svamp i munden -bedste behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.168 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

ChipChap

Drengen har fået svamp i munden kan jeg se, jeg har prøvet at vaske hans mund med svaps og danskand.

kan jeg godt vente weekenden over med at kontakte lægen til noget medicin evt?

Hilsen den usikker mor ang svamp i munden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Bas

Vi havde kæmpet med det i 5-6 uger før det var væk. Vil råde dig til at koge flasker og sutter efter hver brug og få fat i noget Brentan, samtidig med at bruge danskvand.
Håber det går væk hurtigst muligt, da det påvirker deres spisning, rigtig øv.

Anmeld

26. februar 2011

Isabella_mor

ja det er bedst at undlade medicinen hvis det går lidt væk med evt brug af danskvand..

du kan også lave en kop kamillethe og dække den over med husholdningsfilm og stille i køleskabet og så dyppe en vatpind (evt en sikkerhedsvatpind da de er større i vattet) eller en stofble i og gnide på tungen og inde i kinderne osv... mht stofbleen så tag et nyt hjørne hver gang du dypper så bakterierne ikke kommer i selve teen

husk også at smørre dine brystvorter med det da du også kan have svamp og for a mindske smittefaren så er det vedst at du behandler jer begge inden et måltid påbegyndes.. får dit barn derimod flaske så sørg for at flasken er kogt godt og grundigt af inden du giver dit barn flaske. og det samme med sutten, kog den flere gange dagligt evt samtidig med at du behandler dig og dit barn for svampen med danskvand eller kamillethe (husk kammiletheen skal være i brev fra supermarkedet, da kamillethe fra helsekostbikse kan have sporer af skimmelsvamp i) det siger sussithygesen og hende stoler jeg rimelig meget på hendes råd er gode..

min dreng havde selv belægning på tungen og kamillethe har hjulpet rigtig meget... og han er 6½ uge gammel.

Anmeld

26. februar 2011

Muhmi

Hvordan ved du at det er svamp i munden? Altså symptomer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.