Hvorfor f..... vågner han???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. februar 2008

Kaufie

Lille dejlige William er blevet noget så nem at putte om aftenen - og brokker sig først over ikke at få natpat omkring kl 4.

Men..... af en eller anden grund vågner han ca en gang i timen og kalder på os - det eneste vi skal er at få ham om på siden at ligge og så putte bamsen ind mellem armene på ham. Det tager ingen tid - men det er drøn-irriterende at vi skal op og ind på hans værelse.

Det er jo nok fordi han vil "tjekke" om vi er der - for nu at besvare mit eget spørgsmål i overskriften - men hvad pokker gør vi lige for at lære ham at falde i søvn igen af sig selv UDEN at vi skal derind??

Er det blot en fase? Da han fik pat 2 gange om natten kunne han sagtens selv falde i søvn efter de der berømte 45 min en søvncyklus tager. Det er jo lige før man overvejer at indføre natmaden igen....

Han er bestemt ikke sulten - her til aften kunne han ikke engang klare godnat-bryst efter en god gang aftensmad.

Kender I andre til den opførsel - og hvad har I evt gjort for at stoppe den? Gode råd modtages med kyshånd - manden bliver jo ikke ved med at have vinterferie....

Mette, der ellers lige fik fødselsdags-forkæleleses-turen hos kosmetolog og frisør idag :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

Loggidut

hmmm....hvad sker der hvis i ikke går der ind...bare nysgerrighed...og jeg skal vist ikke slynge om mig med ideer...for jeg slåsser selv med at tif vågner mellem klokken 4 og 5 og det har hun aldrig gjort før:(

Anmeld

21. februar 2008

Kaufie

hmmm....hvad sker der hvis i ikke går der ind...bare nysgerrighed...og jeg skal vist ikke slynge om mig med ideer...for jeg slåsser selv med at tif vågner mellem klokken 4 og 5 og det har hun aldrig gjort før:(

Godt spørgsmål - det må jeg lige vente en lille time med at besvare.

Vi er jo nok for hurtige til at fise derind for at få ham på ret køl igen. Specielt faren har erfaret, at det er nemmere at få knejten til at sove igen inden han vågner helt op - og han tog ham endda helt op af sengen. Men nu kan vi da gøre det mens han ligger ned - så lidt på rette vej er vi da.

Men ja, du har nok ret sloggi - vi må prøve at lade ham brokke sig lidt længere - det er jo nok den eneste måde at lære ham det på.

Anmeld

21. februar 2008

Loggidut

uh det var ikke et råd...bare en ide....for jeg er selv så nørdet til at holde regler om ikke at hive ungen op...og dit og dat...du kender smørren...men håber virkelig det kan virke for jer og han igen får en samlet god nattesøvn

Godt spørgsmål - det må jeg lige vente en lille time med at besvare.

Vi er jo nok for hurtige til at fise derind for at få ham på ret køl igen. Specielt faren har erfaret, at det er nemmere at få knejten til at sove igen inden han vågner helt op - og han tog ham endda helt op af sengen. Men nu kan vi da gøre det mens han ligger ned - så lidt på rette vej er vi da.

Men ja, du har nok ret sloggi - vi må prøve at lade ham brokke sig lidt længere - det er jo nok den eneste måde at lære ham det på.

Anmeld

21. februar 2008

sttina

prøv at vente med at gå derind... Selvom det er svært.. Sander vågner rimelig tit om natten og ligger bare og snakker.. Kan faktisk ligge op til en halv time og sludre lidt for sig selv, og pludselig er der stille igen..kan godt synes det er lidt irreterende når jeg nu gerne vil sove, men på den anden måde lærer han jo at vågne og falde i søvn igen uden problemer ;) Og er jeg træt nok skal jeg nok falde i søvn selvom han snakker :)

Anmeld

21. februar 2008

Kaufie

Jamen jeg tror generelt vi er ved at lave 1.gangs forældre fejlen: at være der lidt for meget for den bette. Ment på den måde, at vi er lige lovlig hurtige til at reagere på brok/utilfredshed. Det er jo straks noget andet at reagere prompte på skrig der betyder "jeg er ked/har ondt"

Anmeld

21. februar 2008

LouiseViola

Hej
Er mest tilhænger af det som du selv siger, med at det bare en fase. Sådan er det jo med de små, en måned sover de som engle, og en anden kan de til tider ligge lysvågne.
Min søn som snart er 3år har det stadigvæk med at vågne i perioder, også skal han bare lige have en krammer og vide at vi er der, også ligger han sig ned og sover sødt igen!
Det skal lige tilføjes at Viola som er fra juli sover som en engel for tiden (7,9,13!), ahhh det er altså skønt når det sker! Er sikker på at William nok snart kommer til at sove mere end 1 time af gangen, og kan godt forstå at det er temmelig træls at skulle ud af den varme seng utallige gange midt om natten!
- Louise

Anmeld

21. februar 2008

Kaufie

Hej
Er mest tilhænger af det som du selv siger, med at det bare en fase. Sådan er det jo med de små, en måned sover de som engle, og en anden kan de til tider ligge lysvågne.
Min søn som snart er 3år har det stadigvæk med at vågne i perioder, også skal han bare lige have en krammer og vide at vi er der, også ligger han sig ned og sover sødt igen!
Det skal lige tilføjes at Viola som er fra juli sover som en engel for tiden (7,9,13!), ahhh det er altså skønt når det sker! Er sikker på at William nok snart kommer til at sove mere end 1 time af gangen, og kan godt forstå at det er temmelig træls at skulle ud af den varme seng utallige gange midt om natten!
- Louise

Tak for det - det håber jeg skam det er - specielt når han nu har kunnet falde i søvn selv før. Så måske er det bare fordi vi lige har taget de to gange natlige hyggestunder 1-on1 med mor og hendes bryst fra ham.

Men det er heldigvis faren, der tager de sure timer fra 23-4 med at gå ind og putte - så længe han har vinterferie anyway :-)

Anmeld

21. februar 2008

Kaufie

Nu ved jeg hvad der sker hvis vi ikke reagerer på hans kalden: den bliver bare højere. Han starter med lidt hulken/hosten - og så kommer der mere og mere lyd på indtil mor her ikke kunne stå uden for døren mere.... ca 2 min.

Nå, nu har jeg så lagt ham helt op af sengeranden, så han ikke kan vende sig om på ryggen. Det kan han sikkert alligevel - men nu prøver vi lige det....

Mette, der har tjansen som baby-vender lidt endnu

Anmeld

21. februar 2008

Loggidut

ja ok...så fik du da syn for sagen, men måske drømmer han?
jeg håber du snart er igennem det og han får noget ordentlig søvn;)

Nu ved jeg hvad der sker hvis vi ikke reagerer på hans kalden: den bliver bare højere. Han starter med lidt hulken/hosten - og så kommer der mere og mere lyd på indtil mor her ikke kunne stå uden for døren mere.... ca 2 min.

Nå, nu har jeg så lagt ham helt op af sengeranden, så han ikke kan vende sig om på ryggen. Det kan han sikkert alligevel - men nu prøver vi lige det....

Mette, der har tjansen som baby-vender lidt endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.