Arrrrgh nu igen - HJÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Maise

Så er Claras søvnballade igang igen. Synes det ene søvn problem afløser det andet.

Clara sover 1 gang om dagen til middag omkring 2-2,5 time.

Hun bliver lagt ca 19-19.30 og hun er dødtræt og falder i søvn med det samme, så ingen problemer der.

Midt på natten vågner Clara og er frisk efter 7-8 timers søvn.

Da jeg arbejder og står op kl. 5 magter jeg ikke at skulle tide i 1-1,5 time ved hendes seng om natten. Hun kommer da med ind i vores seng. hun vender og drejer sig og mosler rundt i 1 times tid og sover så til imellem 6-7. Hun spiser godt hele døgnet. Jeg søger for hun er godt fodret af til natten.

Sidst hun havde denne fase om natten i efteråret varede det i 2 måneder. i vinter var det om aftenen efter ca 2-3 timer hun lavede ballade.

Hvorfor laver hun så meget ballade om natten altid ??

Aner ikke hvad jeg gør galt. Har prøvet både at give flaske eller bare lidt væske, hjælper ikke.

Jeg snakker ikke til hende om natten, men viser at man altså skal sove og hun elsker at ligge og holde mig i hånden midt på natten ( startede efter en ordenlig omgang sygdom.) Men at hun så ikke falder i søvn igen fatter jeg ikke.

I efteråret var jeg stadig på barsel, så der sad jeg ved hendes seng i 1 time hver nat og lagde hende ned hver gang hun ville op. har også prøvet at vugge hende( give tryghed), så snakker hun bare og putter sig ind til mig, men sover først igen efter en time. Går jeg fra hende skriger hun og græder.

Er det måske sådan en konstant udviklingsfase i hendes hjerne som kun kan komme ud om natten eller hvad dælan er der galt. hun har perioder på 2-4 uger hvor der intet er, og så starter søvnroderiet igen. Har læst alle de der bøger, godnat, sov godt osv. Men ungen har sovet i 7-8 timer, som om hun er frisk, hmmm.

Nogen der oplever det samme er lign ??

Gode råd modtages med kyshånd, og tak fordi du læste med.

Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Maise

hilfe - zzzzzzzzzzzzz er bare sååå træt.

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Har desværre ikke nogle gode råd, men opper den lige for dig igen

Anmeld

1. marts 2011

jannebjerre

Maise skriver:

Så er Claras søvnballade igang igen. Synes det ene søvn problem afløser det andet.

Clara sover 1 gang om dagen til middag omkring 2-2,5 time.

Hun bliver lagt ca 19-19.30 og hun er dødtræt og falder i søvn med det samme, så ingen problemer der.

Midt på natten vågner Clara og er frisk efter 7-8 timers søvn.

Da jeg arbejder og står op kl. 5 magter jeg ikke at skulle tide i 1-1,5 time ved hendes seng om natten. Hun kommer da med ind i vores seng. hun vender og drejer sig og mosler rundt i 1 times tid og sover så til imellem 6-7. Hun spiser godt hele døgnet. Jeg søger for hun er godt fodret af til natten.

Sidst hun havde denne fase om natten i efteråret varede det i 2 måneder. i vinter var det om aftenen efter ca 2-3 timer hun lavede ballade.

Hvorfor laver hun så meget ballade om natten altid ??

Aner ikke hvad jeg gør galt. Har prøvet både at give flaske eller bare lidt væske, hjælper ikke.

Jeg snakker ikke til hende om natten, men viser at man altså skal sove og hun elsker at ligge og holde mig i hånden midt på natten ( startede efter en ordenlig omgang sygdom.) Men at hun så ikke falder i søvn igen fatter jeg ikke.

I efteråret var jeg stadig på barsel, så der sad jeg ved hendes seng i 1 time hver nat og lagde hende ned hver gang hun ville op. har også prøvet at vugge hende( give tryghed), så snakker hun bare og putter sig ind til mig, men sover først igen efter en time. Går jeg fra hende skriger hun og græder.

Er det måske sådan en konstant udviklingsfase i hendes hjerne som kun kan komme ud om natten eller hvad dælan er der galt. hun har perioder på 2-4 uger hvor der intet er, og så starter søvnroderiet igen. Har læst alle de der bøger, godnat, sov godt osv. Men ungen har sovet i 7-8 timer, som om hun er frisk, hmmm.

Nogen der oplever det samme er lign ??

Gode råd modtages med kyshånd, og tak fordi du læste med.

Maise

Undskyld jeg siger det : Men hun gør det fordi hun få lov!
Det gælder om at tage kampen op og vise hende at mor bestemmer og når vi sover så sover vi, ellers vil hun blive ved med det ballade til hun er stor
Jeg vil gerne hjælpe dig, men der er mange der sys det er ih og åh så synd, men i virkeligheden gør man børnene og sig selv en kæmpe tjeneste ved at lave klarer linjer fra starten af.
Janne

Anmeld

1. marts 2011

Maise

jannebjerre skriver:

Undskyld jeg siger det : Men hun gør det fordi hun få lov!
Det gælder om at tage kampen op og vise hende at mor bestemmer og når vi sover så sover vi, ellers vil hun blive ved med det ballade til hun er stor
Jeg vil gerne hjælpe dig, men der er mange der sys det er ih og åh så synd, men i virkeligheden gør man børnene og sig selv en kæmpe tjeneste ved at lave klarer linjer fra starten af.
Janne

ok men hvad skal jeg så gøre for at få hende til at sove igennem?? hvad ville du gøre?? Tager med glæde kampen op en gang for alle. for nu gider jeg ikke mere.

Det mærkelige er at da de gange hun er syg, som er ca hver 3 uge i en hel uge af gangen siden slut november, så sover hun igennem i egen seng, jeg skal selvfølgelig ind og sive sut og putte hende, men hun sover i egen seng.

og starks hun er frisk igen vågner hun midt på natten. Men som sagt så selvom jeg gør det klllart aat hun skal ligge i egen seng, så er hun vågen i en 1 times tid, er glad og snakker. hvad gør jeg ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.