skal sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Lise 26

hej alle..

min søn på 4 mdr skal til at sove på eget værelse, da han ikke længere kan være i vuggen og tremmesengen kan ikke stå i soveværelset. hvordan fik i vænnet jeres til at sove på eget værelse?

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

MaliksMor

Hejsa

Hm, Jeg lagde bare Malik ned i sengen, når enten han var faldet i søvn, ellers sang/nussede osv jeg ved siden af sengen for ham. Det har ikke rigtig været noget problem her. ved jeg ikke om du kunne bruge til så meget, smiler.

Anmeld

27. februar 2011

XXSS

Hos os har vi ikke gjort noget specielt.

Den dag Olivia blev 3 måneder lagde vi hende i tremmesengen og puttede hende med bamse og så sov hun og har sovet derinde siden. Ingen problemer.

Den dag Freya blev 6 uger kom hun på eget værelse og blev puttet i tremmesengen med bamse - og så sov hun - her var der hellere ikke nogen problemer.

Sørg for at der er hyggeligt og at der er trygt med en sengerand og bamser, så skal det nok gå.

Anmeld

27. februar 2011

tinasmor

Tanja78 skriver:

Hos os har vi ikke gjort noget specielt.

Den dag Olivia blev 3 måneder lagde vi hende i tremmesengen og puttede hende med bamse og så sov hun og har sovet derinde siden. Ingen problemer.

Det samme her. Tror slet ikke hun opdagede hun var på et andet værelse. Hun var jo kun 3 måneder

Anmeld

28. februar 2011

Ciss

Nu var mine lidt større, før de kom på eget værelse, men vi var inde og "hilste på " sengen mens de var vågne først. Jeg satte dem i sengen, så de fik set, hvad slags sted det var, og så snakkede vi lidt og jeg bar dem rundt i rummet og fortalte at "her skal du sove i nat". Og så havde de selvfølgelig sin bamse med over i den nye seng osv. Intet problem her. Det er sikkert vanskeligere, hvis de er vandt til at sove i forældrenes seng.

Anmeld

28. februar 2011

Kindfed

Vores kom også bare ind til sig selv uden problemer. Der var slet ingen forskel i indsovningenperioden eller søvnen (bortset fra at mor her sov uendeligt meget bedre!).

Anmeld

28. februar 2011

sarahb

Han kom ind som 4 mdr og det var så nemt. Så nu som 2 årig kom han ind i junior sengen på hans nye værelse og det har ham taget så godt til sig. Men han synes også at det er sejt at sove i stor seng som han siger. Tror det er vigtigt at vi som forældre føler sig selvsikker i valget og viser en form for rolighed så det føles helt naturligt for de små..

Anmeld

28. februar 2011

nvm

min kom først i sin egen seng da hun var 7 mdr. der gik to dag med et par græde ture,men  så sov hun igennem i sin tremmeseng. og har sovet igennem siden( hun er 4 år nu)

min yngste på knap 4 mdr sover stadig i min seng, dog i liften til at starte med, men jeg ammer også en del om natten, så det letteste for min søvn at hun sover ved min side, og det er også hyggeligt

Anmeld

1. marts 2011

Lise 26

tak for alle jeres råd. jeg prøved bare at ligge ham og så se hvad der skete. den første nat gik super godt. vågende kun en gang for at få mad og det er som det plejer, så det var en god oplevelse .-)

Anmeld

1. marts 2011

Fru.Mäes <3

Felix kom på eget værelse, da han var 3 uger gammel.. TIDLIGT, vil mange af jer nok mene.. Men vi har jo så ikke haft problemer med at få ham til at sove på værelset..

Men mit bedste råd er at første gang du ligger ham, så lad ham være vågen - fungerer det ikke, så evt. syng eller nynne lidt for ham - fungere det så hellere ikke, så tag ham op i dine arme lidt og lad ham NÆSTEN falde i søvn, ogs putter du ham ned i sengen...

for at det bare kommer til at fungere for jer..

Herfra...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.