Så er Claras søvnballade igang igen. Synes det ene søvn problem afløser det andet.
Clara sover 1 gang om dagen til middag omkring 2-2,5 time.
Hun bliver lagt ca 19-19.30 og hun er dødtræt og falder i søvn med det samme, så ingen problemer der.
Midt på natten vågner Clara og er frisk efter 7-8 timers søvn.
Da jeg arbejder og står op kl. 5 magter jeg ikke at skulle tide i 1-1,5 time ved hendes seng om natten. Hun kommer da med ind i vores seng. hun vender og drejer sig og mosler rundt i 1 times tid og sover så til imellem 6-7. Hun spiser godt hele døgnet. Jeg søger for hun er godt fodret af til natten.
Sidst hun havde denne fase om natten i efteråret varede det i 2 måneder. i vinter var det om aftenen efter ca 2-3 timer hun lavede ballade.
Hvorfor laver hun så meget ballade om natten altid ??
Aner ikke hvad jeg gør galt. Har prøvet både at give flaske eller bare lidt væske, hjælper ikke.
Jeg snakker ikke til hende om natten, men viser at man altså skal sove og hun elsker at ligge og holde mig i hånden midt på natten ( startede efter en ordenlig omgang sygdom.) Men at hun så ikke falder i søvn igen fatter jeg ikke.
I efteråret var jeg stadig på barsel, så der sad jeg ved hendes seng i 1 time hver nat og lagde hende ned hver gang hun ville op. har også prøvet at vugge hende( give tryghed), så snakker hun bare og putter sig ind til mig, men sover først igen efter en time. Går jeg fra hende skriger hun og græder.
Er det måske sådan en konstant udviklingsfase i hendes hjerne som kun kan komme ud om natten eller hvad dælan er der galt. hun har perioder på 2-4 uger hvor der intet er, og så starter søvnroderiet igen. Har læst alle de der bøger, godnat, sov godt osv. Men ungen har sovet i 7-8 timer, som om hun er frisk, hmmm.
Nogen der oplever det samme er lign ??
Gode råd modtages med kyshånd, og tak fordi du læste med.
Maise