Hvad er bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Fru'Rugaard

Jeg har en datter på 11 mdr, og er lidt i tvivl om hvilke sko hun skal have- hun har stået op af ting og gået rundt om ting i 2 mdr ca.
det ene sted hører jeg at de ikke må have sko på, det andet sted hører jeg at det er lige meget
Men, jeg er kommet frem til at hun skal have sko, i DP bruger hun bare alm. hjemmesko, herhjemme er det ikke så tit at hun har nogen på- men, findes der nogle sko, som der vil gøre det nemmere for hende at lærer at holde balancen og sådan noget, hun er nemlig så småt begyndt at stå uden støtte (hun har gjort det 3-4 gange)- hvilke begyndersko OG hjemmesko/legesko kan i anbefale?
Håber på hjælp

Rikke - Mor til Maja på 11 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Mussen2

Jeg har altid hørt, at de ikke skal have sko på før end de kan gå selv. Og det er meget vigtigt for at de kan få udviklet deres gå-evne og balance rigtigt.

Når de så kan gå helt selv er det fint at købe begyndersko, de. støtter lidt mere end alm baby/børnesko.

Pøj, pøj det er en skøn tid.

Anmeld

27. februar 2011

Fru'Rugaard

Mussen2 skriver:

Jeg har altid hørt, at de ikke skal have sko på før end de kan gå selv. Og det er meget vigtigt for at de kan få udviklet deres gå-evne og balance rigtigt.

Når de så kan gå helt selv er det fint at købe begyndersko, de. støtter lidt mere end alm baby/børnesko.

Pøj, pøj det er en skøn tid.

Det er nemlig også det jeg har hørt, men der er da mange babyer der altid har skindfutter på, de sidder da også rimelige tætte på fødderne

Anmeld

27. februar 2011

AnneBJ

Bare tæer er det allerbedste, da balancepunktet sidder i storetåen

Anmeld

27. februar 2011

maria_wlt

Jeg læste for nylig at det aller bedste for små børn er helt bare fødder eller strømper.. Vi har dog altid sutsko på herhjemme.. Har fået en masse fede sko til ham men når han går som en gal uden problemer så får han dem faktisk ikke meget på..

Anmeld

27. februar 2011

Mussen2

Fru'Rugaard skriver:

Det er nemlig også det jeg har hørt, men der er da mange babyer der altid har skindfutter på, de sidder da også rimelige tætte på fødderne

Da vi tog til skobutikken, for at købe de første sko, var deres første spørgsmål også om hun var beyndt at gå helt selv. Og om hun have gået selv et stykke tid.

Mht. skindfutterne så formere de sig jo lidt til foden og der er jo ingen fast bund. tror det er en afgørende forskel.

Børn må heller ikke få svangstøtte, de de er født med en fedtpude på dette sted og det er en del af deres balance punkt.

Så vent til det bliver forår, så kan du købe nogle flotte forårsbaby sko.

Vi fik vurderet vores datters fødder i butkken og fik det råd at købe smalle sko til hende, da hun havde smalle fødder. Det havde jeg aldrig selv set og synes derfro deres ekspetise er guld værd.

Jeg havde nok bare puttet hendei et par smarte moderigtige sko, men endte med at vælge ud fra andre kritirier.

Og så et godt råd- som jeg ikke fik- når sdu skal købe forårs skoene, så køb den med beskyttelse på snuden. For de bliver så grimme når de vælger at kravle i ny og næ

Anmeld

27. februar 2011

Fru'Rugaard

Mussen2 skriver:

Da vi tog til skobutikken, for at købe de første sko, var deres første spørgsmål også om hun var beyndt at gå helt selv. Og om hun have gået selv et stykke tid.

Mht. skindfutterne så formere de sig jo lidt til foden og der er jo ingen fast bund. tror det er en afgørende forskel.

Børn må heller ikke få svangstøtte, de de er født med en fedtpude på dette sted og det er en del af deres balance punkt.

Så vent til det bliver forår, så kan du købe nogle flotte forårsbaby sko.

Vi fik vurderet vores datters fødder i butkken og fik det råd at købe smalle sko til hende, da hun havde smalle fødder. Det havde jeg aldrig selv set og synes derfro deres ekspetise er guld værd.

Jeg havde nok bare puttet hendei et par smarte moderigtige sko, men endte med at vælge ud fra andre kritirier.

Og så et godt råd- som jeg ikke fik- når sdu skal købe forårs skoene, så køb den med beskyttelse på snuden. For de bliver så grimme når de vælger at kravle i ny og næ

Tak for de gode råd
Jeg beholder bare de hjemmesko som jeg har til hende og venter med rigtige sko

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.