Søger hjælp til pigenavn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.296 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Stine-J

Hej allesammen....

Min kæreste og jeg har besluttet,at vores kommende datter skal hedde Sif,men vi vil gerne have at det bliver til et dobbeltnavn..men kan ikke lige finde noget der passer godt sammen med Sif..?

Navnet skal helst være et nordisk navn...

Vi har selv tænkt lidt på Sif-Maj..da hun gerne skulle ankomme til maj

Håber i kan Hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Sofia

Sif Olivia

Eller Sif Julia.

Jeg synes det lyder bedst hvis navnet efter Sif ender på a...

Anmeld

3. marts 2011

roenlund

Jeg har en søster der hedder Sif, synes det er sådan et smukt navn men kan ikke forestille mig det sammen med et andet navn... hver gang jeg siger navnet tænker jeg i hovedet smukke Sif med guldhåret

Håber i finder et navn der passer til jeres datter...

Anmeld

3. marts 2011

Pigent

Stine-J skriver:

Hej allesammen....

Min kæreste og jeg har besluttet,at vores kommende datter skal hedde Sif,men vi vil gerne have at det bliver til et dobbeltnavn..men kan ikke lige finde noget der passer godt sammen med Sif..?

Håber i kan Hjælpe

Sif Maj er sødt men vil nok stave det Sif Mai. Det første jeg tænkte på var Sif Amalie.
Eller hvad med 

Sif Sofia/Sofie
Sif Safina
Sif Marie
Sif Louise/Louisa
Sif Alberte
Sif Malucca
Sif Victoria
Sif  Rebecca
Sif Kathrine  

Anmeld

3. marts 2011

TbCp

Sofia skriver:

Sif Olivia

Eller Sif Julia.

Jeg synes det lyder bedst hvis navnet efter Sif ender på a...

Skægt... Sif Olivia var også det første jeg lige kom på

Anmeld

3. marts 2011

linefun

Sif er rigtig sødt..
Men måske Sif-Anna kunne være en mulighed, hvis det skal være dobbeltnavn - og stadig forholdsvis kort.

Anmeld

3. marts 2011

Mulse-mor

Jeg synes måske at Sif-Maja lyder bedre end Sif-Maj, men det er jo bare min mening.

Ellers kunne det lyder godt sammen med:

Sif-Emma

Sif-Sarah

Sif-Sofie

Anmeld

3. marts 2011

SussieThyssen

Stine-J skriver:

Hej allesammen....

Håber i kan Hjælpe

Problemet med de rent nordiske  pige navne er at de oftest ender på en konsonant, så det med at sætte Sif sammen med et andet nordisk pigenavn er svært at finde.
Og som andre siger, så bliver navnet blødere, hvis det sættes sammen med et navn, der ender på en vokal.

Hmmm

Men der er jo navne som Thyra, Yrsa, Freja, Thora, Røskva, Helga, Ella, Embla og Fenja.
Sifka kan også bruges i stedet for Sif.

Der er også navnet Layla eller Lajla, som er finsk, men dog nordisk, eller Ronja som også er finsk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. marts 2011

Fenja09

Stine-J skriver:

Hej allesammen....

Håber i kan Hjælpe

Først vil jeg lige kommentere på selve navnet Sif - synes det er et rigtig flot navn og min søster hedder, dengang hun var lille var der ikke mange der hed det, der er kommet lidt flere til

Jeg synes, at hvis man skal give et mellemnavn skal det være længere end Sif, f.eks Marie - synes ikke det ligger godt på tungen hvis begge navne er korte

Anmeld

8. marts 2011

Ciss

Kan jo foreslå:

Sif Ellen

Sif Olea

Sif Anja

Jeg synes, det fungerer bedst, sålænge navn nr to starter med en vokal. Ellers kan det nemt blive lidt tungt at sige....

Men Sif er nydeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.