Udviklingsmæssige tigerspring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

MorEllen

Visste I at der er noget der hed udviklingssprang?? Det var iallefall nyt for mig..
Vores pige er 5 uger i dag, og både min mand og jeg har været ret frustrerede de siste dage, da Marie næsten ikke har sovet, og grædt døgnet rundt.  Når hun falder i søvn, så sover hun max 1,5 time. Det eneste som har fått henne til at falde til ro har været brystet eller sukkervand.. jeg har det ikke helt godt med at give henne sukkervand, men hun bliver rolig af det, og det var sundhedsplejersken som anbefalte det så... 
Hun har tidligere været meget mere rolig, og har haft en fin rytme med soving og spising... Men nu er altså alt vendt på hovedet! Så kom jeg tilfeldigvis over denne artikkelen! http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=1 Her står det om udviklingsmæssige tigerspring som de kaller det.. Og der fik jeg sandsynligvis forklaringen på hvorfor vores lille Marie har været så urolig i det siste..! Jeg ved jo selvfølgelig at babyer udvikler seg, men visste ikke at det skete til så faste tider. Men nu ved jeg det, og det ga ro i sjælen.. Forhåpentlig bliver det bedre iløpet af nogle dage. Ville I ha ringet til lægen, for sikkerheds skyld?? Vi skal til 5 ugers kontroll på tirsdag, så hvis det ikke bliver verre, kan det måske vente?? 

God weekend!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

AnneBJ

Jeg er helt sikker på at det må være tigerspring I har oplevet. Så længe hun ellers trives, spiser og fylder bleer, lyder det som de tigerspring jeg kender til!

Du kan jo nævne det for lægen tirsdag, men som sagt tror jeg "bare" den lille frøken er igang med en rivende udvikling!!

Anmeld

5. marts 2011

Mettemus

Her i huset mærker vi i den grad også til tigerspring (han har lige taget nr. 2 ved 8 uger) - han er urolig og smågræder en del og sover og spiser som vinden blæser.

Ved det første tigerspring var jeg ikke i tvivl om hvad der skete. Fra den ene dag til den anden fik han øje på ALT omkring så, så han kiggede, og kiggede og kiggede rundt hvor han før bare lå og kiggede ud i luften og måske kunne holde øjenkontakt i et minutstid.

Så nej, jeg synes ikke i skal ringe til lægen, men bare se tiden an. Det går helt sikkert over. Her tog det tre dage, men kan huske at PeruBaby snakkede om en uge hos dem? Hvis hun spise som hun skal og laver som hun skal, tror jeg at alt er som det skal være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.