Nogle der har forstand på (kalorier)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

tinasmor

Min datter skal tabe sig. Vi har fået af vide fra vækscenteret at hun kun må få 1 frugt om dagen. Jeg har prøvet at google, men kunne ikke lige finde det helt rigtige sted.

Jeg leder efter en tabel hvor man kan se hvilke frugter har flest kalorier (pr gram) ved at bananer og vindruer så vidt muligt ikke er noget hun skal have meget af. Læste også en gang af jordbær skulle være rigtig gode. Melon kan hun (selvfølgelig som det enste) ikke lide, det skulle ellers være rigitg godt.

Er der nogle der har en link til hvor man kan se sådan noget?

Og samtidig skal vi spise rugbrød som har nøglehullet (og ikke f.eks solsikkebrød) Men er der nogle der ved hvilken af de nøglehullede brød er bedst (det skulle være så grovt så muligt)

På forhånd mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Snefnug1984

på madital.dk kan du taste din mad ind og se næringsværdien..

Anmeld

5. marts 2011

nielsen80

tinasmor skriver:

Min datter skal tabe sig. Vi har fået af vide fra vækscenteret at hun kun må få 1 frugt om dagen. Jeg har prøvet at google, men kunne ikke lige finde det helt rigtige sted.

Jeg leder efter en tabel hvor man kan se hvilke frugter har flest kalorier (pr gram) ved at bananer og vindruer så vidt muligt ikke er noget hun skal have meget af. Læste også en gang af jordbær skulle være rigtig gode. Melon kan hun (selvfølgelig som det enste) ikke lide, det skulle ellers være rigitg godt.

Er der nogle der har en link til hvor man kan se sådan noget?

Og samtidig skal vi spise rugbrød som har nøglehullet (og ikke f.eks solsikkebrød) Men er der nogle der ved hvilken af de nøglehullede brød er bedst (det skulle være så grovt så muligt)

På forhånd mange tak.

www.madlog.dk kan du indtaste, hvad man spiser, også regner den ud kcal per madvarer samt en total. Man kan prøve den gratis i en dag, mener jeg, og derefter koster det et lille beløb(25 kr om ugen tror jeg). Man har tit ikke brug for det mere end en uges tid, da man derefter har en fornemmelse af, hvor maget mad man kan spise på en dag uden at overskide det optimale kcal indtag.

Anmeld

5. marts 2011

Lise

http://www.kalorietabel.dk/frugt.htm

Mht. rugbrødet, så skal det indeholde minimum 8 g kostfibre og max 2 g pr. 100 g  

Anmeld

5. marts 2011

tinasmor

Mange tak for jeres svar. Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.