Vil ikke have flaske mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.121 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. februar 2008

Tut

Hej piger,

Noah har de sidste 3-4 dage ikke ville tage flasken, men han er sulten, for når han får tilbudt grød i stedet for så spiser han med største velbehag.

Vi har prøvet at snyde ham med at komme mme/vælling i hans kop til måltiderne i stedet for vand og det gider han godt drikke ;)

Det er bare flasken han ikke gider.... :S

Hvorfor gør han det? Er der andres unger der også gør sådan?

Knus

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2008

Loggidut

altså. jeg tror...uden at vide det...at de kære børn som ammer og pludselig ikke vil have patten mere gør det fordi de virkelig ikke gider...og det samme tror jeg sker med flaskebørnene....måske skulle du tilbyde ham det af en tudekop...
jeg kan også mærke at tif bliver mere og mere træt af flasken, men jeg tror det har noget med at gøre at hun skal ligge ned og spise...hun kan jo ikke helt følge med i alt så...men jeg er ikke sikker...dog tror jeg det enten er en periode ham den søde Noah er gennem, eller også er det virkelig ved at være et farvel til sutteflasken...

knus fra sloggi, som ikke tror du skal bekumre dig...bare finde andre måder at få det i ham på

Anmeld

22. februar 2008

Rasmine

Rasmus gider heller ikke rigtig flasken mere. Trøster mig med at han ihvertifald får mindst 400 ml. ialt, takket være vællingen. Men tror efterhånden, at de har fået smag for "rigtig mad". VI gider jo heller ikke spise det samme hver dag, vel? :) Synes da det er fint, hvis han gider drikke det af koppen istedet. Ja, hvor blev de af, vores små baby'er???

Anmeld

22. februar 2008

Ny mor

Hej Mette

Marius sagde nægtede pludselig også flasken og begyndte at hyle og vride sig, hvis jeg tilbød ham den, så han har ikke fået flaske siden han var 6 måneder (han var ellers flaskebarn!).

Så vi har givet ham vælling med ske eller af glas/kop, og ellers har han fået mme/vand/te af glas lige siden. Jeg "snyder" også mme i grød mos mv. og ja, nogle gange vælling i koppen til måltiderne.

Men jeg er da glad for han selv sagde fra, så jeg ikke skulle vænne ham af med flasken senere og han trives jo fint, så! :)

knus Birgitte & Marius (nu over halvanden måned på kop/glas)

Anmeld

1. september 2014

mchip

Jeg ved det her er en gammel tråd men min søn på knap 6 mdr gør præcis det samme, men spiser ikke imponerende meget af skemaden og drikker gerne mme af tudkop, men det bliver ikke til meget pr måltid, ml. 20-50 ml ved 3-4 skemåltider. Jeg byder ham flasken før skemaden fordi han aldrig har ville tage den efter, men han tygger bare i den og leger med den. Bliver sur hvis jeg bliver ved med at byde ham den, så tager den væk. Nogle dage spiser han rigtig meget skemad, men andre næsten ingenting. Hans mave er også blevet lidt træg og til trods for at han får movicol og sveskemos for at undgå forstoppelse virker det som om der går en evighed før det er kommet igennem hans system.. Han er en lang dreng på 72 cm og vejer lidt over 8 kg, men da han altid har drukket alt for lidt mme i forhold til hans str, startede vi tidligt på skemad. Han tager stadig 2-3 flasker om natten på ml 100-150 ml så han er aldrig sulten om morgenen når jeg byder ham morgengrød kl 07. Han sover typisk fra kl 1930/20-06. Har nogle gange givet ham en flaske kl 0430 for at få ham til at sove videre, men det gør han ikke, for han vågner jo ikke fordi han er sulten. Min sp er cool nok, hun siger at jeg jo ikke kan tvinge ham, kun byde ham og så må jeg vælge noget der er fyldt med kalorier, så han tager på, nu han ikke spiser så meget. Han gider ikke spise mere end 1 gang i hans vågne periode, så mellemmåltider har vi ikke rigtigt endnu. Nogle af jeres børn der skippede flasken som begyndte at spise mere grød/mos og hvor længe blev I ved med at forsøge med flasken? Han drikker jo mme af kop, så overvejer om jeg helt skal droppe at byde ham den om dagen!? Han er glad men sover og har altid sovet meget, men sløv kan man på ingen måde kalde ham, tværtimod, han bliver træt fordi han har krudt i røven. Så meget krudt at måltidet også bare skal overståes så han kan komme videre i livet.. Har bare hørt de ofte får et tilbagefald og så nægter skemaden også!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.