Angstdæmpende medicin og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.886 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvis du har været gravid, mens du har taget medicin...

Hvad skete der efter dit barn blev født? Var det under observation? Skete der noget, som havde sammenhæng med din medicinen?

Jeg skriver fordi vi påtænker graviditet til sommer, men jeg tager angstmedicin. Sertralin 200mg. Jeg skal fra april trappe lidt ned, for at finde udholdelsespunktet. Jeg håber at komme ned på 100mg, men tror nok at det er mere realistisk med 150 mg.

Men men men jeg er skide bange for evt. konsekvenser jeg kan påfører det lille menneske, som ikke har andet valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Anonym trådstarter

Hjælpe mig nu

Anmeld

4. marts 2011

Jane31

Hej

Jeg tager selv seratalin, dog kun 50mg. Jeg er selv gravid nu i uge 10. Har snakket meget med min læge omkring det, for der har jo været en del oppe i medierne med lykkepiller og graviditet. Hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så skulle seratalin være et af de præparater som man kan bruge under graviditen. Men da der ikke er nogen statistik på bivirkninger efter fødslen af barnet, så har jeg valgt at trappe ud af mine piller, for ikke at skade spiren. Jeg tror du skal tage en god lang snak med din læge og evt dem på sygehuset.

Håber det hjalp lidt

Anmeld

4. marts 2011

jannebjerre

Anonym skriver:

Hvis du har været gravid, mens du har taget medicin...

Hvad skete der efter dit barn blev født? Var det under observation? Skete der noget, som havde sammenhæng med din medicinen?

Jeg skriver fordi vi påtænker graviditet til sommer, men jeg tager angstmedicin. Sertralin 200mg. Jeg skal fra april trappe lidt ned, for at finde udholdelsespunktet. Jeg håber at komme ned på 100mg, men tror nok at det er mere realistisk med 150 mg.

Men men men jeg er skide bange for evt. konsekvenser jeg kan påfører det lille menneske, som ikke har andet valg.

Hejsa
JEg tager selv sertalin 100mg...
Og du skal ikke være bange, dit barn skal dog overvåges/observers på sygehuset i min.3døgn, for at sikre sig at abstinenserne ikke er for voldsomme for det lille pus..
Min søn rystede meget med læberne, fordi han netop havde absitnenser, men ikke noget han led nogen nød af

De har styr på det deroppe og der sker ikke dit barn noget

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

Jane31 skriver:

Hej

Jeg tager selv seratalin, dog kun 50mg. Jeg er selv gravid nu i uge 10. Har snakket meget med min læge omkring det, for der har jo været en del oppe i medierne med lykkepiller og graviditet. Hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så skulle seratalin være et af de præparater som man kan bruge under graviditen. Men da der ikke er nogen statistik på bivirkninger efter fødslen af barnet, så har jeg valgt at trappe ud af mine piller, for ikke at skade spiren. Jeg tror du skal tage en god lang snak med din læge og evt dem på sygehuset.

Håber det hjalp lidt

Tak for det.

Det er i samråd med min læge at jeg trapper ned på medicinen. Sidste sommer kom jeg over på netop Sertralin, fordi det er en af de preperater som er godkendt til graviditet. Siden er jeg trappen helt op og skal nu trappe ned igen. Det er en laaaaang proces....

Syntes det er dejligt at hører at du er stoppet med at tage medicin. Det kan jeg dog ikke. Jeg lider af socialfobi og kan suverænt styrer det med medicinen. Uden medicin er jeg lost.

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

4. marts 2011

Anonym trådstarter

jannebjerre skriver:

Hejsa
JEg tager selv sertalin 100mg...
Og du skal ikke være bange, dit barn skal dog overvåges/observers på sygehuset i min.3døgn, for at sikre sig at abstinenserne ikke er for voldsomme for det lille pus..
Min søn rystede meget med læberne, fordi han netop havde absitnenser, men ikke noget han led nogen nød af

De har styr på det deroppe og der sker ikke dit barn noget

Hej

Tog du 100 mg under hele graviditeten? Hvornår stoppede din søn med at ryste på læberne?

Anmeld

4. marts 2011

jannebjerre

Anonym skriver:

Hej

Tog du 100 mg under hele graviditeten? Hvornår stoppede din søn med at ryste på læberne?

Jeps efter 2 dage

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

jannebjerre skriver:

Jeps efter 2 dage

Tusind tak for svaret. Det beroligere mig lidt.

Anmeld

4. marts 2011

Laulund87

Jeg tog 200 mg Sertralin det meste af min graviditet. Det kunne man overhovedet ikke mærke på min datter, ingen abstinenser eller noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.