del jeres rim og ramser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.469 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

2721

Tænkte på om i ikke havde lyst til at dele jeres, rim, ramser og sanglege m. m. Da jeg godt kunne bruge lidt inspiration, de må gerne passe til et barn på 8 mdr eller deromkring

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Maja88

Puslingen skriver:

Tænkte på om i ikke havde lyst til at dele jeres, rim, ramser og sanglege m. m. Da jeg godt kunne bruge lidt inspiration, de må gerne passe til et barn på 8 mdr eller deromkring

Tak

har en del sanglege men er svært med melodien jo

Anmeld

2. marts 2011

2721

Maja88 skriver:

har en del sanglege men er svært med melodien jo

Ja, det er self rigtig nok.
Men ville du prøvet skrive dem alligevel?

Anmeld

2. marts 2011

mor_sabina

Nede i fru hansens kælder kan an købe frikadeller når man køber margarine må man ikke stå og grine (synges højt med rasleæg) når man køber æg må man ikke lave skæg (hviskes)....... (pause) lave skæg(siges højt og ægget rystes.)

hvem er det der banker det er peter anker hvem er det der lukker op det er peter sukkertop hvem er det der kommer ind det er peter pølseskind hvem er det der går igen det r peter skammelsen. (synges med rasleæg eller brug to pinde som laves som et anker, en top på hovedet, en lang næse og et overskæg)

Josef tømred dagen lang (klap foran barnet), hamred her (klap på barnets ene hånd) hamred der (klap på den anden), mange søm sku slåes i og det i al slags vejr, nogen gange var der sol mmmmm(ae barnet), nogle gangle var der blæst (schhh hen over barnet), nogle gange var det regn smask smask (dryp på barnet) josef sagde tak til Gud: tak for dejligt vejr (tag fat i barnets hænder).

Ellers er halfdan rasmussens abc måske en mulighed

Anmeld

2. marts 2011

Maja88

man sidder med banet på skødet...

ridder ranke...: og synger: Kild mig og kald mig de kørte en tur.. kild mig og kald mig de kørte en tur.. så faldt mig kald mig af... hvem var så til bag'??? KILD MIG... NANANANANANANANNANANANANANAN mens man kilder barnet

og det samme kan laves med kys mig og kas mig.. hvor kas mig falder af

Anmeld

2. marts 2011

TbCp

Vippe vippe vippe (vip med fødderne)
Nikke nikke nikke (nik med hovedet)
Vinke her (vink med den ene hånd)
og vinke der (vink med den anden hånd)
Hoved skuldrer mave tæer (rør, hovedet, skuldrene, maven, tæerne)
(tag om en tå af gangen) Storetå, Abildgrå, Nille og Nalle og lillebitte Paaaalleeeee...

Jeg har en del fagte sange jeg bruger med dagplejeungerne men det er ikke på kendte melodier så du får nok ikke så meget ud af at jeg skriver dem

Anmeld

2. marts 2011

TbCp

Barnet sidder på dine ben

(siges langsomt mens barnet "ridder/hopper" på dine ben, vip et ben af gangen)
Først kommer bondemanden riddende i trip, i trap, i trip, i trap

(siges lidt hurtigere og barnet "rider" lidt hurtigere med begge dine ben samtidig)
Så kommer herremanden ridende i trip, i trap, i trip, i trap

(siges hurtigere og barnet "rider" i fuld galop)
Og så kommer bondedrengen riddende GALOPPE GALOPPE GALOPPE GALOPPE...

Anmeld

2. marts 2011

2721

mor_sabina skriver:

Nede i fru hansens kælder kan an købe frikadeller når man køber margarine må man ikke stå og grine (synges højt med rasleæg) når man køber æg må man ikke lave skæg (hviskes)....... (pause) lave skæg(siges højt og ægget rystes.)

hvem er det der banker det er peter anker hvem er det der lukker op det er peter sukkertop hvem er det der kommer ind det er peter pølseskind hvem er det der går igen det r peter skammelsen. (synges med rasleæg eller brug to pinde som laves som et anker, en top på hovedet, en lang næse og et overskæg)

Josef tømred dagen lang (klap foran barnet), hamred her (klap på barnets ene hånd) hamred der (klap på den anden), mange søm sku slåes i og det i al slags vejr, nogen gange var der sol mmmmm(ae barnet), nogle gangle var der blæst (schhh hen over barnet), nogle gange var det regn smask smask (dryp på barnet) josef sagde tak til Gud: tak for dejligt vejr (tag fat i barnets hænder).

Ellers er halfdan rasmussens abc måske en mulighed

Tak
Dem vil jeg klart prøve

Anmeld

2. marts 2011

AnneBJ

Melodi: Tingelingelater

Her er højre
(højre hånd frem)  

Her er venstre
(venstre hånd frem)  

Her er maven stor og rund
 (køre hånden rundt på maven)  

Her er hoved hvor du finder
øjne ører næse mund 
(Peger på øjne, ører, næsen og munden) 

Omme bagpå sidder ryggen
 (mærker ryggen med hænderne) 

Og hvor ryggen den er slut
sidder jo den lille numse 
(trækker hænderne ned til numsen)  
Som kan slå en ordentlig PRUT 

Anmeld

2. marts 2011

muzen

til lidt større børn der kan holde hovedet selv

barnet sidder på skødet af dig

stor ure siger tik tak tik tak: langesom fra side til side og min søn er helt nede og ligge vandret

mindre ure siger tik tak tik tak: lidt hurtiger

små bitte uger siger tik tak tik tak: og hurtig her sætter jeg armene ind under barnets arm også holder jeg hovedet med mine hænder mens jeg gør det.

min søn på 2,3 elsker den her og kan slet ikke få nok hvis jeg laver den. sommtider kommer han og siger moar tik tak.

kan også laves med mindre børn bare ikke helt så voldsomt som man kan med et 2 årsige barn.

den er godt for motorikken da de kommer helt ud i yderne punkterne hvor labyrintsansen virkelig bliver sat på en prøve :-)

god fornøjlse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.