hjælp efter hård fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2011

Anonym trådstarter

Vi havde en meget hård start, da vi have lang indlæggelse, bla pga hårdt og langt fødselsforløb, og derefter pga den lilles for tidlige fødsel. Jeg kan mærke jeg har brug for at få det snakket igennem, og overvejer meget at høre lægen ad om man kan blive henvist til psykologbehandling, dvs henvisning hvor man betaler delvist, og maks får 12 timer. Jeg føler ikke det hindrer på nogen måde pasning af vores barn, og fået ros af sundhedsplejersken.

Jeg er dog meget i tvivl om man overhovedet på det grundlag kan få hjælp til psykolog, men er også enormt bange for om de så pga Dette vil fjerne vores guldklump fra os En bekendt, er nemlig pt ude i at hun måske får fjernet sit barn fra hjemmet, da hun er psykisk syg, så frygter jo hvad det vil gøre, hvis man spørger efter at få nogle timer hos en psykolog til at bearbejde det hårde fødselsforløb. Er mest fordi jeg vil undgå det udvikler sig, men også i forhold til næste gang vi skal være forældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Seker

Vi havde en meget hård start, da vi have lang indlæggelse, bla pga hårdt og langt fødselsforløb, og derefter pga den lilles for tidlige fødsel. Jeg kan mærke jeg har brug for at få det snakket igennem, og overvejer meget at høre lægen ad om man kan blive henvist til psykologbehandling, dvs henvisning hvor man betaler delvist, og maks får 12 timer. Jeg føler ikke det hindrer på nogen måde pasning af vores barn, og fået ros af sundhedsplejersken.

Jeg er dog meget i tvivl om man overhovedet på det grundlag kan få hjælp til psykolog, men er også enormt bange for om de så pga Dette vil fjerne vores guldklump fra os En bekendt, er nemlig pt ude i at hun måske får fjernet sit barn fra hjemmet, da hun er psykisk syg, så frygter jo hvad det vil gøre, hvis man spørger efter at få nogle timer hos en psykolog til at bearbejde det hårde fødselsforløb. Er mest fordi jeg vil undgå det udvikler sig, men også i forhold til næste gang vi skal være forældre.

Der er overhovedet ingen der vil kigge mærkeligt på, at du beder om psykolog hjælp til at bearbejde et hårdt fødsels forløb..  Har selv fået psykolog hjælp, da vi fandt ud af vores datter skulle opereres, og kommunen har slet ikke henvendt sig til os..

Så for dit barns skyld synes jeg du skal få det snakket igennem så du kan komme videre og nyde livet som mor:-)

Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Seker skriver:

Der er overhovedet ingen der vil kigge mærkeligt på, at du beder om psykolog hjælp til at bearbejde et hårdt fødsels forløb..  Har selv fået psykolog hjælp, da vi fandt ud af vores datter skulle opereres, og kommunen har slet ikke henvendt sig til os..

Så for dit barns skyld synes jeg du skal få det snakket igennem så du kan komme videre og nyde livet som mor:-)

Håber det kunne hjælpe lidt

tusind tak for svar. Fik du lov til at få psykolog timer gennem egen læge ?

Anmeld

28. februar 2011

Seker

Anonym skriver:

tusind tak for svar. Fik du lov til at få psykolog timer gennem egen læge ?

Det var så lidt:-)

Vi fik det gennem en socialrådgiver på hospitalet mens vi var indlagt, og så betalte kommunen det for os... men vi fik kun bevilget 10 timer i alt, hvor vi kunne snakke om vores frustationen ved at få et sygt barn..

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Seker skriver:

Det var så lidt:-)

Vi fik det gennem en socialrådgiver på hospitalet mens vi var indlagt, og så betalte kommunen det for os... men vi fik kun bevilget 10 timer i alt, hvor vi kunne snakke om vores frustationen ved at få et sygt barn..

måske jeg skal høre lægen ad eller snakke med sundhedsplejersken næste gang hun kommer

Anmeld

28. februar 2011

Tanja1234

Vi står selv midt i et langt og vanskeligt forløb der vil ende med en for tidlig fødsel og vi er også hele tiden blevet opfordret til bare at sige til, hvis vi vil snakke med en psykolog.

Du kan enten henvende dig til din egen læge, din jordemoder eller afdelingen hvor i var indlagt - hvem du nu føler dig mest tryg ved.

Og jeg kan på ingen måde forestille mig at det skulle påvirke jeres/din evne eller kommunens vurdering af din evne til at passe jeres barn. Tværtimod er det jo godt at du reagerer og siger at du trænger til at få snakket tingene igennem.

Pøj pøj med det hele..

Anmeld

28. februar 2011

Seker

Anonym skriver:

måske jeg skal høre lægen ad eller snakke med sundhedsplejersken næste gang hun kommer

Ja det lyder som en god ide... Held og lykke med det

Anmeld

28. februar 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvilke sygehus du fødte på og dermed hvilke NEO din datter var tilknyttet. Men jeg blev i hvert fald tilbudt det gennem NEO, der takkede jeg dog nej til det.

Men efter en akut indlæggelse med min datter 2 uger efter vi kom hjem fra NEO (hvor det drejede sig om liv eller død for hende) blev jeg via børneafdeling tilknyttet en krisepsykolog.

Måske du kan tale med SP om at blive beviliget psykologhjælp. Ellers har man jo også ret til at tale med JM om fødselsforløbet.

Anmeld

28. februar 2011

XXSS

For mig at se er det kun rigtig flot, at du åbent erkender, at du har brug for hjælpen/snakken og for guds skyld ring til din læge og bed om en henvisning - de er der jo for at hjælpe og jeg synes, egentlig at læger/jordmødre plejer at være meget opmærksomme på hvordan mor har det især, hvis der har været et hårdt forløb.. Jeg havde selv et langt forløb (ikke med for tidl. fødsel eller noget, men med veer osv.) og min jordmoder og læge har været meget opmærksom på mig efterfølgende.

Så det, at du selv erkender det og er opmærksom på det er super flot.

Så jeg håber, at du får den hjælp og snak du har behov for, for at komme på toppen igen

God aften til dig og din familie

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

For mig at se er det kun rigtig flot, at du åbent erkender, at du har brug for hjælpen/snakken og for guds skyld ring til din læge og bed om en henvisning - de er der jo for at hjælpe og jeg synes, egentlig at læger/jordmødre plejer at være meget opmærksomme på hvordan mor har det især, hvis der har været et hårdt forløb.. Jeg havde selv et langt forløb (ikke med for tidl. fødsel eller noget, men med veer osv.) og min jordmoder og læge har været meget opmærksom på mig efterfølgende.

Så det, at du selv erkender det og er opmærksom på det er super flot.

Så jeg håber, at du får den hjælp og snak du har behov for, for at komme på toppen igen

God aften til dig og din familie

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.