Underliv efter fødslen (ja lidt klamt-sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

Kamulla

heh.. jeg fik så meget mere end 1 sting men følelsen kan jeg godt huske.. men husk hvad dit bækken/underliv har været ude for.. dog den tyngende/strammende fornemmelse kom også omkring 1 uge efter fødsel.. tror det var fordi ja fødslen, og så at der var ved at danne sig ar..

men ja.. sørg for at vaske dig efter toilet besøg..  så er der jo ikke længe til din 8ugers undersøgelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

morethanperfect

Jeg havde det på samme måde , trods mange sting

Der gik vel 14 dage før mine sting var røget ud ..

Jeg havde sex igen , en måned efter

Jeg havde en flaske jeg skyllede med mens jeg tissede , ellers så sveg det helt vildt ..

Anmeld

4. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

sådan havde jeg det os, det er normalt : )

Anmeld

4. marts 2011

Zeus

milopilo skriver:

Jeg fødte i lørdags og blev syet med et sting.. fordi jeg var sprækket 1 cm inden i "skede åbningen".. Så ved ikke om det derfor.. Men jeg føler at mit "underliv" er ved at sprænge ud/falde ned når jeg f.eks skal tisse.. Det som det føles hævet og "tungt".. ja rigtig svært at beskrive følelsen..

Men er det fordi livmoder/underliv trækker sig sammen, eller er det måske stinget der har noget at skulle have sagt.. frygter jo underlivsbetændelse.. Men jo selvfølgelig også forståeligt hvis det er sådan kun 6 dage efter fødslen.. men nogen der kan genkende "smerten"/fornemmelsen...? Og hvor lang tid går der før stingene er opløst??

Kender også godt følelsen.. Især efter den første fødsel, og der fik jeg også kun 2 små sting i hver side.. Anden var det ikke lige så slemt

Anmeld

4. marts 2011

Zeus

Zeus skriver:

Kender også godt følelsen.. Især efter den første fødsel, og der fik jeg også kun 2 små sting i hver side.. Anden var det ikke lige så slemt

Anden GANG var det ikke lige så slemt

Anmeld

4. marts 2011

Silas&Mille

Jeps kender det rigtig godt. Havde det på nøjagtig samme måde efter fødslen.

Der gik ca 14 dage ved mig så var den lidt underlige følelse af at man nærmest taber underlivet, når man skal tisse, væk.

Men du er godt nok heldig, ét sting. Jeg fik 6 indvendige sting og tre udvendige 

Det var godt nok ikke sjovt at skulle på wc de første par dage. Ikke fordi det gjorde ondt, men det sved helt vildt 

Nu næsten to måneder efter er alt som det skal være og har lige overstået den første mens efter fødslen, så nu er understellet her køreklar igen 

Anmeld

4. marts 2011

Senia

Jeg havde det som du skriver, efter at have fået mine sting. Ca. 10 dage senere, opløser stingene sig og du vil føle at det hele er mere "normalt."

Selvom det aldrig bliver det samme dernede.

Men men.. syntes også at (ja, undskyld lidt detaljeret) hvis man mærker indvendig, kan man mærke det hele er faldet lidt ned, og der skal det bare trænes op med bækkenbundsøvelser igen.

Anmeld

4. marts 2011

kamtok

milopilo skriver:

Jeg fødte i lørdags og blev syet med et sting.. fordi jeg var sprækket 1 cm inden i "skede åbningen".. Så ved ikke om det derfor.. Men jeg føler at mit "underliv" er ved at sprænge ud/falde ned når jeg f.eks skal tisse.. Det som det føles hævet og "tungt".. ja rigtig svært at beskrive følelsen..

Men er det fordi livmoder/underliv trækker sig sammen, eller er det måske stinget der har noget at skulle have sagt.. frygter jo underlivsbetændelse.. Men jo selvfølgelig også forståeligt hvis det er sådan kun 6 dage efter fødslen.. men nogen der kan genkende "smerten"/fornemmelsen...? Og hvor lang tid går der før stingene er opløst??

Kan virkelig anbefale is-bind.. 
Du tager et alm. bind og gør det drivvådt, lægger det i fryseren og lægger det derefter i en sok og så på med det.. Det lindrer virkelig og hjælper på hævelsen dernede..

Hvis bruseren kan nå, kan det også hjælpe at bruse med køligt vand når du tisser.. 

Det er helt almindeligt at have det sådan dernede (blev selv syet - sprang 8 cm indvendigt).. 

Anmeld

4. marts 2011

SussieThyssen

milopilo skriver:

Ja, det er helt normalt og skyldes at der går lidt tid inden bækkenbundsmuskulaturen er på plads igen og har trukket sig sammen.
Så husk dine knibeøvelser hver dag og at ligge en masse på maven.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. marts 2011

Tystys14

milopilo skriver:

Først SNYYYYD at du kun fik 1 sølle sting  når man sidder her og endte med 20... hi hi  Jeg kender godt følelsen og er glad for du spurgte til dette ellers havde jeg gjort det.  Jeg fik at vide af efter tre uger ville det være "normalt" med hensyn til stingne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.