græder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Mka

Hej piger.. Hjælp !!

Jeg har en dejlig datter, hun græder bare næsten hele tiden.

Jeg kan sagtens stoppe hendes gråd, men hun starter bare hurtigt igen. Man skal gå rundt med hende før hun er afslappet.

Igår løb min mælk rigtig til så jeg har bare kæmpe udspilet bryster, så hun har ikke kunne sutte sig fast, så vi tog på apoteket og købte sådan nogle plastik brystvorter så hun kunne få fat. Vi tænkte at det var derfor hun var tosset, og ja det har hjulpet en hel del. Men har i nogle ider til hvordan man bare kan ligge hende i 10 min uden hun vågner, eller hvad der kan gøre at hun er ked.

Skal siges at igår nat lavede hun meget prut, og idag har hun ikke lavet andet end at tisse en tår.

Man er så bange for hun har ondt eller ikke får nok mad. Min Sp sagde igår at babyer ikke rigtig får dårlig mave.

Det er så forfærdeligt når man føler sig magtesløs.. Eller er det bare meget normalt at babyer er sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Lolli

Jeg ville ikke smutte uden lige at skrive når nu der ikke er nogle der har svaret dig.  Ved min første fik jeg at vide oppe på barselsgangen, at de godt kunne blive lidt urolige den/de dage hvor mælken løber til.

Men ellers så ja, mange babyer har brug for en masse tryghed og vil helst hænge på mor hele tiden. Der er jo så rart og velkendt.  

Anmeld

2. marts 2011

Ansemusen

Åh hvor kan jeg bare huske al den usikkerhed fra da Thias kom til verden! Det er en hård periode for de allerfleste, fordi man er helt grøn og pludselig står med et kæmpe ansvar og føler at man ingenting ved - man har læst en masse, men man har ikke prøvet at stå i situationen før.

Men du skal vide, at du garanteret gør det rigtig rigtig godt!!

Jeg er sikker på, at det er meget normalt at de græder meget de første dage. Der er sket en masse stressende for batnet også og så er der ikke så meget mælk til at mætte barnet før det er løbet ordentligt til. Og så er der jo nogle børn, som får kolik (men det behøver det altså slet ikke at være fordi hun græder meget nu).

Det bedste råd jeg overhovedet kan give dig, er at stole på din egen intuition og på, at du gør det godt nok! OG at du skal springe over hvor gærdet er lavest alle de steder på kan.
Jeg brugte ammebrikker (dem du også har brugt fra apoteket nu) i de første mange måneder, og selvom alle frarådede mig det pga. risikoen for mindre mælkeproduktion, så har jeg hele tiden haft enormt meget mælk, og min dreng ville gerne tage brystet uden brikker, da jeg besluttede at nu var det tid til det. Jeg havde simpelthen for ondt uden brikker i starten, og har også så store bryster, at hans næse blev mast (brikkerne gør at barnets hoved kommer lidt mere ud fra kroppen) og mine brystvorter var ikke nemme for ham at få ordentligt fat på.

Held og lykke med det - og tøv ikke med at kontakte hospital eller sundhedsplejerske med alle dine spørgsmål

Tillykke med bebsen  

Anmeld

2. marts 2011

Mka

Lolli skriver:

Jeg ville ikke smutte uden lige at skrive når nu der ikke er nogle der har svaret dig.  Ved min første fik jeg at vide oppe på barselsgangen, at de godt kunne blive lidt urolige den/de dage hvor mælken løber til.

Men ellers så ja, mange babyer har brug for en masse tryghed og vil helst hænge på mor hele tiden. Der er jo så rart og velkendt.  

Det var dejligt at høre mange tak..

Anmeld

2. marts 2011

Mka

Ansemusen skriver:

Åh hvor kan jeg bare huske al den usikkerhed fra da Thias kom til verden! Det er en hård periode for de allerfleste, fordi man er helt grøn og pludselig står med et kæmpe ansvar og føler at man ingenting ved - man har læst en masse, men man har ikke prøvet at stå i situationen før.

Men du skal vide, at du garanteret gør det rigtig rigtig godt!!

Jeg er sikker på, at det er meget normalt at de græder meget de første dage. Der er sket en masse stressende for batnet også og så er der ikke så meget mælk til at mætte barnet før det er løbet ordentligt til. Og så er der jo nogle børn, som får kolik (men det behøver det altså slet ikke at være fordi hun græder meget nu).

Det bedste råd jeg overhovedet kan give dig, er at stole på din egen intuition og på, at du gør det godt nok! OG at du skal springe over hvor gærdet er lavest alle de steder på kan.
Jeg brugte ammebrikker (dem du også har brugt fra apoteket nu) i de første mange måneder, og selvom alle frarådede mig det pga. risikoen for mindre mælkeproduktion, så har jeg hele tiden haft enormt meget mælk, og min dreng ville gerne tage brystet uden brikker, da jeg besluttede at nu var det tid til det. Jeg havde simpelthen for ondt uden brikker i starten, og har også så store bryster, at hans næse blev mast (brikkerne gør at barnets hoved kommer lidt mere ud fra kroppen) og mine brystvorter var ikke nemme for ham at få ordentligt fat på.

Held og lykke med det - og tøv ikke med at kontakte hospital eller sundhedsplejerske med alle dine spørgsmål

Tillykke med bebsen  

Tak for din opbakning Ja min mælk løb først rigtig til igår, og det var også der hun blev urolig, så jeg håber der er noget om snakken.

Ja man er jo fuldstændig grøn, og man vil jo bare gøre alt for ens dejlige barn.

Jeg tænkte bare på at hun skulle have noget at spise, så jeg har slet ikke undersøgt at det kunne nedsætte mælkeproduktionen, men jeg vil sige at der løber masser af mælk ud hele tiden. (bare hun får noget mad tænker jeg )

Anmeld

3. marts 2011

Ansemusen

Det er også det vigtigste  Og du skal bare lægge mærke til om du begynder ikke at have mælk nok. Det sker som regel i løbet af nogle uger, hvis brikkerne har den påvirkning på en. Men havde de jo så ikke på mig overhovedet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.