Eksperthjælp: overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Lena Bæk-Madsen

"overvægtig "

Hej Lena.

Jeg er 19 år, jeg vejer ca 125 kg og er 165 cm, og vil MEGET gerne tabe mig.

Men jeg har så svært ved at komme igang og når jeg endelig starter går jeg hurtigt i stå igen. Jeg er meldt til ved de danske vægt konsulenter men der kommer jeg kun og bliver vejet og får et skeme man ikk forstår og nogle bøger som man skal købe alt muligt dyrt til for at kunne lave de opskrifter, jeg ved godt det er dyre og leve sundt og får 3500 om måneden og 2300 går til hus leje. Min kæreste og mig vil gerne have et  barn om nogle år og vil gerne giftes men jeg vil også gerne først have et selvværd og en krop jeg er glad for, for hader min krop over alt på jorden og det går også ud over vores samliv da jeg har tendens til at sige :"hvorfor finder han ikke en anden der er tynd og flot og som ikk er på størrelse med en flodhest?" Og det er svært for mig at forstå. Så leder efter en der kan hjælpe mig og kan ikke blive henvist til diætist gennem lægen og har ikke råd til en selv.

så kan du hjælpe?

Hilsen 

Den overvægtige.

Lenas svar

Kære "overvægtige"

Det lyder som om du har brug for en støtte og support til at komme videre, det kan være rigtig svært at overskue selv og som du selv skriver så koster det penege hvis du skal have hjælp til det.

Mentalt synes jeg du skal prøve at vende billedet lidt og prøve at tænke på posetiv motivation frem for negativ motion.

Så istedet for at sige du vl væk fra en krop du ikke kan lide (negativt) skal du prøve at forstille dig hvordan du gerne vil se ud og tænke på at du gerne vil nå derhen (posetivt)

Man falder ofte hurtigere i hvis motivationen er negativ.

Så start morgenen med at fortælle dig selv at du er glad for dig selv og at du glæder dig til at din krop bliver som du gerne vil have den. Lad være med at sætte urealistiske mål op.

Prøv at lade være med at fokuserer så meget på vægten men mere hvad du ser i spejlet og hvordan du føler dig. Giv dig selv noget kærlighed og tro på din kæreste synes du er dejlig (i skal have barn sammen og giftes ;-))

Du bliver også nød til at handle, men måske du skal tage det i små tempo, så er risikoen for at du falder helt tilbage ikke så stor.

Start med at få;

1. Indført morgenmaden hver dag i form af proteiner og grønt og ikke en masse kulhydrater

ex. scrambleg med spinat, gurkemeje og peber, omelet med grønt, spejlæg med et nip cayennepeber og gurkemeje samt lidt dampet broccoli, et par skiver røget laks med frisk ingefær og 1/2 avocado.

2. Når den sidder på plads skal du begynde at spise hver 3. time. dvs en lille snack;

1/2 avocado, 2 gulerødder med tahin eller 5 mandler, lidt asparges med parmaskinke, grøntsagsstænger med humus, lidt sukkerærter med valnødder, 1 æble med 5 mandler.

3. Frokost med en masse grønt, lidt protein og lidt gode fedtsyrer.

Prøv at undgå slik, kager, chips, sodavand (bland evt selv øko saftevand med danskvand)

skær ned på brød, grød, pasta, ris osv 

Du kan hente inspiration på total-sundhed siden på facebook, hvor jeg tit lægger opskrifter ud med billige råvarer ;-)

Og så er det vigtigt at du laver noget motion. Start evt. med at gå 1/2 time dagligt :-)

Håber det kan hjælpe lidt.

De bedste hilsner

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

marianneft

Hej Lena.

Tusind tak. det lyder bare dejligt, men er det måske noget vi kan fortsætte med at skrive eller hvad?

Hilsen den overvægtige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.