Freya er 7½ måned.
Hun får en tallerken havregrød med sødmælk og smør om morgenen, 2-3 dl
Til formiddag får hun enten hjemmelavet kartoffelmos/havregrød eller rugbrød. Hun spiser næsten en helt tallerken altså de 3 dl ca og af rugbrød mellem ½-1
Eftermiddag der laver jeg enten noget spaghetti og kødsovs, som jeg finthakker i blenderen og der kan hun spise en hel børnetallerken.
Så får hun nogle pærerhapsere, agurkehapsere
Aftensmad - det samme som os andre og ca. en tallerken (ikeas børnetallerken de store)
Nogle gange får hun en snack inden hun skal sove, det er ikke altid.
Hun har aldrig fået flaske, det har ikke været en mulighed, da hun vitterligt ikke ville spise af sutteflasken.
Men det skal også siges, at hun har en meget meget god appetit, storesøster på 2 år og et par måneder spiser ikke nær så meget morgenmad og aftensmad som Freya gør, det kan også ses på vægten.
Prøv dig frem mhs. til kødet - evt. det samme en gang hver dag i en uges tid og så prøv noget andet hen ad vejen.
her er der ingen problemer, men jeg ved, at mødregruppebørnene ikke har kunnet spise i samme omfang, da de har fået flaske - Freya har bedre kunne klare det mere grove mad, eftersom hun siden hun var 4½ måned har fået grød.
Anmeld