Så er jeg simpelthen 37+2 og dermed inden for "terminsvinduet" på de 5 uger... Vildt!
Hos jordemoder i morges var alt bare perfekt, og hun var meget forundret over at se en så frisk og energisk højgravid
Vi konstaterede at jeg åbenbart bare er bedre til højgravid end nygravid 
Blodtryk var 136/80, urinen blank og masser af hjertelyd og fosterbevægelser. S/F mål er 34 cm., 3 mere end for 14 dage siden, og baby skønnet til 3000g. Jeg tror nu ikke han er helt så stor, men det er jo fuldstændig ligegyldigt, når bare han har det godt
Jeg har pt. taget 8,3 kg på (0,5 på hver bryst tror jeg, og 0,5 i hver knæhase, som er plastret til med strækmærker. De resterende 6,3 på maven)
og har ikke nogen ødemer, men dog væske i kroppen nu her efter 3 timer i storcentret... 
Vi kan godt mærke at terminen nærmer sig herhjemme. Vi falder rigtig ofte i staver over, at det lige om lidt er nu, og har rigtig mange snakke om alt og ingenting. Vi skændes ikke, men er nærmest helt nyforelskede lige for tiden, og det er bare SÅ dejligt. Mit humør svinger, men ikke voldsomt
(Jørn ER enig)... 
I nat drømte jeg, at jeg fødte. Sådan helt virkeligt, og jeg var helt overrasket over, at der ikke var nogen baby da jeg vågnede
Han var den fineste lille dreng, med en smule mørkt hår, og store, meget mørkeblå øjne. (og var desuden hverken trykket, snasket eller noget som helst....?!) Spændende at se om det holder stik. Da han lige var født, og vi med "blikke" aftalte, at det navn vi har valgt passede til ham, stod solen op og bragede ind af vinduerne på fødestuen - og således var det forår. 
Lad os nu se om det holder, foreløbigt kan jeg ikke forestille mig, at skulle føde i den nærmeste fremtid. Jeg har det godt nu, sover fint om natten stadigvæk og er ikke superbesværet. SÅ dejligt, og jeg nyder det i fulde drag. JDM fortalte, at igangsætning stadig sker tidligst 42+0, med mindre noget taler for at gøre det før. Hovedet står ikke helt fast, men næsten, og hun mente ikke jeg skulle regne med at føde før tid, men dog at jeg gerne måtte glæde mig over murren i lænd og underliv, for jo mere af det der er nu, jo nemmere kan jeg håbe selve fødslen går.
Tja, det blev lidt langt, men det er sådan lige hvad der rører sig her
Jeg skal snarest få smidt et billede af babyhulen op