37+2, JDM og mange tanker :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

AnneBJ

Så er jeg simpelthen 37+2 og dermed inden for "terminsvinduet" på de 5 uger... Vildt!

Hos jordemoder i morges var alt bare perfekt, og hun var meget forundret over at se en så frisk og energisk højgravid Vi konstaterede at jeg åbenbart bare er bedre til højgravid end nygravid

Blodtryk var 136/80, urinen blank og masser af hjertelyd og fosterbevægelser. S/F mål er 34 cm., 3 mere end for 14 dage siden, og baby skønnet til 3000g. Jeg tror nu ikke han er helt så stor, men det er jo fuldstændig ligegyldigt, når bare han har det godt Jeg har pt. taget 8,3 kg på (0,5 på hver bryst tror jeg, og 0,5 i hver knæhase, som er plastret til med strækmærker. De resterende 6,3 på maven) og har ikke nogen ødemer, men dog væske i kroppen nu her efter 3 timer i storcentret...

Vi kan godt mærke at terminen nærmer sig herhjemme. Vi falder rigtig ofte i staver over, at det lige om lidt er nu, og har rigtig mange snakke om alt og ingenting. Vi skændes ikke, men er nærmest helt nyforelskede lige for tiden, og det er bare SÅ dejligt. Mit humør svinger, men ikke voldsomt (Jørn ER enig)...  

I nat drømte jeg, at jeg fødte. Sådan helt virkeligt, og jeg var helt overrasket over, at der ikke var nogen baby da jeg vågnede Han var den fineste lille dreng, med en smule mørkt hår, og store, meget mørkeblå øjne. (og var desuden hverken trykket, snasket eller noget som helst....?!) Spændende at se om det holder stik. Da han lige var født, og vi med "blikke" aftalte, at det navn vi har valgt passede til ham, stod solen op og bragede ind af vinduerne på fødestuen - og således var det forår.

Lad os nu se om det holder, foreløbigt kan jeg ikke forestille mig, at skulle føde i den nærmeste fremtid. Jeg har det godt nu, sover fint om natten stadigvæk og er ikke superbesværet. SÅ dejligt, og jeg nyder det i fulde drag. JDM fortalte, at igangsætning stadig sker tidligst 42+0, med mindre noget taler for at gøre det før. Hovedet står ikke helt fast, men næsten, og hun mente ikke jeg skulle regne med at føde før tid, men dog at jeg gerne måtte glæde mig over murren i lænd og underliv, for jo mere af det der er nu, jo nemmere kan jeg håbe selve fødslen går.

Tja, det blev lidt langt, men det er sådan lige hvad der rører sig her Jeg skal snarest få smidt et billede af babyhulen op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Kit

Hvor lyder det bare godt Anne. Super dejlig update.

Jeg var rigtig glad for mine plukkeveer, da de modnede mig rigtig meget. Så jeg giver din jdm ret - vær' glad for det arbejde kroppen gør før de "grimme" veer kommer til.

Glæder mig til at se om din bebs bliver som i drømmen og er spændt på navnet.

Og så glæder jeg mig rigtig meget til forår, så hvis det først er når du har født, må du gerne komme i gang.

Kit

Anmeld

28. februar 2011

Multebær

Ihhh hvor er det dejligt at læse det går dig så godt! glæder mig bare helt vildt meget til det bliver din tur  Hvor er det bare fantastisk at du har det så godt her på den sidste strækning inden fødslen. Det fortjener du virkelig også efter en lidt hård periode tidligere. 

Anmeld

28. februar 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Hvor lyder det bare godt Anne. Super dejlig update.

Jeg var rigtig glad for mine plukkeveer, da de modnede mig rigtig meget. Så jeg giver din jdm ret - vær' glad for det arbejde kroppen gør før de "grimme" veer kommer til.

Glæder mig til at se om din bebs bliver som i drømmen og er spændt på navnet.

Og så glæder jeg mig rigtig meget til forår, så hvis det først er når du har født, må du gerne komme i gang.

Kit

Haha ja, jeg har hele tiden sagt, at foråret kom når jeg skulle føde - men hvis det skal holde stik, så vil jeg da gerne ønske mig en fødsel lige om snart!

Anmeld

28. februar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

Ihhh hvor er det dejligt at læse det går dig så godt! glæder mig bare helt vildt meget til det bliver din tur  Hvor er det bare fantastisk at du har det så godt her på den sidste strækning inden fødslen. Det fortjener du virkelig også efter en lidt hård periode tidligere. 

Tak for de søde ord Kristine!

Anmeld

28. februar 2011

CA

Dejlig opdatering Anne! Jeg synes godt du må skynde dig at føde, hvis foråret kommer sammen med din lækre dreng

Jeg glæææder mig til du føder - og nu det snart snart! Dejligt du har det så godt og dejligt at kroppen er gået i gang med forberedelserne

Anmeld

28. februar 2011

Marco2

Dejlig update Anne.

Og man kan jo ligefrem mærke dit smil igennem ordene. Dejligt at det går godt med graviditeten og at du kan nyde den sidste tid. For tro mig når først den lille er kommet vil du i korte øjeblikke se tilbage på din "før"-barn-barsel med længsel. Kun et kort øjeblik, for det er jo fantastisk at være blevet mor! Og glæd dig glæd dig!

Og jeg glæder mig også til din fødsel. Især hvis den bringer foråret med. Men self til at læse om din oplevelse med det hele og se billede af dit lille vidunder.

knus Ag

Anmeld

2. marts 2011

piadas

Ih, hvor er det dejligt at høre, Anne! Nu mangler vi bare, at den lille bebs kommer til verden.

Jeg forsøgte at skrive dette indlæg igår aftes, men det er altså svært med en lille guldklump på armen, men hun sover nu, så nu prøver jeg lige igen!

Elsker din kommentar med de halve kg. på knæhaserne!

Selv om du ikke regner med at føde de nærmeste dag, skal du altså lige have en sending vestøv alligevel, og så synes jeg, det er på tide, heppekoret bliver luftet lidt! Du har jo også været så god til at heppe på os andre!

Ps.: Skynd dig og fød, så vi kan få noget forår!

Anmeld

2. marts 2011

AnneBJ

Årh tak alle 3

I dag har jeg pakket babymadrasser ud, både til seng, lift og barnevogn - dog ikke redt op endnu

Jeg har også pakket tasken til sygehuset - eller i hvert fald det der kan pakkes nu... Og jeg kan måske godt fornemme sommerfuglene og krilleren nu... 

Tak for vestøv Pia, jeg skal gøre mit yderste for, at det bliver i terminsweekenden at foråret rammer!! 

Anmeld

2. marts 2011

IAH

Det er en dejlig, men også underlig tid lige op mod fødslen.

Jeg havde det lidt som om at de dage hørte med til selve fødslen.. Jeg ved ikke om det lyder sært - men det er en "ceremoni" alle gravide (stort set) gennemgår - lissom selve fødslen. Så husk at nyde det, selvom du måske bliver utålmodig. 

Men alligevel. Vejret kunne godt være bedre, så skynd dig 

Iben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.