Må dagplejen give penicilin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.022 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Ryberg

Lasse har fået mellemørebetændelse i fredags, og har kommet sig rigtig godt her i weekenden, men han skal jo have penicilin 3 gange om dagen, morgen, middag og aften... morgen og aften giver jeg jo, men hvad gør man om middagen når han er i dagpleje?

Det skal siges at han bliver hentet kl.16, så kan ikke engang strække middagspenicilinen....

Må dagplejen give ham det? eller vil de?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Polkaprik

Jeg er selv dagplejer og her i kommunen må vi ikke. Skal ikke kunne sige med sikkerhed at man ikke må i andre kommuner, men er næsten sikker

Anmeld

27. februar 2011

Snefnug1984

Jeg tror det er noget du bliver nødt til at snakke med hende om.. jeg ved ikke om der er regler på det område hos dem, som der fx. er hos vuggestuen

Anmeld

27. februar 2011

HDA2311

Nej det må de ikke - det har vi i hvertfald fået at vide, men har du en god dagplejemor kan det jo godt være hun vil gøre det alligevel...

Anmeld

27. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

Lasse har fået mellemørebetændelse i fredags, og har kommet sig rigtig godt her i weekenden, men han skal jo have penicilin 3 gange om dagen, morgen, middag og aften... morgen og aften giver jeg jo, men hvad gør man om middagen når han er i dagpleje?

Det skal siges at han bliver hentet kl.16, så kan ikke engang strække middagspenicilinen....

Må dagplejen give ham det? eller vil de?

vores dagpleje mor må kun give ham noget der er skrevet ud til ham som hvis han hoster osv. lige som din dreng bare det er for ørne

håber snart det forsvinder på din dreng

Anmeld

27. februar 2011

Ryberg

Hmmm .... så må jeg jo bare nøjes med at give ham 2X daglig....

og så er det endda en ny gæstedagpleje han skal over til, da den "rigtige" gæstedagpleje blev syg i fredags... suk altså..

Jeg må spørge, og ellers er det 2X daglig...

Tak for hjælpen tøser..

Anmeld

27. februar 2011

Fru Hansen

hvilken tid på dagen bliver han hentet i dp?

Kan du ikke nå at give ham det med det samme du henter  og så igen som det sidste lige inden han sover? Og selvfølgelig om morgenen inden aflevering.

Anmeld

27. februar 2011

Ryberg

fru-nielsen skriver:

hvilken tid på dagen bliver han hentet i dp?

Kan du ikke nå at give ham det med det samme du henter  og så igen som det sidste lige inden han sover? Og selvfølgelig om morgenen inden aflevering.

jeg skal hente ham kl.16 ... og han kommer i seng kl.18.30, så det er alt for tæt på hinanden

Anmeld

27. februar 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

jeg skal hente ham kl.16 ... og han kommer i seng kl.18.30, så det er alt for tæt på hinanden

Jeg syntes du skal forklare Dagplejemoderen hvordan det er, mon ikke hun kan overtales til og gi ham en enkelt gang til middag, andet skulle da undre mig...

Anmeld

27. februar 2011

Fru Hansen

KittyGirl skriver:

Jeg ville nok lige tage en snak med dpén så. Dpén må gerne give medicin i visse tilfælde. Men det skal være med en skriftelig dokumentation fra lægen på hvor meget medicin, hvornår, osv barnet skal have.

Sådan er reglerne i hvert fald hos os. Jeg er selv dagplejer og har en enkelt gang givet et barn penicillin netop fordi det skulle være 3 gange dgl. Et andet barn har bronkitis, og får maske det giver jeg også (og får endda mere i løn pga det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.