Franske makroner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Aves.

muzen skriver:

stakkels dreng. det var sku bedre hvis det først var kommet når han var blevet voksen

Ja, det har du ret i...men på sin vis bedre hvis det var opdaget fra starten, så ville han aldrig have vidst hvad han gik glip af.

Men det er en meget overset sygdom...mange har den uden at vide det...da symptomerne er meget varierende og ikke nødvendigvis kommer lige efter indtag af gluten.

Men han er sej, han har ikke syndet en eneste gang og han har aldrig brokket sig over det...så stor ros til ham...jeg ville lide og ikke i stilhed hvis det var mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

muzen

Eva. skriver:

Ja, det har du ret i...men på sin vis bedre hvis det var opdaget fra starten, så ville han aldrig have vidst hvad han gik glip af.

Men det er en meget overset sygdom...mange har den uden at vide det...da symptomerne er meget varierende og ikke nødvendigvis kommer lige efter indtag af gluten.

Men han er sej, han har ikke syndet en eneste gang og han har aldrig brokket sig over det...så stor ros til ham...jeg ville lide og ikke i stilhed hvis det var mig..

hold da op han er bare sej. men han har også mærket smerterne

men jeg ville ikke kunne holde mig fra gluten og da slet ikke chips

åhhh nybagte boller. dem ville jeg savne som bare f...

Anmeld

27. februar 2011

Pige2009

muzen skriver:

ja så kom jeg sku også med på moden og i går fik jeg lavet nogen af de berømte makroner og MUMS siger jeg bare

opskriften kan i finde på miekeskager

Hvor ser de lækre ud!

Anmeld

27. februar 2011

muzen

Baagøe skriver:

Hvor ser de lækre ud!

TAKKER det er de også helt vildt

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

muzen skriver:

hold da op han er bare sej. men han har også mærket smerterne

men jeg ville ikke kunne holde mig fra gluten og da slet ikke chips

åhhh nybagte boller. dem ville jeg savne som bare f...

Ja, netop...smerten og så alle de mennesker der ikke havde forståelsen for ham...ikke engang da det blev konstateret...der mente de stadig der var noget galt hjemme nu han havde sygedage og var så bleg og træt...så jeg måtte finde alle de ressourcer jeg havde og forklare skoleinspektøren en del.. det gik heldigvis ind...men altså...det er virkelig sørgeligt at de lærere ikke bare satte sig ind i hvad det handlede om...ikke mindst for J's skyld...

Men nu erd er ny lærer på og det hele kører bare..men for pokker et cirkus.

Ja, nybagte boller...han elskede det....alt lyst brød var bare hittet.. men nu undværer vi alle...han skal ikke sidde der og lide...

Anmeld

27. februar 2011

SiLiMiMa

Eva. skriver:

Eiii...tusind tak...dem må jeg også prøve...det er sgu så trist man ikke kan bage en gang boller eller en kage mere... og jeg gør det altså ikke når den store ikke kan spise det..

du kan da sagtens bage en kage, eva

4 æg (æggehviderne piskes og vendes i til sidst)

160 gram sukker

2 tsk bagepulver

85 g kartoffelmel.

2 sp.sk kakao, hvis den ønskes som chokoladekage.

bages på nederste rille ved 170 grader i ca 30-35 min. -  i springform, hvis du vil lave lagkage eller i lille bradepande, hvis det bare skal være en kage.

knus heise.

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Heise skriver:

du kan da sagtens bage en kage, eva

4 æg (æggehviderne piskes og vendes i til sidst)

160 gram sukker

2 tsk bagepulver

85 g kartoffelmel.

2 sp.sk kakao, hvis den ønskes som chokoladekage.

bages på nederste rille ved 170 grader i ca 30-35 min. -  i springform, hvis du vil lave lagkage eller i lille bradepande, hvis det bare skal være en kage.

knus heise.

Jeg har bare prøvet så meget der bliver SÅ kedeligt...hårdt, tørt, fladt...ja, alle variationer... så jeg er stoppet ved alt med æg, mandler og marcipan, det er nemt og det lykkes....men kunne være jeg skulle forsøge mig igen...og se om jeg kan få en succes på andre områder...

Tak...

Anmeld

27. februar 2011

SiLiMiMa

Eva. skriver:

Jeg har bare prøvet så meget der bliver SÅ kedeligt...hårdt, tørt, fladt...ja, alle variationer... så jeg er stoppet ved alt med æg, mandler og marcipan, det er nemt og det lykkes....men kunne være jeg skulle forsøge mig igen...og se om jeg kan få en succes på andre områder...

Tak...

denne blir virkelig lækker! den blir luftig og lækker. Jeg bruger den hver gang jeg skal lave lagkage, når min far skal spise med.

men den må ikke bage for længe

heise

Anmeld

27. februar 2011

Pige2009

muzen skriver:

TAKKER det er de også helt vildt

De må bestemt prøves - tænker de er rigtig lækre i min farmors æblekage!

Anmeld

27. februar 2011

Pige2009

Eva. skriver:

Tak...

Du er bare så sjov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.