Alternativ til grød om morgenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Tulle28

Hey piger,

Min lille frække datter har fået en fiks idé om at grød ikke længere er et hit. Har I nogle alternativer til, hvad man kan give istedet om morgenen? Idag har hun fået yoghurt og en halv banan, men det plejer hun at få som formiddagssnack, så det "ødelægger" lidt madplanen Hun vil allerhelst spise selv, men har ikke helt styr på ske og gaffel endnu.

Nå ja - hun er 11 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

jannebjerre

Du kunne da give grovbolle i små stykker som hun selv kunne spise, eller ymer med havregryn i....

Anmeld

4. marts 2011

Valle81

Tulle28 skriver:

Hey piger,

Min lille frække datter har fået en fiks idé om at grød ikke længere er et hit. Har I nogle alternativer til, hvad man kan give istedet om morgenen? Idag har hun fået yoghurt og en halv banan, men det plejer hun at få som formiddagssnack, så det "ødelægger" lidt madplanen Hun vil allerhelst spise selv, men har ikke helt styr på ske og gaffel endnu.

Nå ja - hun er 11 mdr.

Hey:0)

Samme problem opstod hjemmevedos da Anton var 9 mdr ca ( nu 11 mdr).

Jeg tog og droppede havregrøden og gav ham i stedet bare havregryn på den gammeldagsmåde:0)

Godtmed havregryn, lidt sukker og så 5 rosiner som jeg klipper i små stykker og så mælk på. Lader det stå så den lille smule sukker bliver opløst i mælken og gryene bløde - og jeg siger dighan ÆDER:0)

Og han har spist det uden brok hvermorgen siden - og han har ikke dårlig mave eller noget:0)

Christina

Anmeld

4. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Havergryn enten med rosiner eller kanel på - det har altid været et stort hit. Ja, det sviner når de spiser selv, he he he.

Eller en bolle med smør og lidt frugt ved siden af.

Anmeld

4. marts 2011

Cris

Jeg moser en banan som skal være meget moden og så kommer mosen ind i en portion tykmælk eller yogurt og så blander jeg havregryn nogle gange, nogle andre gange nogle hirseflager.

Grunden at jeg putter banan er fordi det smager bare bedre i stedet for at starte med at bruge sukker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.