økonomi? Hjælp piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.207 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Kruse90

Hej piger.
Jeg sad lige og tænkte på hvordan det hænger sammen for jer derhjemme.

Har har nogle spørgsmål

1. Hvad koster det for en vuggestue/dagpleje plads pr. månede?

2. Hvad får man i børnepenge?

3. Hvad bruger I, på mad, bleer og shampoo ja alt det daglige men en lille baby i familien?

4. Hvor tit køber i nyt tøj? og hvor meget bruger i på tøj til den lille hver månende? ( ved godt det nok ikke er hver månede i køber, men måske i gennemsnit så)

Rigtig god weekend

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

LRJ

1 vi giver 2220 kr i månede for DP plads plus vi s os får friplads så det bliver mindre

2 4200 i kvartalet med et barn til det er år og 9000 hvis det er tvillinger til de er i kvartalet.

3 ca 250 kr inden hun starter i Dp

4. Køber tøj lige så tit jeg sys hun mangler, og der er råd til det, men plejer at købe to str hjem af gangen det er ikk hver månede jeg køber tøj til hende, men hvis du tager det jeg bruger i året og dele med 12 er det ca 500 jeg bruger ( køber så os næsten kun brugt tøj)

Anmeld

4. marts 2011

Benjamins'mor

Kruse90 skriver:

Hej piger.

Har har nogle spørgsmål

3. Hvad bruger I, på mad, bleer og shampoo ja alt det daglige men en lille baby i familien?

4. Hvor tit køber i nyt tøj? og hvor meget bruger i på tøj til den lille hver månende? ( ved godt det nok ikke er hver månede i køber, men måske i gennemsnit så)

Rigtig god weekend

Kram

1: Kender ikke lige prisen, da min søn kun er 2 mdr.

2: 4200 kr.

3: Årh, det ved jeg ikke. Det er forskelligt.

4: Vi køber tøj til bettemanden hver måned for 800 kr, køber så i større str. så vi ikke skal ud og købe HELT ny gadarobe når han så vokser. Og vi har så selv 800 kr hver om måneden men vi bestemmer så selv om de bliver brugt på tøj. Det gør mine. Ved ikke hvad kæresten køber. MC D mad?

Anmeld

4. marts 2011

Kindfed

Jeg er ikke studerende længere, og kan derfor ikke svare på dine spørgsmål, men vil da lige sige, at selv 500kr om måneden er noget mere end vi bruger. Så meget tøj har man da slet ikke behov for (der er lyst, og så er der behov ) . Vi bruger - i gennemsnit - måske det halve på rigtig pænt, men ofte brugt tøj, og så køber vi kun, når han er vokset ud af det, han har. Ellers kan tøj jo hurtigt blive en temmelig stor post i en studerendes budget. 

Anmeld

4. marts 2011

BellaCiinea

Tror lige jeg følger med her, mest ang. punkt 3

Aner slet ikk hva man bruger :O

Anmeld

4. marts 2011

Kruse90

Det er bare helt iorden.
Tak for jeres svar.

Altså tænker sådan på punkt nr. 3 hvad i bruger som familie, her uden barn og to pers bruger vi ca. 2500 for mad, toiletpapir, shampoo, vaskemiddel osv osv. alt det daglige
Så jeg tænke på hvad man bruger med en bebs i huset

Anmeld

4. marts 2011

L.J.L

Kruse90 skriver:

Hej piger.

Har har nogle spørgsmål

Rigtig god weekend

Kram

1) 3300,- for vuggestueplads

2) godt 4200,-

3) imellem 2-300 kr pr. måned

4) Køber ikke særlig tit tøj, de vokser i ryk, og pt har min dreng været str 80/86 i 4 mdr, og for brugt tøj af en bekendt.

Anmeld

4. marts 2011

Clisolka

Hej piger.

Har har nogle spørgsmål

Rigtig god weekend

Kram

1. Her i kommunen er det 2520 incl. bleer (hun er ikke startet i vuggestue, da hun kun er 4 mrd.)

2. 4248 kr

3. Det er forskelligt....

4.. Uh jeg har faktisk ikke købt tøj til mig selv det sidste års tid (pga graviditeten), ellers har jeg kun købt til baby. Jeg køber løbende tøj til hende, når hun vokser fra det andet. 

Anmeld

4. marts 2011

serinasmor

Kruse90 skriver:

Det er bare helt iorden.
Tak for jeres svar.

Altså tænker sådan på punkt nr. 3 hvad i bruger som familie, her uden barn og to pers bruger vi ca. 2500 for mad, toiletpapir, shampoo, vaskemiddel osv osv. alt det daglige
Så jeg tænke på hvad man bruger med en bebs i huset

jeg vil tro du skal tage jeres nuværende madbudget og lægge 400 kr til .. men så burde det også rigeligt dække MME, bleer, skumklude, ekstra vaskepulver(grundet ekstra meget beskidt tøj), mos... og senere den ekstra lille person der spiser helt alm mad

Anmeld

4. marts 2011

Christine

Kruse90 skriver:

Hej piger.

Har har nogle spørgsmål

Rigtig god weekend

Kram

1. I Århus koster dagplejeplads 3000 pr måned, men fordi vi er studerende og lidt fattige får vi tilskud så jeg mener vi betaler 700-800 om måneden.

2. Jeg tror også det er ca 4000 men falder lidt når barnet bliver 3 år tror jeg.

3. Nu er min søn snart 3 år men vi har brugt ca. 100 kr. på bleer hver uge og regner med at gøre det ved nr. to også. Vi kender et sted hvor en pakke Libero altid koster 89. Jeg ammede da min søn var lille og det koster jo ikke noget! Shampoo og sæbe brugte vi ikke det første stykke tid, men shampoo, babyolie, sæbe osv. er meget drøjt i brug når det er til et lille barn. De bliver bare ikke så svedige og ulækre som os andre og er jo ikke så store! Vi har altid selv lavet hans mad, hvor måltiderne var baseret på enten fuldkornsrismel eller kartofler og så div. frugt og grønt så det er svært at skille helt fra budgettet til vores voksenmad. men helt klart billigst at lave det selv! Og sundt Så skal man jo bruge skumklude osv. men dte vælter næppe noget budget.

4. Tøj er klart det dyreste. Vi har ikke været så meget til arvetøj/genbrug da det vi har fået har været MEGET parfumeret og helt klart sjasket ind i vaskepulver med parfume og skyllemiddel og det tror vi ikke er sundt til en baby. Det har også tit været helt stift og meget slidt. Til gengæld har vi ikke købt det dyreste tøj og vi har været heldige at få meget i gave. Jeg tror det dyreste er impulskøb når man lige ser noget tøj eller en sød bamse eller lignende, som man bare MÅ give den lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.