter havde møvet sig frem i lidt tid, og kommet op at vippe i kravlestilling, prøvede vi at styre hendes arme og ben, altså så vi "kravlede" med hende, men vi styrede bare hendes krop, hvis man kan sige det sådan
Håber du forstår Held og lykke med det

Rikke - Mor til Maja på 11 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.