det der med grød....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Mor Christa

hello ladies
Ja, sidder bare og funderer over hvordan det er med dét der grød . Nu er Victor jo kun 3 mdr gammel, og har tænkt mig at vente med grød indtil han ikke bliver mæt af kun mælk.. Men der er jo heller ikke mange måneder til, så tænkte bare på om I har sådan en speciel madplan og hvor tit skal de så ha' grød og hvor tit skal de så ha' mælk ?
I må meget gerne dele ud af jeres "madplaner", det ville hjælpe mig lidt i min undren over hvordan det hænger sammen :-)

KNUS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

mth1987

Vi lavede frugt mos og majsgrød. I starten var det kun små smagsprøver og stadig mælk som hovedmåltider. Men efter hånden kunne hun spise nere og mere. Så det kommer automatisk til at gå over til det andet og så fik hun grød morgen og sen eftermiddag og lidt frugtmos og resten af dagen mælk. Men føl dig frem. Victoria fik hård mave i starten og måtte holde pause

Anmeld

4. marts 2011

Cris

Du får snart besøg af sunhedsplejerske, tror jeg... når de bliver ca 4 måneder? Kan ikke huske helt... Men de ved noget om det

Anmeld

4. marts 2011

Mor Christa

mth1987 skriver:

Vi lavede frugt mos og majsgrød. I starten var det kun små smagsprøver og stadig mælk som hovedmåltider. Men efter hånden kunne hun spise nere og mere. Så det kommer automatisk til at gå over til det andet og så fik hun grød morgen og sen eftermiddag og lidt frugtmos og resten af dagen mælk. Men føl dig frem. Victoria fik hård mave i starten og måtte holde pause

Åh, okay. Hvor gammel var hun da i startede ?

Anmeld

4. marts 2011

Mor Christa

Cris skriver:

Du får snart besøg af sunhedsplejerske, tror jeg... når de bliver ca 4 måneder? Kan ikke huske helt... Men de ved noget om det

Jeps, får besøg af hende om en lille månede Skal man så bare spørge om jeg skal begynde at give ham grød eller?

Anmeld

4. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MissChrista skriver:

hello ladies
Ja, sidder bare og funderer over hvordan det er med dét der grød . Nu er Victor jo kun 3 mdr gammel, og har tænkt mig at vente med grød indtil han ikke bliver mæt af kun mælk.. Men der er jo heller ikke mange måneder til, så tænkte bare på om I har sådan en speciel madplan og hvor tit skal de så ha' grød og hvor tit skal de så ha' mælk ?
I må meget gerne dele ud af jeres "madplaner", det ville hjælpe mig lidt i min undren over hvordan det hænger sammen :-)

KNUS

læs denne:

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

den kan også købes på apoteket...der er gode opskrifter og en del god info om emnet

Anmeld

4. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MissChrista skriver:

Jeps, får besøg af hende om en lille månede Skal man så bare spørge om jeg skal begynde at give ham grød eller?

ja, hvis han har behov... ellers ikke... men i kan jo godt tale om emnet uden at han skal have grød endnu

Anmeld

4. marts 2011

Mor Christa

Ni-ko-li-ne skriver:

læs denne:

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

den kan også købes på apoteket...der er gode opskrifter og en del god info om emnet

Ihh, tusinde tak !!

Anmeld

4. marts 2011

Cris

MissChrista skriver:

Ja, hun kommer helt sikker på grund af det, når de bliver 4 måneder til at forklare hvordan det fungerer. Men det er hel op til dig, hvornår du vil starte. Men jeg tror, at sundhedsplejerske er den bedste hjælp i starten, for hun sidder lige der og du kan spørge hende hele tiden... Du skal bare være lidt tålmodig, en lille måned går hurtigt. Det er sjovt hvor vigtigt det er med første barn, at de skal begynde med ske så hurtigt som muligt   Her hjemme ventede vi bare.

Anmeld

4. marts 2011

LR85

MissChrista skriver:

synes ikke du skal starte op før sundhedsplejersken har været dig, hun vil give dig en rigtig god plan for opstart a mad.

Der er mange råd og gode fif som hukan give dig. Så kan ikke se hvorfor du skulle starte før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.