Barndåben eller navnefesten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Mor Christa

Hva så tøser??
Er der blevet holdt noget barnedåb for jeres december-babyer?? eller måske en navnefest?
Hvis ikke, hvornår er planen så at det skal holdes, hvor mange er inviteret osv osv ?
Hos os skal lille Victor døbes d 16 april (det er en lørdag - total fedt at præsten gik med til det hehe) Der er inviteret 40 mennesker, og vi skal holde det i et stort lokale i Skærbæk ved Fredericia.. vi laver selv forret men det andet mad bestiller vi udefra .. I min famile har vi sådan en dåbskjole der går i generationer.. Min mormor var den første der blev døbt i den, og så er min mor og hendes søskende og hendes søskendes børn og mine søskende (SHIT, det blev rodet haha) også døbt i den.. Så den dåbskjole skal Victor selvfølgelig ha' på
Glæder mig rigtig meget! Det blir' stort..

Fortæl fortæl om jeres. Og put endelig billedr ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Sakris

Vi skal have barnedåb d. 20. marts. Vi måtte selv vælge ugedag, men valgte søndag, så vi har hele lørdagen til at forberede.

Vi tager turen fra nordjylland til KBH, hvor barnedåben bliver afholdt. Vi skal være i selskabslokaler. Vi har invíteret 48 (inkl os selv) og vi bliver 43. Vi vil bestille buffet udefra, og derefter selv stå for kagebordet.

Med kjole ved vi ikke helt. Men håber vi kan låne én...

Er i disse dage igang med bordpynt, som er total hugget fra en af dem i barnedåbstråden :-)

Og det var vidst det

Anmeld

12. marts 2011

Topp

MissChrista skriver:

Hva så tøser??
Er der blevet holdt noget barnedåb for jeres december-babyer?? eller måske en navnefest?
Hvis ikke, hvornår er planen så at det skal holdes, hvor mange er inviteret osv osv ?
Hos os skal lille Victor døbes d 16 april (det er en lørdag - total fedt at præsten gik med til det hehe) Der er inviteret 40 mennesker, og vi skal holde det i et stort lokale i Skærbæk ved Fredericia.. vi laver selv forret men det andet mad bestiller vi udefra .. I min famile har vi sådan en dåbskjole der går i generationer.. Min mormor var den første der blev døbt i den, og så er min mor og hendes søskende og hendes søskendes børn og mine søskende (SHIT, det blev rodet haha) også døbt i den.. Så den dåbskjole skal Victor selvfølgelig ha' på

Jeg holte barnedåb for Liva d. 6 marts

linker til lidt billeder så i liiige kan se

https://www.baby.dk/debat/94517pi1/daab-og-navngivningsfest/livas-daab-d--632011.aspx

Anmeld

15. marts 2011

Maja_4000

Vi skal holde Carolines barnedåb den 8. maj .. Vi har inviteret 86 (!) Så håber lidt at alle ikke kan 
Det bliver "kun" til boller og kage , de dét er hvad pengene rækker til (:

Vi har ikke forberedt noget .. Og jeg har vildt dårlig samvittighed .. Men der er jo heldigvis noget tid endnu ! (:

Anmeld

16. marts 2011

Baby2010/2013

Vi skal holde Emils dåb d.20 maj, har inviteret 65 inkl. os selv og da vi (hvis alle kommer) bliver 18 børn, har vi lejet en børnehave, så børene er aktiveret hele dagen

Vi får buffet udefra og dåbskjolen bliver enten min eller min mands  Der skal slåes sten-saks-papir

Hvad gør i med bordpynten? Har kigget tråde og andre hjemmesider, men kan bare ikke bestemme mig, det skal være enkelt og drenget hehe

Håber I alle får en fantastisk fest og jere små pus bliver fejret med manér!

Anmeld

5. april 2011

Sakris

Vi havde en fantastisk dåb, selvom Isabella skreg sig igennem selve dåben.

Min onkel havde en dåbskjole, som han og mine søskende er døbt i. Den fik vi lov at låne. Men en uge før dåben var der ingen der vidste hvor den var! TOTAL VÆK! og den er stadig ikke fundet!

Så min moster brugte fredag og lørdag (hvor dåben var søndag) på at sy en ny dåbskjole af min gamle konfirmationskjole. Og sådan nåede vi det jo så alligevel!

Kan godt råde alle til at "leje" en der skal stå i køkkenet. For øv, hvor brugte jeg bare halvdelen af festen i køkkenet på at pakke mad ned. Vi havde bestilt buffet udefra, og vi noget nær druknede i mad!

Anmeld

18. april 2011

Persille83

MissChrista skriver:

Hva så tøser??

hejsa, hvordan gik dåben?

Anmeld

19. april 2011

Mor Christa

Persille83 skriver:

hejsa, hvordan gik dåben?

Ej, hvor sødt af dig lige at høre til dåben !

Det gik SUPER godt.. Det var en meget hyggelig dag.. Men uha, den gik hurtigt :O Så meget for at planlægge i flere måneder ;P hehe.
Men han fik sit navn, og vi tog videre til middag, hvor vi fik rigtig lækker mad fra jomfruen og kokken.. så fik vi en super flot dåbskage og en lækker kransekage til kaffen Så var der skub-af-mad omkring klokken 21, og så tog de fleste hjem (undtagen dem der skulle overnatte), og så fik vi da noget vin og øl og klokken blev sent før vi kom i seng  .. Så det var en lidt hård dag om søndagen da der skulle ryddes op haha.
Men Victor var simpelthen SÅ god den dag.. Om formiddagen inden han skulle døbes ville han dog ikke sove, så i kirken var han ret utålmodig og tvær, men han klarede dåbsritualet rimelig flot Så på vej til middagen i bilen faldt han i søvn.. Så sov han faktisk de meste af dagen, men når han endelig var vågen, var han simpelthen SÅ god af sig.. Og jeg tror også han fik gjort nogle af mine kusiner lidt skruk hihi.. Så det var bare super lækkert..

Helt klart en MEGA dejlig dag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. april 2011

Persille83

Det lyder som en dejlig dag Hvilken tid på døgnet blev han døbt, siden I sluttede kl. 21?

Vi skal først holde dåb d. 4 juni, men samtidig bliver vi velsignet af præsten så vi kan holde det kl. 15. Så det bliver også en lang dag forudser jeg.

Anmeld

19. april 2011

Mor Christa

Persille83 skriver:

Det lyder som en dejlig dag Hvilken tid på døgnet blev han døbt, siden I sluttede kl. 21?

Vi skal først holde dåb d. 4 juni, men samtidig bliver vi velsignet af præsten så vi kan holde det kl. 15. Så det bliver også en lang dag forudser jeg.

Uh, det lyder da dejligt Kirken startede klokken 11 om formiddagen, så det er bare min famlie der er tosset og synes det kunne være sjovt at blive ved hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.