Snart kun en måned til barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Stine Raaholt

Hej piger

mange af jer er jo allerede på barsel - jeg har lidt over en måned igen - faktisk en måned og en uge... Jubiiii glæder mig rigtig meget til at komme hjem og bygge rede.

Vi mangler jo egentlig ikke så meget, men der skal jo gøres klar og veskes og kigges tøj igennem og måske købes lidt til den lille mus

Jeg har lidt svært ved at koncentrere mig om mit arbejde her den sidste tid... kigger rigtig tit forbi diverse baby-sites, sites med fødselshistorier osv.

hvordan har I det (eller havde det) lige inden barsel? har man ikke et halvt ben hjemme i reden??

er i gang med at lave små lister over ting jeg skal lave, når jeg får barsel - jeg går fra hele 8 uger før termin, pga påske, feriedage og omsorgsdage, mv - dejligt... men hun vover lige på at komme før tid, for så når jeg jo ikke alt det jeg gerne vil...

det dejligste er at vi går imod forår og lysere tider - jubiii... dejligste tid på året at gå på barsel

Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Line Højdal

Hej Stine - og I andre

Jeg gik på barsel i tirsdags og nøjjj, hvor er det dejligt!! Jeg har glædet mig helt vildt og må nok erkende at jeg havde det lige som dig Stine...  Tankerne hopper fra arbejde til baby uden man har kontrol over det... Man skal bare liiige se noget

Jeg har nok ikke været den mest efektive medarbejder den sidste måneds tid, -så har jeg ikke sagt for meget..!

Men nu står den jo så på barsel og lige nu er vi ved at få sat stue i stand, så min base (safaen) er ikke tilgængelig og jeg har måttet søge tilflugt på kontor og i soveværelse... Men det bliver bare skønt at få ordnet stuen inden lillemandens ankomst!! Jeg brugte hele dagen i går på at pakke stuen ned i flyttekasser, fjerne potteplanter osv. - puha, det satte gang i plukveerne!! Så i dag slapper jeg bare lidt af og har sovet længe -det var dejligt

I næste uge har jeg planer op at skulle sy lidt forskellige ting til lillemanden og så skal jeg nok også snart igang med lidt tøjvask, så vi er helt klar... Ind til videre er alt tøjet, stofbleer, sengetøj mv. sorteret og der står 4 vaske klar - så det burde jo også være hurtigt overstået

Skønt med barsel... glæd jer alle jer der ikke er gået fra
Line

Anmeld

4. marts 2011

Stine Raaholt

Åh, jeg glæder mig så meget til alle de dejlige barselsprojekter... jeg elsker at sy og selvom jeg har en pige i forvejen, så er der faktisk ikke så meget tilbage til lillepigen, fordi jeg har været god til at sælge ud og give væk undervejs... så jeg glæder mig til at supplere med nyt

Og så skal der også indrettes lidt på børnenes værelser.. det er sådan nogle projekter, som jeg ikke syne sjeg har tid til til daglig...

Og jeg skal hygge i haven og plante i krukker...

jeg tror nok jeg får noget at se til så jeg håber ikke hun kommer før tid... for det har jeg ikke tid til, og jeg vil gerne have maksimalt ud af min barsel...

Stine

Anmeld

6. marts 2011

Tennamor

Jeg går på barsel den 12. april og glæder mig også helt vildt  Sidste uge i april holder min mand en uges ferie, så vi kan få lavet børneværelset og købt alt det sidste..

Indtil videre har vi kun styr på barnevognen + madras, sengen, vuggen, duno duo (kørepose) og en puslepude  så der er vidst et stykke vej endnu..

Det er vores 1. barn og synes det er lidt svært at finde ud af hvad man skal bruge og ikke skal bruge.. Gider ikke bruge penge på ting vi egentlig ikke har brug for..

Anmeld

6. marts 2011

Stine Raaholt

@Tennamor:

Så går vi på barsel samme dag - glæder mig SÅ meget...

nu er det jo trejde gang for mig, så vi har stort set hvad vi skal bruge... jeg skal bare have ordnet nogle ting og sager, men har ovenikøbet født i samme måned før, så jeg kan også næsten regne ud, nogenlunde hvilken størrelse tøj der skal bruges hvornår... men det er jo selvfølgelig ikke sikkert at den næste følger storesøster i størelsen...

Synes det lyder som en god ide ikke at købe for meget inden fødslen.. baby er jo ligeglad, hvis bare der er mad og en tør ble... og det er rigtig hyggeligt at købe, når man har fået baby... og så skal man ikke underkende hvor meget man får i gave til den første... specielt tøj... de mangler sjældent noget i starten...

fordelen ved at føde om sommeren er også at man ikke har brug for vildt meget overtøj, som sovedragt, flyverdragt og så videre... så er det nemmere at tage det henad vejen...

men sjovt at følges  har termin en uge efter dig, så det er tæt på...

men som sagt - glææææder mig til barsel...

go søndag aften

Stine

Anmeld

7. marts 2011

kaka4

Hej Stine,

jeg er gået på barsel for 2 uger siden og nyder livet med rede bygning m.v. Jeg havde det præcis som dig, og må tilstå, at det ikke var den vilde indsats jeg ydede den sidste måned, jeg var på job, da mine tanker var andet sted. Det er sgu også lidt svært at at være PÅ og samtidig vide, at om kort tid forsvinder man i meget lang tid på barsel, så det er klart at man ikke er så engageret som man ellers ville være.

der er knapt 5 uger til min termin, så tiden nærmer sig :-) glæder mig meget til at se, hvilken lille størrelse hun er.

kram kaka4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.