er det for tidlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

lykkekevin

jeg har en dejlig datter på 1½ år hun har alle dage haft fast senge tid omkring kl 18... nu er mit sprgsmål er det for tidlig.

hun er træt og viser tegn på hun er træt og vil meget gerne i seng hun ligger gerne 15 til 30 min lige og leger og så kalder hun og skal have lidt og drikke og så sover hun til kl 7 nest morgen

min lille søn på 4 mdr sover fra kl 17 17 30 ca til kl 6 ca

det er kun onsdag jeg kan holde hende lidt længer da vi er til gymnastik og da holder hun kun max 45 min mere 

mvh en stolt mor til to

men som er træt af der så mange der siger det er for tidlig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Janni.

lykkekevin skriver:

jeg har en dejlig datter på 1½ år hun har alle dage haft fast senge tid omkring kl 18... nu er mit sprgsmål er det for tidlig.

hun er træt og viser tegn på hun er træt og vil meget gerne i seng hun ligger gerne 15 til 30 min lige og leger og så kalder hun og skal have lidt og drikke og så sover hun til kl 7 nest morgen

det er kun onsdag jeg kan holde hende lidt længer da vi er til gymnastik og da holder hun kun max 45 min mere 

mvh en stolt mor til to

Altså når de begge viser tydelige tegn på træthed, så kan jeg ihvert fald ikke se at det er for tidligt. 

Anmeld

4. marts 2011

Anja&jesper

lykkekevin skriver:

mvh en stolt mor til to

Hejsa

Nu har jeg selv en søn på 4 måneder som jeg stadig kæmper med at få til at sove, han vil slet ikke sove om aftenen (selvom han er mega træt)

Så nej jeg tænker at når hun selv viser hun er træt og du ikke selv syntes det er for tidligt eller forkert så er det jo ikke det.. Det er vel dig og din datter der selv styre det, det er ikke andre der skal bestemme eller noget.. hvis din datter er træt så er hun træt.

Knus

Anmeld

4. marts 2011

Valle81

lykkekevin skriver:

mvh en stolt mor til to

Nej det synes jeg ikke:0)

Det lyder til hun stor trives og har kæmpe brug for hendes nattesøvn - og søvn er SÅ VIGTIGT for børn - så behold endelig Jeres rytme - når hun har brug for at sove mindre så kommer det helt af sig selv til udtryk i at hun vilbruge længere tid på at falde i søn, lave "ballade" osv.

Har selv to børn der er meget afhængige af nattesøvnen. Asta som er fyldt 7 år kommer i seng aller aller aller senest kl 1930 og for det meste inden kl 1900 og sover til 0645 dagen efter.

Anton er lige knap et år og han sover kl 1900 og til 0700.

Christina

Anmeld

4. marts 2011

Mathilde

Jeg synes det er tidligt at putte, men børn er jo forskellige og da de ikke står op midt om natten og er friske, så er det jo det de har brug for...

Vi putter 19.30 - 20.00 og det fungerer her.

Det handler jo bare om, at gøre det der virker rigtigt for jer. Så pyt med hvad andre mener. Vi har jo forskelligt søvnbehov

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

jamen jeg kan da ikke se det er for tidligt. Hun har jo tydeligvis brug for det hvis hun først vågner kl 7 næste morgen.

Min datter er næsten 3. Hun sover ca 19.30.19.45 hvis hun sover i bh, hvis ikke, så bliver hun puttet kl 19.

Anmeld

4. marts 2011

N&J

Jeg syntes personligt det er tidligt, men min datter er heller ikke træt på det tidspunkt, og det lyder til at din datter er, børn er forskellige og har forskellige rytmer, nogle har brug for mere søvn end andre, min datter kommer i seng kl. 19.30-20.00 og til kl. 7-7.30 næste dag, og nogle gange vil hun ikke sove i vuggestuen (men det syntes jeg så er lige tidligt nok at hun skal droppe det - hun er lige blevet 2 år)

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

lykkekevin skriver:

mvh en stolt mor til to

Men skal de forøvrigt ikke også have mindst 13 timers søvn når de ikke er ældre.

Jeg kan huske at have læst at når de når 3 år skal de have mindst 11-12 timer.

Og man skal jo også tage hensyn til hvornår de skal op.

her står vi f.eks op 6.30 og så skal vi jo tage hensyn til det i forhold til hvornår vi lægger hende.

Anmeld

4. marts 2011

9510

Min søn på 1 1/2 går også tidligt i seng, alt i mellem 17 og 19, men for det meste kl 18,, han sover til kl ca 5, vi skal ud af døren 6.10 derfor senest oppe 5.30

Han er altid faldet tidligt i søvn

Anmeld

4. marts 2011

lykkekevin

det rigtig rat for mig at vi ikke r de eneste der putter de kære små tidlig...

for mig er det rigtig vigtig at min børn trives og har det godt. jeg ville da lyve hvis jeg ikke ville sige at for min skyld måtte hun gerne være op til kl 7 så vi har noget mere alene tid med hende ud over når lillebror sover til middag..

men syntes ærlig ikke at min behov skal overskykke det behov hun har.

og så er en fast rutine vigtig syntes jeg for så er der mere ro over det hele... og jo smutter det nogen dage så er det jo bare det så 4 kantet er jeg heller ikke og er man syg og så vider så sover man i mors arme hvis det er det man vil og har brug for

men mange tak for nogen gode svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.