Philippa skriver:
Jeg har stået i lærer i fire år og er ny uddannet frisør.
Jeg sygemeldte mig en måned inden min kontrakt udløb (30 Januar ) det sted jeg var, eftersom min jordemoder sagde jeg skulle sygemelde mig da jeg var begyndt at få for tidligt onde veer, og det ikke var godt jeg stod så meget op uden at holde pauser..
Så jeg er vel stadig sygmeldt og har fået kommunen som min arbejdsgiver nu??
Jeg fik udbetalt 5836.- forrige Torsdag, er det virkelig det jeg får frem over nu ?????
Så mine spørgsmål er skal jeg raskmelde mig så jeg kan få flere penge, og hvad får i andre som står/stod i samme sitiuation som ny uddannet eller hvad man siger ?
For det er godt nok ikke meget at skulle leve for, det er jo meget mindre end min dårlige elev løn 
Håber I kan hjælpe.
Kærligst Philippa
Jeg var ledig inden jeg gik på barsel, så jeg er også under kommunen nu, men havde kontaktet min a-kasse for at høre om satsen ville være den samme når jeg skulle på barsel. Og det var den. (de tager efter ens lønikomst)
Men ring til kommunen, for undskyld mig men de laver altså fejl ret tit. (ikke for at fornærme nogen derude, der skulle ske at sidde som kollega ved dagpengeydelsen) Men jeg har netop skulle have min første "portion" penge, fik kun udbetalt 1438 kr hvor jeg normalt fik 11224 fra Krifa. Så jeg ringe ind, og rigtig nok havde de lavet fejl at jeg var kun sat til at få 20.35 kr om dagen. WHAT? så ring endelig, for hvis ikke du gør det, så tror de jo bare at alt er som det skal være.
Men jeg ved ikke hvad satsen er for en der er nyuddannet... men heller ringe til kommunen og spørge for mange gange end bare at lade det stå på som det er, for det er ikke altid de har styr på det selv.
Mvh Kristina
Anmeld