Åh hvor kan jeg bare huske al den usikkerhed fra da Thias kom til verden! Det er en hård periode for de allerfleste, fordi man er helt grøn og pludselig står med et kæmpe ansvar og føler at man ingenting ved - man har læst en masse, men man har ikke prøvet at stå i situationen før.
Men du skal vide, at du garanteret gør det rigtig rigtig godt!!
Jeg er sikker på, at det er meget normalt at de græder meget de første dage. Der er sket en masse stressende for batnet også og så er der ikke så meget mælk til at mætte barnet før det er løbet ordentligt til. Og så er der jo nogle børn, som får kolik (men det behøver det altså slet ikke at være fordi hun græder meget nu).
Det bedste råd jeg overhovedet kan give dig, er at stole på din egen intuition og på, at du gør det godt nok! OG at du skal springe over hvor gærdet er lavest alle de steder på kan.
Jeg brugte ammebrikker (dem du også har brugt fra apoteket nu) i de første mange måneder, og selvom alle frarådede mig det pga. risikoen for mindre mælkeproduktion, så har jeg hele tiden haft enormt meget mælk, og min dreng ville gerne tage brystet uden brikker, da jeg besluttede at nu var det tid til det. Jeg havde simpelthen for ondt uden brikker i starten, og har også så store bryster, at hans næse blev mast (brikkerne gør at barnets hoved kommer lidt mere ud fra kroppen) og mine brystvorter var ikke nemme for ham at få ordentligt fat på.
Held og lykke med det - og tøv ikke med at kontakte hospital eller sundhedsplejerske med alle dine spørgsmål 
Tillykke med bebsen

Anmeld