Kære Lotte
Jeg stod i nøjagtig samme situation som du gør nu for 2 år siden. Jeg henvendte mig pga. mange plukveer, uge 27+4, jeg blev også undersøgt og fik at vide at min livmoderhals var næsten udslettet og at jeg var let åben indvendig. Jeg fik besked på at være 100% sengeliggende, og jeg var først indlagt 3 dage på Riget, hvor jeg fik 2 indsprøjtninger med lungemodnende medicin, hvis nu jeg skulle føde for tidligt. Det skal lige siges, jeg også første gang fødte 6 uger for tidligt, dengang pga. akut svær svangerskabsforgiftning, så de har været ekstra forsigtige med mig denne gang.
Jeg blev som sagt sygemeldt og lå ned 10 uger, jeg stod kun op for at gå på toilettet. Det var sejt, men det var det hele værd. Plukveerne stoppede helt, og jeg fødte først uge 39 en stor dejlig knægt på næsten 4 kg. :))(L)
Imens jeg var sygemeldt var jeg i kontakt med en del andre, der lå ned pga. truende for tidlig fødsel. Mange af dem endte med at gå tiden ud.
Dvs. du kan sagtens ende med at føde til tiden. Jeg ville dog, hvis jeg var dig, tage sygemeldingen alvorligt forstået på den måde, at jeg ville være så meget sengeliggende som overhovedet muligt. Jeg kan godt gætte, det bliver svært med 4 børn, men jeg ville virkelig forsøge, indtil du når uge 36. Derefter er det egentlig ok at føde men selvfølgelig altid mere optimalt at vente et par uger endnu. Den eneste grund til, jeg fik lov at ligge hjemme, var at jeg er læge og at jeg LOVEDE at holde mig i ro, ellers havde de beholdt mig på Rigshospitalet.
Jeg håber, du kan bruge dette til noget. Ellers skriv endelig igen, eller ring til fødegangen eller din sundhedsplejerske, hvis du føler dig i tvivl om noget.
Normalt kan man godt mærke, om man er ved at gå i fødsel, med visse undtagelser, som Camilla også skriver.
Stort knus og pøj pøj med det hele fra Tina
Anmeld