HJÆLP - Meget rød tissekone (meget detaljeret - sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

37.936 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Tut

Hej tøser,

Nana's tissekone (ved skamlæberne) og selve skeden er ILD RØD!

Jeg har aldrig oplevet det før.

Min første tanke var, hvem har lavet noget de ikke må her! (forfærdelig tanke, jeg ved det godt, men det tænkte jeg altså - uden af mistænke nogen) Men det ser virkelig underligt ud. Hun er ild rød rundt i skeden.

Hun har hverken rød numse eller noget, så jeg synes virkelig at det ser underligt ud.

Når det er i selve skeden, skal jeg så smørre det med noget? det er jo noget andet "hud" end det på numsen.

Kan det være noget svamp eller lign.?

Selvom jeg er sikker på at der ikke er sket noget "ulovligt", så kan jeg slet ikke lade tanken ligge. Jeg ved godt at jeg overreagerer, men for hulan da!

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Mary

Min første tanke var svamp!! Sikkert ikke rart for din lille pige, men et meget bedre alternativ til dine tanker.......kan godt forstå du tænker det. Man hører sgu bare så meget. Men jeg tror 'bare' det er svamp.

Afsted til lægen og blive tjekket 

Anmeld

3. marts 2011

birgittemarie

Enig. Jeg kan huske, at NM pludselig så sådan ud, da hun var ret lille og jeg tænkte nøjagtigt det samme som dig og det samme om at tænke sådan også. Men det er man jo nødt til at tænke, når det er ens lille pige, der ser sådan ud. Det kan man jo slet ikke lade være med, når de er så røde. Og det er jo en udmærket beskrivelse af, hvordan hun ser ud.

Så vidt jeg husker, havde NM vidst fået lidt afføring ind i skedeåbningen og så udviklede det sig lynhurtigt sådan. Så vidt jeg husker, forsvandt det af sig selv, men nu ville jeg også i dit sted bare tage til lægen, hvis det stadig er der i morgen og se, om du kan få noget smørelse til det.

God bedring til stakkels lille Nana.

Anmeld

3. marts 2011

linemus

Sofie blev for et par uger siden rød uden på skamlæberne. Det så spøjst ud - meget markant optegnet - slet ikke rød på numsen. Hun var godt nok ikke rød ind i skeden, som din Nana, men det lyder lidt af det samme. Det forsvandt ikke ved alm. behandling, så jeg ringede til lægen og fik med det samme en salve mod svamp (Brentacort mener jeg det var). Og vupti forsvandt det på få dage.

- Line

Anmeld

4. marts 2011

Tut

Tak for svar piger.

Jeg smurte hende med Brentan salve da hun blev puttet, og det er allerede meget bedre i dag.

Anmeld

5. marts 2011

Mary

Hvordan går det med hende nu, Tut? 

Anmeld

5. marts 2011

Tut

Mary skriver:

Hvordan går det med hende nu, Tut? 

Bedre, jeg har smurt det med Brentan hver dag, og det er stort set væk nu... Jeg er sikker på at når hun vågner i morgen, så er det sidste væk. Så det har været noget svamp.

Anmeld

6. marts 2011

linda

hej alle sammen.. jeg er ny her inde..

jeg har læst det med den røde tissekone og det er jeg meget glad for da min lille sofie har det nu.. 

så tak alle sammen...

Anmeld

8. marts 2011

ka li ja

ja nu har jeg jo ikke selv piger. men har hørt fra flere der har, at hvis deres piger har haft rød tissekone, så kunne det være pga væskemangel, og at der ikke blev tisset nok ( der blev ikke renset noik ud)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.