Tænder og gummerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Mor1012

Hvad er det man kan købe og smøre på gummerne, så det mindsker kløén??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mor1012

28. februar 2011

saxa

Fik af vide af en veninde at hun har brugt noget der hedder -  "et eller andet" a dent. Men det var receptpligtig, da der er en smule alkohol i..

Ellers ved de det nok på apoteket.

Har selv en dreng med 2 nye tænder og en mere på vej - og han er rimelig præget af det.. Men prøver dog så vidt muligt at undgå alt det der.. Desuden skulle agurk virke en smule lindrende på gummerne.. og det virker her..

Anmeld

28. februar 2011

Kindfed

Jeg kan ikke huske, hvad det hedder, men tandlægerne fraråder det kraftigt. Bl.a. fordi barnet jo uundgåeligt vil sluge noget af det både ved påføring og bagefter og derfor også vil blive bedøvet i svælget, hvilket kan være meget farligt, når barnet skal spise.

Anmeld

28. februar 2011

oerbaek

Vi har haft brugt noget der hedder gummesaft der fås i matas det skal bare masseres på gummerne der hvor de er ømme

ellers har jeg engang fået et råd om at man kan tage noget af det flydende junior panodil og massere på...

Anmeld

28. februar 2011

Halbschön

I matas kan man få noget der hedder gummedråber... og det er med kamille, og det er det der beroliger gummerne... Det brugte jeg til Nicolai med god effekt... Derudover brugte jeg kolde bideringe..

Det man kan få på recept ved lægen er derimod lidt farligere, da det kan bedøve svælget hvis der smøres for meget på gummerne.. Dette kan altså ikke ske ved gummedråberne fra matas

Anmeld

28. februar 2011

Mor1012

R&N skriver:

I matas kan man få noget der hedder gummedråber... og det er med kamille, og det er det der beroliger gummerne... Det brugte jeg til Nicolai med god effekt... Derudover brugte jeg kolde bideringe..

Det man kan få på recept ved lægen er derimod lidt farligere, da det kan bedøve svælget hvis der smøres for meget på gummerne.. Dette kan altså ikke ske ved gummedråberne fra matas

tusinde tak <3

Anmeld

28. februar 2011

NoName

R&N skriver:

hihihi lige et sidespring, sidder og små fniser over din status

Anmeld

28. februar 2011

Halbschön

noname skriver:

hihihi lige et sidespring, sidder og små fniser over din status

Hehe, er det den med høns'ne? er så længe siden jeg har været herinde..

Anmeld

28. februar 2011

NoName

R&N skriver:

Hehe, er det den med høns'ne? er så længe siden jeg har været herinde..

ja den med hønsene... hi hihi har dig ikke på fb jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.