Kan i hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.154 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. februar 2008

Zuzet

Jeg var i tirsdag til Jm, fik tjekket Bt som var fint og så var det tid til at skulle mærkes på maven....hun syntes min baby ligger meget dybt og spørger om jeg har mange plukveer og om dem jeg har gør ondt?

Da jeg kan svare ja til begge hendes ? spørger hun om hun lige må undersøge mig invendigt hvilket jeg selvf. siger ja til.

Det så desværre ikke for godt ud, selvom hun har taget højde for det er mit 5. barn har jeg kun ½ cm livmoderhals tilbage og er åbnet ½ cm

Vi afslutter hurtigt og hun ringer til svangre så de kan sende bud efter en læge der kan sygemelde mig med det samme. Jeg får min journal under armen og bliver sendt over til svangre.

På svangre venter jeg lidt og får så bare stykket en sygemelding i hånden og en ny tid hos deres læge om 4 uger.

Mine ? til jer er så: hvad så nu? hvor meget må jeg, hvor meget i ro skal jeg forholde mig, kan man mærke hvis man er ved at gå i fødsel før tid og kan jeg gåtiden ud eller skal jeg forberede mig på min datter kommer før tid?

Fik en ny tid hos min JM til den 11 marts

Hilsen

Lotte 27+3 og forvirret selvom det er mit 5. barn da jeg altid er gået fra 9-15 dage over termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2008

MorCamilla

Hejsa Lotte...

Hvor må det havde været en underlig fornemmelse at stå over ved svangre og bare få en syge seddel i hånden, uden de undersøger dig og/eller lod dig stille spørgsmål.. (?)
Men det er godt du er blevet sygemeldt. :)

Da jeg gik i fødsel med Mikkel 10 uger før tid, kunne jeg ikke mærke noget som helst, opdagede det nærmest tilfældigt ved at jeg var begyndt at bløde..
Jeg var i uge 28 da jeg blev indlagt inden fødslen, måtte jeg nærmest ingen ting, jeg var senge liggende.. Jeg blev kørt ned på afdelingens spisestue i køerstol når der var mad. Det eneste jeg måtte gøre selv var at gå på wc.. :(

Jeg ved ikke om du skal forberede dig på at hun bliver født før tid endnu.. Mest fordi du skriver ikke noget om, om du har fået en sprøgte med lungemodende til din datter..(?) Den sprøgte fik jeg med det samme de var i tvivl om jeg kunne gå tiden ud.. (jeg fik den i uge 27 tror jeg)
Jeg tror også din JM ville have fortalt dig hvis du skulle forberede dig på at føde for tidligt.. Men det er bare et gæt fra min side..

Jeg vil ønske dig alt held og lykke og krydse fingre for at du går tiden ud.. :)

Knus og tanker fra Camilla...

Anmeld

22. februar 2008

Doktor Doolittle

Kære Lotte

Jeg stod i nøjagtig samme situation som du gør nu for 2 år siden. Jeg henvendte mig pga. mange plukveer, uge 27+4, jeg blev også undersøgt og fik at vide at min livmoderhals var næsten udslettet og at jeg var let åben indvendig. Jeg fik besked på at være 100% sengeliggende, og jeg var først indlagt 3 dage på Riget, hvor jeg fik 2 indsprøjtninger med lungemodnende medicin, hvis nu jeg skulle føde for tidligt. Det skal lige siges, jeg også første gang fødte 6 uger for tidligt, dengang pga. akut svær svangerskabsforgiftning, så de har været ekstra forsigtige med mig denne gang.

Jeg blev som sagt sygemeldt og lå ned 10 uger, jeg stod kun op for at gå på toilettet. Det var sejt, men det var det hele værd. Plukveerne stoppede helt, og jeg fødte først uge 39 en stor dejlig knægt på næsten 4 kg. :))(L)

Imens jeg var sygemeldt var jeg i kontakt med en del andre, der lå ned pga. truende for tidlig fødsel. Mange af dem endte med at gå tiden ud.

Dvs. du kan sagtens ende med at føde til tiden. Jeg ville dog, hvis jeg var dig, tage sygemeldingen alvorligt forstået på den måde, at jeg ville være så meget sengeliggende som overhovedet muligt. Jeg kan godt gætte, det bliver svært med 4 børn, men jeg ville virkelig forsøge, indtil du når uge 36. Derefter er det egentlig ok at føde men selvfølgelig altid mere optimalt at vente et par uger endnu. Den eneste grund til, jeg fik lov at ligge hjemme, var at jeg er læge og at jeg LOVEDE at holde mig i ro, ellers havde de beholdt mig på Rigshospitalet.

Jeg håber, du kan bruge dette til noget. Ellers skriv endelig igen, eller ring til fødegangen eller din sundhedsplejerske, hvis du føler dig i tvivl om noget.

Normalt kan man godt mærke, om man er ved at gå i fødsel, med visse undtagelser, som Camilla også skriver.

Stort knus og pøj pøj med det hele fra Tina

Anmeld

23. februar 2008

Zuzet

Hej Camilla og Tina

Tak for jeres svar :-)

Jeg ringede til svangre i går for at høre hvad de mente og de sagde at bare det jeg ikke arbejder burde være nok til at jeg kunne holde på hende og så kunne de ikke rigtig forstå hvorfor deres læge ikke havde undersøgt mig.

Min Jm har intet skrevet på min vandrejournal og det var heller ikke meget hun havde skrevet i min journal på Herlev, så det undrede de sig også over....

På min egen journal står der også at baby ligger UK men det betyder da underkropstilling ik? Men hun undersøgte mig netop invendigt da min lille baby ligger og maser sit hovede mod min livmodermund så det fatter jeg bare intet af...øvøv

Jeg går ellers hos en special Jm der har bedre tid mm. men lige nu føler jeg det lidt som om hun bare har forhastet sig en hel del :-(

Det med at mærke om man er ved at gå i for tidlig fødsel, hvad skal man være obs på dér?

Jeg får jo de væreste plukveer når jeg ligger eller sidder helt stille i sofaen, jeg er hævet og øm for neden og har meget "snask" dernede hvilket er tiltaget og så skal jeg tisse hele tiden men det er jo nok meget normalt :-)

Men rigtig god weekend til jer begge og tak for jeres svar

Hilsen

Lotte 27+5

Anmeld

23. februar 2008

MorCamilla

Hejsa Lotte...

Jeg opdagede at jeg var gået i fødsel fordi jeg begyndte at bløde.. Den strimmel de sætter om maven på sygehuset sagde at jeg havde kraftige veer men jeg kunne ikke mærke dem, overhovedet... (?) Men sådan er vi jo alle forskellige.. ;) Jeg tror det havde noget at gøre med at jeg var lidt i chok, det var stadig 10 uger for tidligt, og de var ved at forklare mig at de ville lave et kejsersnit og alt gik bare så hurtigt.. (men der var heldigvis en jordmorestuderende med, som beroligede mig og snakkede med mig:))

Det virker lidt underligt at der ikke er skrevet noget om det i din vandrejournal..(?) Min er helt fyldt af alle ulige kloge læge ord, jeg desværre ikke forstår ret meget af..:( Men kan jo huske det, så det går nok...

Rigtig god weekend til dig også.. :D

Knus fra Camilla.

Anmeld

3. marts 2008

Tessa85

hejsa.. min datter er født før tid, og du ka sagtens mærker når det sker hun vil ud,
du ska selvf. ikk løfte på noget tungt, og løbesko ska nok også gemmes af vejen.. men ellers ka du gøre stortset som du selv sys du magter:)
bare gør tingene med omhu, og jeg vil også forslå dig at få en til at klare støvsugning, og gulvvasken, da det også er noget der ka sætte en fødsel igang,

det var hva min jordemoder sagde til mig da hun ku se jeg nok havde changer for min datter kom før tid,

held og lykke med det;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.