Jeg ved det her er en gammel tråd men min søn på knap 6 mdr gør præcis det samme, men spiser ikke imponerende meget af skemaden og drikker gerne mme af tudkop, men det bliver ikke til meget pr måltid, ml. 20-50 ml ved 3-4 skemåltider. Jeg byder ham flasken før skemaden fordi han aldrig har ville tage den efter, men han tygger bare i den og leger med den. Bliver sur hvis jeg bliver ved med at byde ham den, så tager den væk. Nogle dage spiser han rigtig meget skemad, men andre næsten ingenting. Hans mave er også blevet lidt træg og til trods for at han får movicol og sveskemos for at undgå forstoppelse virker det som om der går en evighed før det er kommet igennem hans system.. Han er en lang dreng på 72 cm og vejer lidt over 8 kg, men da han altid har drukket alt for lidt mme i forhold til hans str, startede vi tidligt på skemad. Han tager stadig 2-3 flasker om natten på ml 100-150 ml så han er aldrig sulten om morgenen når jeg byder ham morgengrød kl 07. Han sover typisk fra kl 1930/20-06. Har nogle gange givet ham en flaske kl 0430 for at få ham til at sove videre, men det gør han ikke, for han vågner jo ikke fordi han er sulten. Min sp er cool nok, hun siger at jeg jo ikke kan tvinge ham, kun byde ham og så må jeg vælge noget der er fyldt med kalorier, så han tager på, nu han ikke spiser så meget. Han gider ikke spise mere end 1 gang i hans vågne periode, så mellemmåltider har vi ikke rigtigt endnu. Nogle af jeres børn der skippede flasken som begyndte at spise mere grød/mos og hvor længe blev I ved med at forsøge med flasken? Han drikker jo mme af kop, så overvejer om jeg helt skal droppe at byde ham den om dagen!? Han er glad men sover og har altid sovet meget, men sløv kan man på ingen måde kalde ham, tværtimod, han bliver træt fordi han har krudt i røven. Så meget krudt at måltidet også bare skal overståes så han kan komme videre i livet.. Har bare hørt de ofte får et tilbagefald og så nægter skemaden også!?
Anmeld