madmængde, antal måltider og kød hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.452 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Vial

Nu er Alvin og Viola snart 7 mdr.. Helt mærkeligt at skrive.

Jeg er i tvivl om deres mad/mængde.

Nu får de to måltider mad. Kl. 11 og 1730. De får pulvergrød til formiddag og til aften får de grøntsags-kartoffelmos plus et glas frugtmos til deling. Mængden af grød og mos er ca. 1½ dl til hver.

Derudover får de tre flasker mme af 200 ml. Kl. 8, 15 og 19. Sidste er vælling.

Kød har jeg prøvet at give dem. De spiste det - som de gør med ALT. Jeg har dog taget det fra igen, da jeg havde en fornemmelse af at det var for tidligt. De vågnede mange gange om natten. De fik torskerogn og kødboller af svinekød.

Nu til spørgsmålene:

Hvor meget får jeres børn på knap 7 mdr. Antal måltider, hvad og mængde?

Hvornår startede i med kød - og hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Mor til L&S

KaMa skriver:

Nu er Alvin og Viola snart 7 mdr.. Helt mærkeligt at skrive.

Jeg er i tvivl om deres mad/mængde.

Nu får de to måltider mad. Kl. 11 og 1730. De får pulvergrød til formiddag og til aften får de grøntsags-kartoffelmos plus et glas frugtmos til deling. Mængden af grød og mos er ca. 1½ dl til hver.

Derudover får de tre flasker mme af 200 ml. Kl. 8, 15 og 19. Sidste er vælling.

Kød har jeg prøvet at give dem. De spiste det - som de gør med ALT. Jeg har dog taget det fra igen, da jeg havde en fornemmelse af at det var for tidligt. De vågnede mange gange om natten. De fik torskerogn og kødboller af svinekød.

Nu til spørgsmålene:

Hvor meget får jeres børn på knap 7 mdr. Antal måltider, hvad og mængde?

Hvornår startede i med kød - og hvad?

Liva startede med kød da hun var 6½-7 mdr gammel - startede med torskerogn og kødboller, men hurtigt også laks og kylling

Liva fik havregrød til morgenmad, øllebrød til frokost og kartoffel/grønsags mos med kød til aften.. og 1-2 mellem måltider hvis hun havde lyst!

Ja og nu er hun snart 11 mdr - puha som tiden flyver...!!

Anmeld

2. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke på godt og vel 8 mdr. får 3 hovedmåltider - morgen, middag og aften.

Om morgenen får hun øllebrød med en hel frugt i som jeg har most. Til middag får hun en hel rugbrød (minus kanterne) med enten leverposteg, torskerogn eller makrel - og til aften får hun det vi andre får... Kartofler, ris, svinekød, oksekød, fisk osv.

Vi startede med svinekød herhjemme - moste frikadeller... det faldt i RIGTIG god jord  Men det gør ALT hvad der kan spises efterhånden!

Udover disse måltider får hun 2 flasker modermælkserst. om dagen a' 270 ml. også slutter vi dagen af med en flaske vælling på 270 ml.

Anmeld

2. marts 2011

CHD

Min søn på 7,5 mdr. begyndte så småt at få kød da han blev 6 mdr. Dog i små mængder pga. indholdet af protein.

Lige nu ser madplanen ca. sådan her ud:

Morgen: 1 dl. havregrød m. frugtmos, vand eller MME af glas.

Formiddag: ½ avocado most og vand af kop.

Frokost: Bondebrød med smørbart pålæg. Han spiser mellem ½ og 1 hel skive. Sødmælk af glas.

Eftermiddag: frugt, grød eller en skorpe. Vand i glas.

Aftensmad: 1½-2 dl. af det vi får at spise.

Herudover får han en flaske på 100-150 ml. MME inden hans formidagslur, en flaske på ca. 150 ml. MME kl. 19 når han skal i seng, og en drømmeflaske på 150 ml. MME når vi går i seng.

Selvom han spiser godt og er meget glad for mad, er han en lille dreng på 68 cm og knap 7 kg., men alle børn er jo forskellige og så længe han er glad og trives....

Anmeld

2. marts 2011

XXSS

Freya er 7½ måned.

Hun får en tallerken havregrød med sødmælk og smør om morgenen, 2-3 dl

Til formiddag får hun enten hjemmelavet kartoffelmos/havregrød eller rugbrød. Hun spiser næsten en helt tallerken altså de 3 dl ca og af rugbrød mellem ½-1

Eftermiddag der laver jeg enten noget spaghetti og kødsovs, som jeg finthakker i blenderen og der kan hun spise en hel børnetallerken.

Så får hun nogle pærerhapsere, agurkehapsere

Aftensmad - det samme som os andre og ca. en tallerken (ikeas børnetallerken de store)

Nogle gange får hun en snack inden hun skal sove, det er ikke altid.

Hun har aldrig fået flaske, det har ikke været en mulighed, da hun vitterligt ikke ville spise af sutteflasken.

Men det skal også siges, at hun har en meget meget god appetit, storesøster på 2 år og et par måneder spiser ikke nær så meget morgenmad og aftensmad som Freya gør, det kan også ses på vægten.

Prøv dig frem mhs. til kødet - evt. det samme en gang hver dag i en uges tid og så prøv noget andet hen ad vejen.

her er der ingen problemer, men jeg ved, at mødregruppebørnene ikke har kunnet spise i samme omfang, da de har fået flaske - Freya har bedre kunne klare det mere grove mad, eftersom hun siden hun var 4½ måned har fået grød.

Anmeld

2. marts 2011

Vial

Tak for alle jeres svar.

Jeg sidder her og tænker, at de simpelthen bliver sultet mine børn!! Altså de får jo slet ikke nær så meget og varieret som jeres børn. Nu er de født en måned for tidligt og korrigeret alder er 5½ måned. Ved ikke om man skal tage højde for det?

Jeg tror, at jeg må have fat i min (ubehjælpsomme) SP'er. Så må hun altså lige komme ind i kampen. Synes det her er lidt svært. Mine børn er jo kæmpe store - dvs. ved jo ikke om de har tabt sig.

Anmeld

2. marts 2011

XXSS

KaMa skriver:

Tak for alle jeres svar.

Jeg sidder her og tænker, at de simpelthen bliver sultet mine børn!! Altså de får jo slet ikke nær så meget og varieret som jeres børn. Nu er de født en måned for tidligt og korrigeret alder er 5½ måned. Ved ikke om man skal tage højde for det?

Jeg tror, at jeg må have fat i min (ubehjælpsomme) SP'er. Så må hun altså lige komme ind i kampen. Synes det her er lidt svært. Mine børn er jo kæmpe store - dvs. ved jo ikke om de har tabt sig.

Hvis de ikke udtrykker sult bør du jo ikke være nervøs. De ser ikke ud til at sulte 

Anmeld

2. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Tanja78 skriver:

Hvis de ikke udtrykker sult bør du jo ikke være nervøs. De ser ikke ud til at sulte 

Lige mine ord

Anmeld

2. marts 2011

Anne85

Nynne er 7 1/2 måned og herhjemme ser madplanen pt sådan ud:

Morgenmad (ved 7.30 tiden): øllebrød

inden formiddagslur (ved 9.30 tiden): mme - nogle gange drikker hun hele flasken, andre gange kun 10-20 ml

Frokost: her er vi LIGE begyndt på rugbrød, men det går faktisk super godt - laver dog altid lidt grød også hvis hun nu ikke spiser nok rugbrød til at mætte

inden middaslur  (ved  tiden) - flaske - og samme show som om formiddagen

Eftermiddag: Bolle med humus, smørost, smør eller lignende - lidt frugtmos - eller lidt grød. Idag fik hun avocado most med æble og yoghurt, det var et HIT

Aften: grønsager med kød - indtil videre har vi kun prøvet kødboller af svinekød/ kalv og flæsk, fisk og kylling

Inden hun puttes 250-300 ml vælling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.