putte ritual tvillinger til natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

lykkeas

Søger gode putte ritualer til tvillinger..... til formiddag, middag og eftermiddag går det super. de får grød, lidt bryst og så falder de i søvn når jeg putter dem i barnevognen uden så meget kørerig, kun vuggen med vognen, men men men om aften når de har fået grønsagsmos og gjort nat klar er den eneste måde jeg kan få dem til at sove på at amme dem i min egen seng.

Har prøvet at amme dem og så ligge dem i deres seng, hvor jeg putter dem og siger godnat, men der går 10-15 min så græder de.

Hvad gør I med jeres?????

De er 6 mdr og ligger sammen i kravlegård og sover

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Fru'Rugaard

Ligger de i kravlegården og sover?
De "skal" da have hver deres seng?
Tror måske bare at de skal vænnes af med at falde i søvn hos dig

Anmeld

3. marts 2011

hyskystar

De har måske fået en vane med enten at skal vippes i søvn ellers ammes i søvn.. måske de os vækker hinanden og derfor skal have hver deres seng

Anmeld

3. marts 2011

heidi30

lykkeas skriver:

Søger gode putte ritualer til tvillinger..... til formiddag, middag og eftermiddag går det super. de får grød, lidt bryst og så falder de i søvn når jeg putter dem i barnevognen uden så meget kørerig, kun vuggen med vognen, men men men om aften når de har fået grønsagsmos og gjort nat klar er den eneste måde jeg kan få dem til at sove på at amme dem i min egen seng.

Har prøvet at amme dem og så ligge dem i deres seng, hvor jeg putter dem og siger godnat, men der går 10-15 min så græder de.

Hvad gør I med jeres?????

De er 6 mdr og ligger sammen i kravlegård og sover

Hej,

jeg har ingen erfaringer med tvillinger, men mon ikke du skal prøve samme ritualer som du ville gøre hvis der kun var én.

Vi gør det samme hver aften; aftensmad, i bad eller vaskes, børste tænder, nattøj på, hygge lidt i stuen, får lidt mælk oppe på hans værelse, synger en sang, siger godnat, kys og i seng. Han er 6 mdr.

De fleste aftener, falder han hurtigt i søvn. Men han er ved at få tænder og tror de driller ham lidt, så de sidste par dage har det taget lidt længere tid.

Men jeg undre mig lidt over at de sover i deres kralvegård? Hvad med om du får en seng til dem hver og prøver at putte dem på samme måde hver aften i deres seng.

Held og lykke med det 

Anmeld

3. marts 2011

Janni85

Mine drenge har aldrig kunne sove i samme seng. Helt fra de var 3 uger har de sover hvert for sig, da de ellers fik vækket hinanden. Måske er dine nået dertil nu?

Men da mine var 6 mdr. Spiste vi dem af med grød/mos til aftensmad, så et dejligt langt bad og derefter lidt hygge på sofaen med mor og far, så de kunne "falde ned". Der læste vi en bog og sang en lille sang. Så fik de en flaske og så puttede vi dem i et helt mørkt rum (de er altid blevet puttet i et mørkt rum da de var små), så sagde vi nat nat gav dem et kys og gik ud af rummet. Nogen gange skulle vi ind et par gange og give sut og andre gange ikke.

Tror måske bare at du skal lave dit eget putte ritual som passer til jer, og så følge det hver dag, så de ikke er i tvivl om at nu skal de i seng og sove. Du skriver at du har prøvet at amme dem og så ligge dem op i sengen, og så græder de efter 10-15 min. Måske er det der du skal gå ind og give dem sutten, sige nat nat og gå ud igen. Og igen, igen, igen til de falder i søvn. Det er sindsygt hårdt, men det virkede her da vores ikke ville falde i søvn i deres senge, men i armene på os.

Håber at du finder på noget som virker for jer

Anmeld

3. marts 2011

lykkeas

Desværre bruger de ikke sut. og vil overhoved ikke have flaske. Total brystbebser.

Ang fælles seng har de faktisk sovet fint sammen i den og sover også fint sammen i den om natten. Det er en stor kravlegård med specielsyet madras til.

Det er faktisk kun putte ritualet til om aften der er et problem og det handler jo nok om som I skriver at man må bide i det sure æble og gå frem og tilbage og sige godnat.

Vi burde nok også overveje 2 senge

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

Fru'Rugaard skriver:

Ligger de i kravlegården og sover?
De "skal" da have hver deres seng?
Tror måske bare at de skal vænnes af med at falde i søvn hos dig

Ja det gør mange tvillinger :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.